• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022720051
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۷ اردیبهشت؛ رئیسی در مازندران/ثبت روز اقتدار ارتش در تقویم

اخبار سیاسی ۲۷ اردیبهشت؛ رئیسی در مازندران/ثبت روز اقتدار ارتش در تقویم

«دومین سفر استانی رئیسی به استان مازندران»، «همایش فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن»، «ثبت روز افتخار و اقتدار ارتش ایران در تقویم» و ...از موضوعات مهم خبری بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز سید ابراهیم رییسی در دومین سفر استانی خود به مازندران رفت.

رئیس جمهور در بدو ورود به استان مازندران با بیان اینکه در سفر اول استانی دولت به مازندران مصوبات خوبی داشتیم که اقدامات خوبی هم در راستای اجرای آنها صورت گرفته است، افزود: در این سفر کیفیت اجرای این مصوبات را رصد خواهیم کرد تا میزان تاثیر گام‌های برداشته شده برای اجرای آنها در رشد و پیشرفت استان مشخص شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال در استان ادامه داد: دولت همچنین توانسته بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان را که متاسفانه راکد شده بودند، احیا کند که خود این مسئله فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کرده است.

 لازم به ذکر است که نخستین سفر رییسی ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ رقم خورد و طی آن، ۱۷۶ مصوبه با بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال اعتبار برای مازندران رقم خورد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های خود در این سفر در مراسم جشن احیای  ۳۹۵ واحدی راکد تولیدی در مازندران شرکت کرد و با اظهار امیدواری نسبت به اینکه گام‌های بعدی در مسیر احیای واحدهای تولیدی و رونق بیشتر یافتن واحدهای احیا شده محکم و استوار برداشته شود، گفت: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته و میدان دادن بیشتر به بخش‌های خصوصی و تعاونی بتوانیم در راستای تحقق جهش تولید کارنامه قابل قبول و قابل ارائه‌ای خدمت مقام معظم رهبری داشته باشیم.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در مصلی ساری در جمع مردم مازندران حضور یافت و در بخشی از سخنرانی خود تاکید کرد: در مسیر ایجاد اشتغال،  ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگشته  که موجب افزایش اشتغال شده است. در زمینه صنعت و تولید،‌ گام‌های خوبی برداشته شده است. همچنین در زمینه آزادسازی سواحل، قدم‌های خوبی با اجماع همه دستگاه‌ها برداشتیم. به یاد داشته باشیم؛ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است تا همه مردم بتوانند در فضایی آرام از آن استفاده کنند.

اخبار دیگر مرتبط با سفر رئیسی به مازندران را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

بازدید رئیسی از کارخانه احیای شده صنایع چوب و کاغذ مازندران

جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان مازندران/ ایجاد بیش از ۹۵۶۴ فرصت شغلی

روایت خلجی از احیای کارخانه‌ چوب و کاغذ مازندران

احیای ۸۷۷۰ واحد راکد و نیمه فعال در دولت سیزدهم

****

امروز همچنین اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی - امنیتی در دانشگاه افسری امام علی ( ع) برگزار شد.

در این همایش با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از  چهار  کتاب چکیده مقالات اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی، خلاقیت و نوآوری از منظر فرماندهی معظم کل قوا، منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت نیروهای مسلح و کتاب منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت دوران دفاع مقدس رونمایی شد. 

در بخشی از این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد:  امروز در جهاد نیروی زمینی واقعا در بن بست شکنی ها نقش آفرین هستیم. روی پای خود ایستادیم و حتی تا یک ماه آینده یک تانک‌بر هم در نیروی زمینی کسری نداریم. با توجه به علم و نوآوری این اتفاق رقم خورد. این همایش می تواند کمک کند دستاوردهای علمی خود را بین همه مراکز علمی به اشتراک بگذاریم. جهاد و کوشش و تلاش ما با تایید مهر ولایت معنای جهاد می یابد. تلاش ما دانش بنیان کردن نیروی زمینی است. 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه این همایش هم تاکید کرد که نیروی زمینی ارتش پیشتاز بهره گیری از فناوری و هوش مصنوعی بوده تا ان شاءالله بتوانیم عالمانه به تهدیداتی که احیانا علیه کشورمان صورت می گیرد پاسخ دهیم.

در ادامه همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی - امنیتی،‌ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در نیروی زمینی ارتش قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن شکل گرفته است و قطعا اگر این قرارگاه های جهادی تشکیل نشود و به این موصوع مهم به صورت جهادی نگاه نشود از دنیا عقب می افتیم. 

امیر سرتیپ نوذر نعمتی در حاشیه مراسم نیز ضمن بازدید از نمایشگاه علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه دفاعی - امنیتی، با اشاره به اینه تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در مجموعه نیروی زمینی فعالیت می کنند، افزود: می توان گفت همه کسانی که در این حوزه‌ها توانایی و علم و تجربه ای دارند تقریبا مورد استفاده قرار می گیرند. هدف ما و نظر ما این است که بتوانیم از توانمندی های داخل کشور که توانمندی بالایی نیز است بهره بگیریم. 

****

امروز همچنین به مناسبت اولین سالروز مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و بازگشت غرورآفرین این ناوگروه نداجا از سفر به دور کره زمین با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران، ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز افتخار و اقتدار ارتش ایران در تقویم ملی ثبت شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش نیز با حضور در تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر از وضعیت آمادگی رزمی و اماکن فرهنگی رفاهی و این تیپ بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha