• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403030200966
  • منبع : مطبوعات

سیدالشهدای خدمت!

سیدالشهدای خدمت!

خادم الرضا ، خادم جمهور ، سید محرومان ،یار خالص امامین انقلاب شهید سید ابراهیم رئیسی در سالروز میلاد امام هشتم علی بن موسی‌الرضا (ع) از میان ما به ملکوت اعلی پر کشید و آسمانی شد.

به گزارش ایسنا، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی با این مقدمه در رسالت نوشت:

کلمه اول : خادم الرضا ، خادم جمهور ، سید محرومان، یار خالص امامین انقلاب شهید سید ابراهیم رئیسی در سالروز میلاد امام هشتم علی بن موسی‌الرضا (ع) از میان ما به ملکوت اعلی پر کشید و آسمانی شد.
آنچه امام و امت را در این حادثه جانگداز تسلی می‌دهد، تکیه و اندیشیدن در حکمت خداست. این پرسش که چه حکمتی دارد در  این سوختن چه سرّی پنهان است به پاسخی آرامش‌بخش می‌رسیم.
هان مَشو نومید چون واقِف نِه‌ای از سِرِّ غیب
باشد اندر پرده بازی‌هایِ پنهان غم مخور
ای دل اَر سیلِ فنا بنیادِ هستی بَرکَنَد
چون تو را نوح است کشتی بان، ز طوفان غم مخور

کلمه دوم:‌ امام خامنه‌ای در اولین ساعات این رخداد جانگداز فرمودند:
 «ملت اصلا نگران و دلواپس نباشند هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد ،کارها منظم پیش خواهد رفت .»
انقلاب اسلامی در روزشمار تاریخ ۴۵ ساله خود حوادث خونین زیاد دیده است.
شهادت شهید مطهری ، شهید باهنر، شهادت شهید بهشتی با ۷۲ تن از یاران باوفای خود ، شهادت شهدای محراب در چهار گوشه کشور، شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی ، شهادت ۱۷ هزار نفر از شهدای  ترور  و از همه بالاتر، امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی از میان ملت رفت.
امام خمینی(ره)  در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود داغ رفتن خود از میان ملت را پیش‌بینی کرده بود و با این جمله تسلی‌بخش ملت را به هوشیاری و هوشمندی دعوت کرد و فرمود :«الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است. با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی ایجاد نمی شود.»

شهید ابراهیم رئیسی در دهه کرامت در حال خدمت به ملت ایران به شهادت رسید.او سال ۱۴۰۰ در دهه کرامت با رأی آگاهانه ملت، رئیس‌جمهور شد. او در همین ایام از میان ملت به آسمان‌ها پر کشید.

کلمه سوم: او در حالی در سالروز میلاد امام رضا (ع) از میان ما رفت که می‌شد این زمزمه را هنگامی که روح پاک او و همراهانش به آسمان‌ها می رفت ، شنید:
شاه پناهم بده!
خسته راه آمدم!
شهید قاسم سلیمانی ایام شهادت حضرت زینب به شهادت رسید کسی که افتخار فرماندهی فرماندهان مدافعان حرم را به عهده داشت. شهید رئیسی هم روز ولادت امام رضا (ع) آسمانی شد. شک نکنیم آدم‌ها با همانی که عاشق و مأنوس هستند، محشور خواهند شد.

کلمه چهارم: شهید دکترحسین  امیرعبداللهیان، وزیر محترم خارجه، شهید دکتر رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و شهید آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه مردمی تبریز و نماینده رهبری در آذربایجان شرقی و دیگر همراهان،  از شهدای خدوم و مردمی این پرواز ملکوتی بودند. درخشش نام رئیس‌جمهور نباید شهادت این بزرگواران را تحت‌الشعاع قرار دهد.
امیر عبداللهیان یک چهره جهادی در میدان دیپلماسی بود.آل هاشم یک چهره نورانی، و سومین امام جمعه  شهید از سلسله جلیله سادات در تبریز بود. استاندار سخت‌کوش آذربایجان شرقی  نیز از چهره‌هایی بود که شبانه‌روز فرصت خدمت به مردم را غنیمت می شمرد. روحشان شاد و یادشان جاویدان باد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha