• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-07956
  • خبرنگار : 90068

/مخالف استعفاي مطهري/ لاهوتي: مطرح نشدن سوال از رييس‌جمهور نبايد باعث شود مطهري را از دست بدهيم

/مخالف استعفاي مطهري/
لاهوتي:
مطرح نشدن سوال از رييس‌جمهور نبايد باعث شود مطهري را از دست بدهيم

مهرداد لاهوتي گفت: دليل مخالفت بنده با استعفاي علي مطهري اين است كه بايد جستجو كرد كه علت اين استعفا چه بوده است.

 به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، نماينده لنگرود در مجلس ادامه داد: علت استعفاي ايشان مطرح نشدن سوالي است كه در راستاي اصل 88 قانون اساسي حق نمايندگان است.

وي با قرائت متن اصل 88 ادامه داد: اين سوال بنا بر دلايلي مطرح نشد قصوري هم متوجه هيات رييسه محترم نيست، اما بهتر بود كه مطرح مي‌شد. سوال يعني چه؟ يعني اين‌كه رييس جمهور عزيز ما در خانه ملت حضور پيدا مي‌كرد و در خصوص مسائل مهم و اساسي كشور كه دغدغه نمايندگان محترم بود به گفت‌وگو مي‌نشست.

عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به اين مطلب كه يكي از سوالات در زمينه اختصاص 2 ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي براي كمك به مترو و حمل و نقل عمومي بود، گفت: امروز يكي از مشكلات اساسي كشور مشكل حمل و نقل كشور است. آيا در تهران شما از حل معضل حمل و نقل مشكل و معضل بالاتري داريد؟ ما دغدغه داشتيم و به عنوان نمايندگان مردم گفتيم كه دو ميليارد دلار از ذخاير ارزي برداريم و 2 ميليارد دلار هم مديريت شهري ارائه كند بشود 4 ميليارد دلار و براي مترو تهران كه از سال 53 شروع شده و تازه 50 درصد آن اجرا شده هزينه مي‌شد و اين مساله را با رييس جمهور در همين مكان حل مي‌كرديم.

لاهوتي افزود: مجلس دوبار اين موضوع را به قانون تبديل كرد، شوراي نگهبان ايراد گرفت. مساله به مجمع تشخيص ارجاع و تاييد شد، و به قانون تبديل گشت؛ آيا چيزي كه به قانون تبديل شود نبايد در كشور اجرا شود.

وي با اشاره به بحث هدفمندي يارانه‌ها گفت: بايد در اين مورد دست دولت را بوسيد، خوب اجرا شد اما در بحث عدم پرداخت به توليدكنندگان هنوز اشكالاتي وجود دارد.

وي در پايان تصريح كرد: من قصوري را از بابت مطرح نشدن اين سوال متوجه هيات رييسه نمي‌دانم، آيين‌نامه‌اي كه ما تصويب كرديم هيات رييسه هم طبق آن عمل كرد. مطرح نشدن اين سوال نبايد عاملي شود كه ما افرادي امثال آقاي مطهري را كه انساني شجاع و موثر در تصميم‌گيري‌هاي بزرگ است را از دست بدهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha