• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403030200904
  • منبع : پایگاه‌های خبری

مردی از جنس خدمت

مردی از جنس خدمت

تاریخ هیچگاه شب۳۱اردیبهشت ماه۱۴۰۳را از خاطر نخواهد برد، لحظات پر اضطرابی که در جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و همراهانش پلک بر هم نگذاشتیم تا رئیس‌جمهوری که رفته بود پای وعده‌هایش بماند را ببینیم؛ مردی که اهل عمل بود نه حرف و حاشیه‌سازی

به گزارش ایسنا، پایگاه بصیرت نوشت: خبر سقوط بالگرد که آمد همه گریه می‌کردند و هم زمان دست به دعا برداشتند و از اعماق وجود برای مردی اشک می‌ریختند که حالا در کوه‌های ورزقان و جنگل‌های ارس باران گرفتار بود؛ کسی از مختصاتش خبر نداشت، اما ملتی برای یافتنش راهی شدند و وجب به وجب آخرین مختصاتش را گشتند؛ تیم‌های آفرود سوار و کوهنوردان و کلاه سبزهای ارتش و سپاه هم به آن‌ها پیوستند. شب شد، اما خبری از او نشد اویی که مرد کار بود و اهل عمل مردم دار و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت. ساعت‌ها گشتند، اما نبود که نبود، شب شد! ملتی تا صبح چشم بر هم نگذاشتند مگر چه خبر شده؟ چرا نمیخوابند؟ آخر عزیزی را گم کرده اند عزیزی که ساده و بی آلایش بود، اما دل در گرو خدمت مردم داشت؛ عزیزی که نه تنها ملت ایران بلکه خیلی‌ها در دنیا چشم انتظار یافتنش بودند و دلنگران از اینکه خاری به پایش رفته باشد مردی که اهل دیپلماسی فعال بود و با اخلاق و میهن دوست و با این اخلاق و منش خود دیگران را هم جذب کرده بود از روسیه تا هند و چین و ترکیه و ... همه رهبران به دنبال اعزام نیرو برای یافتنش بودند.

دم دمای صبح شد که ردی یافته شد همه خوشحال و چشم به راه شدن که تیم‌های جستجو خبری بدهند و آن‌ها اندکی آسوده گردند، اما انگار قرار نبود که لبخندی بر لبی بنشیند چرا که خبرهای خوبی در راه نبود؛ خیلی‌ها درد و دل داشتند از دلتنگی‌های این چند ساعت و می‌خواستند بگویند چرا شب عیدی ما را چشم انتظار گذاشتی می‌خواستیم میلاد امام هشتم را با شما که عمری خادم الرضا بودی و عزیز کرده آقا هستی جشن بگیریم..، اما انگار عیدمان قرار نبود برگزار شود؛ خبری که بعد از یافتن بالگرد آمد همه را در بهت و حیرت فرو برد" بزرگمردان روزهای سخت این ملت آسمانی شدند"!

ایستادگی برای عزت و آبرو
مردان سخت روزهای پر مصیبت، آن‌هایی که در مقابل دنیایی ایستادند تا عزت و آبروی ایران امروز باشند دیگر نیستند! شاید هم دیگر مثالشان پیدا نشود و پیدا هم نمیشود. مردی که هم چنان با اخلاق باشد که همه از اخلاق نیکویش بگویند و هم با جربُزه که هنوز هم شرح رشادت‌ها و شجاعتش در سازمان ملل زبانزد است. مردی که عکس حاج قاسم را بالا برد و با شجاعت از بزرگمردی سخن گفت که یک دنیا مدیون خدماتش بود.
تاریخ هیچگاه شب ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را از خاطر نخواهد برد، لحظات پر اضطرابی که در جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و همراهانش پلک بر هم نگذاشتیم تا رئیس‌جمهوری که رفته بود پای وعده‌هایش بماند را ببینیم؛ مردی که اهل عمل بود نه حرف و حاشیه‌سازی؛ و در حین خدمت به ملت به شهادت رسید.
خیلی‌ها گفتند: آخر چرا شب عید این یک شب را استراحت می‌کردی و مانند خیلی‌ها پشت میز ریاستت می‌نشستی و دستور میدادی؟ اما مگر مرد خدمت بودند عید و غیر عید می‌شناخت.
خبر تایید شد: "آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان من جمله حسین امیرعبداللهیان و آیت الله آل هاشم و ...، همزمان با شب ولادت علی ابن موسی الرضا (ع) در اوج خدمت به مردم به شهادت رسیدند."

دنیایی چشم انتظارش بودند
مردی با اخلاق و بزرگمردی از خطه رجایی برای همیشه در دل تاریخ دنیا ثبت شد مردی که حجم پیام‌های دلنگرانی و بعد هم تسلیت برایش چنان زیاد و از گوشه گوشه دنیا بود که تعجب و حیرت خبرنگار بی بی سی را هم بر انگیخت و تازه آنجا بود که بعضی‌ها گفتند مگر رئیسی که بود که این همه در دنیا دوست و همراه داشته است؟ آن‌هایی که او را نشناختند، نمی‌دانستند که آیت الله رئیسی هر جا رفت و با هر سمتی که بود چنان کرد که ماندگار شد.
یکی از بزرگترین دستاوردهای رییس جمهور محبوب ایران پایگاه مردمی او چه در ایران و چه در دنیا بود؛ پاکستان، هند و ترکیه و عراق و چند کشور دیگر هم همانند ایرانی که هنوز در شوک این اتفاق است در سوگ این بزرگمرد و یارانش عزای عمومی اعلام کردند که این خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد کجا دولت و ملت دیگری برای رهبری در کشور دیگر عزای عمومی اعلام کرده است؟ مردم دیگر کشورها جلوی سفارت‌های ایران یادبود و گل گذاشتند چرا که این فقط ما نبودیم که این مرد میدان و با اخلاق را میشناختیم و خیلی وقت بود عزیزمان شده بود بلکه همگان حتی آن‌هایی که فقط شرح رشادت هایش برای ملت ایران و سرزمین ایران و مبارزاتش علیه نسل کشی اسراییل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و همه مظلومان عالم را شنیده بودند هم امروز در داغ نبودن این مرد آسمانی اندوهگین هستند.

همشهری امام رضا بود
آیت الله رئیسی خدمات بی نظیری به ملت ایران داشت مردی که در ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در مشهد دیده به جهان گشود، همشهری امام رضا بود و رضا گونه عمل می‌کرد و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی و ریاست جمهوری ایران را در کارنامه دارد. فعالیت‌های آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین و امیدآفرین و منشأ آثار ماندگار و مطلوبی بود و اولین فردی بود که شجاعانه در برابر فساد ایستاد و خیلی هایش را نابود کرد همان کاری که وقتی در قامت ریاست جمهوری ایران وارد میدان شد آغاز کرد و جلوی فاسدان و اخلالگران بسیاری را گرفت.
آیت الله رییسی سال‌ها در آستان مقدس امام رضا (ع) به عنوان خادم الرضا تولیت آستان قدس را بر عهده داشتند و خدمات بیشماری در این عرصه به زائران و مجاوران و همه ملت ایران ارائه داد.
آیت الله رئیسی در قامت رییس جمهور دولت سیزدهم از همان ابتدا انقلابی وارد میدان شد و تا لحظه شهادت لحظه‌ای آرام ننشت و در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات ریز و درشت سر از پا نمی‌شناخت. ازدحام عجیب مردم در سراسر ایران و سوگواری برای ایشان بعد از خبر شهادتشان در غرب کشور به خوبی نشان داد که رییسی مردی بود از میان مردم و با مردم و همراه آن‌ها بود تا گره از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم باز کند. آرام و قرار نداشت و در لحظاتی که مسئولان پیش از ایشان صبح از خواب بیدار می‌شدند و متوجه برخی اتفاقات می‌شدند، خود اتفاقات خوب را رقم می‌زد.

در میدان عمل
آیت الله رییسی از هرگونه حاشیه پرهیز می‌کرد و زمان خدمت را صرف کارهای بیهوده نمیکرد بلکه با تمرکز بر کار و تلاش برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد. اهل حرف زدن نبود، اما عمل می‌کرد؛ تلاش‌های شبانه روزی آیت الله رییسی و هییت دولتشان را در همه گیری کرونا و در زمان ممانعت دولت‌های غربی از ورود واکسن به کشور هیچکس از خاطر نخواهد برد؛ آن هم در شرایط سختی که ایشان دولت را تحویل گرفتند در نبود درآمد برای دولت و مقروض بودنش، اما آیت الله رئیسی و هیئت دولتشان، انقلابی وارد میدان شدند و تمام این مشکلات را از طریق دیپلماسی و بعد هم حمایت از تلاش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن به خوبی مدیریت کردند.
ایران اسلامی روزهای سختی پشت سر گذاشته، اما سخت‌ترین روزها همان سالی بود که بوی مرگ عزیزان در اثر کرونا میداد و این بزرگمرد با تلاش بسیاری این روزهای سخت را هموار کرد و کشور را مسیر تحول و پیشرفت حرکت داد.

از اقتصاد تا سیاست
آیت الله رییسی تمرکز ویژه‌ای بر حوزه‌های اقتصادی، علمی، تولید و اشتغال، زیرساخت‌ها و امور زیربنایی کشور، صنعت و خصوصا دیپلماسی و روابط با همسایگان داشتند چنانچه تحقق دستاوردهای ویژه‌ای در این حوزه‌ها در کارنامه رئیس شهید دولت سیزدهم می‌درخشد.
از اصلاح و کارآمدسازی نظام مالیاتی تا تولید، کنترل و کاهش تورم، خودکفایی در تأمین کالاهای اساسی، توسعه سرمایه‌گذاری و مدیریت بازار ارز، مدیریت نقدینگی جلوگیری از سوداگری و مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف رانت در همه عرصه‌ها از جمله دستاوردهای ۳ ساله خدمات این شهید بزرگوار در مدت خدمت در قامت رئیس جمهور دولت سیزدهم است.
افزایش تولید و اشتغال در کشور، توسعه صادرات، رفع موانع تولید و تولید دانش بنیان و به ویژه افزایش ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و فعالسازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورها، انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد در موضوعات مختلف اقتصادی و کسب تراز تجاری مثبت در تعامل اقتصادی با ۸۴ کشور از مهمترین دستاوردها و خدمات رییس جمهوری شهید دولت سیزدهم است.
مردی که برای عزت و آبروی ایران از دیپلماسی راهبردی تا همسایگی و همگرایی را در اولویت‌های راهبردی دولت در عرصه منطقه‌ای و بین المللی قرار داد و با بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی کشور، یعنی تعامل با جهان بر اساس عدالت و منافع ملی عنوان سبب کسب دستاوردهای بزرگ و بیشماری در این زمینه برای ملت و کشور عزیزمان شد. ایران امروز به برکت خدمات آیت الله رییسی چنان جایگاهی دارد که سقوط بالگرد رییس جمهور و جستجو برای یافتن عزیز ملت به صدر خبرهای جهانی تبدیل میشود و همه رهبران دنیا با حجم انبوهی پیام‌های همدردی که برای ملت ایران میفرستند عنوان می‌کنند در کنار ملت ایران هستند و از شهادت بزرگمرد عرصه خدمت، عزت و آبروی ایران آن‌ها هم سوگ دار هستند.
در تاریخ ایران زمین چنان حجمی از محبوبیت در میان ملت‌ها و خود ملت ایران برای "آقای رییس جمهور" سراغ ندارم.

از امنیت مرزها تا اشتغال و تولید
رئیسی که در تامین امنیت در مرزها و مبارزه با قاچاق، ارتقا و تقویت بنیه اقتصادی مرزنشینان و تثبیت جداره مرزها و اشتغالزائی و ساماندهی کولبران انقلابی عمل کرد و در تمام مدت فعالیتشان چه آن زمان که در قامت رئیس قوه قضائیه خدمت رسانی می‌کردند و چه حالا که در قامت رییس دولت خدمت رسان ملت بودند همواره در میدان عمل بودند و به قول خیلی‌ها کم حرف بودند، اما هیچگاه از تلاش برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم دست بر نداشتند.
هنوز هم باورمان نمیشود این حجم از نبودن و این حجم از غم از دست دادن رییس جمهوری عمل گرا و اهل خدمت را؛ مردی که علیرغم شخصیت آرام و باوقار و متانتش لحظه‌ای دست از تلاش و جنب و جوش و خدمت بر نداشت.
مردی که اهل خطر بود و توانست عزتی برای ایران و ایرانی به ارمغان بیاورد که امروز جزو تاثیرگذاران نه تنها منطقه که کل دنیا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha