• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403022920944
  • منبع : پایگاه‌های خبری

پاسخ حماس به توهم صهیونیست‌ها

پاسخ حماس به توهم صهیونیست‌ها

«حماس با انجام برخی عملیات‌های جدید در نوار غزه علیه صهیونیست‌ها، پیام‌های جدید و معناداری را به این رژیم مخابره می‌کند.»

به گزارش ایسنا، به نقل از الف؛ بیش از هفت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد. جنگی که به کلکسیونی از جنایات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تبدیل شده و چهره جنایتکار و غیرانسانی صهیونیست‌ها را بیش ار هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده است. موضوعی که سبب شده سیلی از اعتراضات بین المللی در اقصی نقاط جهان علیه رژیم صهیونیستی به راه بیفتد و در قالب تمامی آن ها این خواسته محوری مطرح شود که بایست به کارزار قتل و جنایت اسرائیل در نوار غزه خاتمه داده شود. صهیونیست ها جدای از مواجهه با اعترضات گسترده بین المللی علیه جنایات خود در جنگ غزه، با بحران‌های عدیده داخلی و البته پیگیری پرونده جنایاتشان در نوار غزه از سوی دیوان بین المللی دادگستری نیز مواجه هستند. معادلاتی که همه و همه از موقعیت رو به سقوط رژیم اشغالگر قدس خبر می دهند. 

با این همه، در روزهای اخیر و در بحبوحه برخی حملات صهیونیست ها به شهر رفح، برخلاف تصور رژیم اشغالگر قدس و محافل اطلاعاتی و نظامی آن، جنبش حماس و رزمندگان گردان های قسام، یک پیام معنادار دیگر را به دشمن اسرائیلی مخابره کرده اند. در این راستا، در وضعیتی که صهیونیست ها مدعی تسلط بر تمامی بخش های نوار غزه به جز رفح هستند، شاهد بوده ایم که رزمندگان مقاومت فلسطین در مرکز و شمال نوار غزه حملات مرگباری را علیه صهیونیستها اجرایی کرده اند و تلفات جدی را به این رژیم تحمیل کرده اند. 

برخی نشریات صهیونیستی از جمله یدیعوت آحارونوت به صراحت تاکید کرده‌اند که جنبش حماس توانسته توان نظامی خود را تا حد زیادی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بازیابد و البته که تحرکات آن در دیگر مناطق نوار غزه نیز نشان می دهد که این جنبش هنوز بخش قابل ملاحظه ای از توان نظامی اش را حفظ کرده است. در این راستا، این قِسم از عملیات های اخیر حماس، حامل ۲ پیام مهم  هستند. 

اولا، جنبش حماس به رژیم اشغالگر قدس فهمانده که ادعای تسلط آن به کل نوار غزه به جز رفح، توهمی بیش نیست و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست ها نیز در فضای کاملا غیرواقعی سیر می کنند. از این رو، در شرایطی که آن ها به دنبال حمله به رفح هستند، هیچ بعید نیست که در دیگر مناطق نوار غزه با بحران های جدی امنیتی رو به رو شوند. واقعیتی که از توان بالای عملیاتی حماس جهت تحمیل هزینه های سنگین به ارتش اسرائیل خبر می دهد. موضوعی که عاری از هزینه های سیاسی برای رژیم صهیونیستی نیز نیست. 

دوم اینکه حماس با عملیات های اخیر خود بار دیگر خط بطلانی صریح بر این ایده تبلیغاتی صهیونیست ها کشیده که مدام تاکید دارند حماس تا حد زیادی نابود شده و حمله به رفح می تواند کار این جنبش را تمام کند. حماس با عملیات های اخیرش نشان داد که اساسا طرح ایده نابودی مقاومت فلسطین از پایه غلط است زیرا ایده مقاومت در قلب و جان ملت فلسطین قرار دارد. موضوعی که برخی نشریات و رسانه های اسراییلی و البته چهره های سابق اطلاعاتی و امنیتی این رژیم نیز به صورت آشکار به آن اعتراف کرده اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha