• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: پرورش
  • کد خبر: 1403023123000
  • خبرنگار : 71980

رئیس‌جمهور، شهیدجمهور شد...

رئیس‌جمهور، شهیدجمهور شد...

مشرَف شدن لیاقت می‌خواهد. قلبی می‌خواهد به بزرگی آسمان‌ها. برای مردم بودن مصداق می‌خواهد، حتی برای مردم مردن!

به گزارش ایسنا، امروز برای همیشه لقب شهید کنار نام مردی ایستاد که از تشریفات بیزار بود همه چیز را کنار می‌زد تا زود به مردم برسد. همیشه در اولین مقصد با مردم چهره به چهره دیدار می‌کرد. با تمام وجود برای مشکلات مردم خونش به جوش می‌آمد.

سید شهید انگیزه و هیجانش برای رسیدگی به امور مردم  و حل مشکلات آنان تا اندازه‌ای بود که اندیشه امنیت جانی خودش را به محاق می‌برد. به راحتی می‌شد از نگاهش دید که از هیچ چیز و هیچ تهدیدی ابایی ندارد مگر پروردگار. عاقبت به خیری لیاقت می‌خواهد، همه نمی‌توانند شهید حاج قاسم و حالا شهید سید ابراهیم باشند. تپیدن برای مردم برای اسلام، برای مسلمین بها دارد و این‌ها این بها را با جان و دل همیشه خریدارند.

این‌ها می‌دانند زندگی کوتاه است اما حقیقت بعد از آن به غایت ابدی و ماندگار! می‌دانند که آن‌هایی که زنده‌اند و امروز خبر شهادت ایشان می‌شنوند نیز چند صباحی دیگر از این دار فانی رخت برخواهند بست، و خوب می‌دانند که چند سال کم و بیش زیستن در دنیای مادی در مقیاس ابدیت و رحمانیت پروردگار چیزی نیست و می‌دانند آمده‌اند تا سر حد جان در مسیر تقرب الی الله، در خدمت مردم باشند در خدمت اسلام باشند تا تفکر خداشناسی مبنایی در عین زیستن و تلاش برای زندگی، نمودی از ایثار باشد یعنی در عین عشق به زیستن در این دنیا بتوان به راحتی آن را در راه مقصود رها کرد...

مشرَف شدن لیاقت می‌خواهد. قلبی می‌خواهد به بزرگی آسمان‌ها. برای مردم بودن مصداق می‌خواهد. حتی برای مردم مردن!

طریقت خادم ارادتی‌ست که در روز تولد امام‌اش، ارزشمندترین دارایی‌اش، جانش را در مسیری می‌دهد که در تمام عمر سرلوحه خود قرار داده بود. به همان امام قسم، این شهیدان هم شفاعت دهنده‌مان خواهند شد. شهادت طلبی یعنی زیست مومنانه که از مهم‌ترین ابعاد در سیره و زیست در سپهر ایمان است.

این را بدانیم آرزوی دیدار با خدا، نشانه صداقت در ادعای دوستی با پروردگار است و مؤمن حقیقی، شهادت‌طلب است...

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا
 

خادم شهید یا شهید جمهور، با هر نام بخوانیمش، شهادت، جامه‌ای که بر قامت او دوخته بود. منتخب مردم، جان در طبق اخلاص نهاد و به میدان آمد. این بار اما تقدیر الهی بر "ابراهیم" شهادت بود. گلستان ابد در انتظار توست یاور رهبر!
 سر تعظیم ما و آستان حضرت دوست.

به پاسداری این خاک رفته ابراهیم
شهید راه دفاع از حریم این وطن است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha