• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91062615135

نشست خبري فرمانده كل سپاه/2/

فرمانده سپاه:خشم مسلمانان،مجوزي براي كشتن نيست/حمايت نظامي از سوريه،بسته به شرايط است

فرمانده سپاه:خشم مسلمانان،مجوزي براي كشتن نيست/حمايت نظامي از سوريه،بسته به شرايط است

فرمانده كل سپاه در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري فرانسه درباره تهديدات اسرائيل عليه ايران و اختلافات اين رژيم با آمريكا در مورد حمله نظامي به كشورمان گفت: رژيم غاصب اسرائيل به آخر خط رسيده است.

فرمانده كل سپاه در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري فرانسه درباره تهديدات اسرائيل عليه ايران و اختلافات اين رژيم با آمريكا در مورد حمله نظامي به كشورمان گفت: رژيم غاصب اسرائيل به آخر خط رسيده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محمدعلي جعفري اضافه كرد: اقتدار نظام اسلامي و گسترش بيداري اسلامي در جهان و بويژه منطقه، رژيم صهيونيستي را هراسان كرده است و اين رژيم هيچ چاره‌اي نمي‌بيند جز اينكه با تهديد و فشار نظامي بخواهد مسير انقلاب اسلامي را منحرف كند.

اسرائيل نمي‌تواند آمريكا را براي حمله به ايران همراه كند

وي با بيان اينكه "رژيم صهيونيستي به شدت از آينده نگراني دارد و تلاش مي‌كند آمريكا را براي اقدام نظامي عليه ايران همراه كند"، افزود: برآورد ما اين است كه در اين كار موفق نمي‌شود و عاقبت اين امر نيز كاملا مشخص است. آمريكا آسيب‌پذيري بالايي دارد و نيروگاه و پايگاه‌هاي آن در تيررس توان موشكي سپاه است.

فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: با توجه به حمايت‌هايي كه مسلمانان جهان از انقلاب اسلامي دارند، اين امر موجب بازدارندگي آنهاست و مجوز اقدام نظامي عليه ايران براي آنان صادر نمي‌شود. اقدام نظامي عليه ايران نه تنها بدون نتيجه خواهد بود و حتي خسارت‌ها و پيامدهاي نگران‌كننده‌اي براي آنان به دنبال خواهد داشت.

بعيد مي‌دانم تهديدات عليه ايران را عملي كنند

وي درباره اختلاف كاخ سفيد با رژيم صهيونيستي درباره حمله نظامي به ايران نيز تصريح كرد:‌ در اين بين حالت دوگانه‌اي وجود دارد؛ بسياري از كارشناسان و سران رژيم صهيونيستي با حمله نظامي به ايران مخالفند و بعيد مي‌دانيم كه دست به اين كار بزنند؛ البته بخشي از تهديدات آنان نيز جنگ رواني است تا بتوانند در كنار تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي به نتيجه برسند و با مشكلات اقتصادي و مشكلاتي كه در عرصه انرژي آمريكا با آن مواجه است بعيد مي‌دانيم اين تهديدات به وقوع بپيوندد.

خشم مسلمانان از اهانت به پيامبر، مجوزي براي كشتن سفيران كشورها نيست

جعفري در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار خبرگزاري فرانسه مبني بر اينكه "آيا خشم مسلمانان نسبت به اهانت به پيامبر اسلام، مجوزي براي كشتن ديپلماتهاي آمريكا در ليبي مي‌شود؟" گفت: قطعا اين مساله مجوزي براي كشتن نيست و درست هم نيست اما به هر حال احساسات مسلمانان جريحه‌دار شده است و تنها كاري كه مي‌توانستند انجام دهند اين بود كه اعتراضات خود را به سفارتخانه‌ها ببرند. در اين اعتراض‌ها خشونت‌هايي نيز اتفاق افتاده است اما مساله اينجاست كه در هيچ‌كجا كسي سراغ ندارد كه يك مسلمان به دين مسيح يا حضرت مسيح يا دين يهود توهين كرده باشد. توهين‌هايي را كه عليه مسلمانان انجام مي‌شود، به عنوان آزادي بيان قلمداد مي‌كنند اما ما مطمئنيم كه اين كارها با برنامه‌ريزي‌ قبلي انجام مي‌شود اما مطمئن باشند كه نتايج عكس به دنبال خواهد داشت و هرچه بيشتر موجب اثبات حقانيت انقلاب اسلامي خواهد شد.

ايران حمله پيش‌دستانه نمي‌كند

فرمانده كل سپاه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه المنار درباره اينكه "با توجه به تهديدات اسرائيل عليه ايران، آيا امكان تهاجم نظامي پيش‌دستانه از سوي ايران وجود دارد يا نه؟" تاكيد كرد: پاسخ پرسش شما منفي است.

وي تصريح كرد:‌ ايران با توجه به ظرفيت‌ها و توانايي‌هايي كه نسبت به استمرار هر نوع جنگي دارد و عقبه‌اي كه در جهان و به ويژه از سوي مسلمانان برخوردار است، نيازي به اقدام پيش‌دستانه براي جلوگيري از حمله نظامي ندارد و اصلا آن را مجاز نمي‌دانيم.

جعفري خاطرنشان كرد:‌ توانايي ايران، هم از نظر سرعت و هم شدت عمل و آگاهي دشمنان از اين توانمندي، مهم‌ترين عامل بازدارندگي آنان از هرگونه اقدام نظامي عليه ايران است.

در گذشته تعدادي از نيروهاي قدس سپاه در سوريه حضور داشتند

وي در پاسخ به پرسشي درباره ارزيابي خود از حضور نيروهاي سپاه در سوريه نيز گفت:‌ همه مي‌دانند كه سپاه واحدي به نام نهضت‌هاي اسلامي داشته و دارد كه با هدف كمك به مستضعفين و صدور انقلاب اسلامي تشكيل شده است و در اين راستا حركت مي‌كند. از زماني كه نيروي قدس تشكيل شده است، اين نيرو با هدف حمايت از ملت‌هاي مظلوم و بويژه مسلمان بوده است. در گذشته نيز تعدادي از نيروهاي قدس در سوريه حضور داشتند اما اين به منزله حضور نظامي ما در اين كشور نيست.

به سوريه كمك فكري و اقتصادي مي‌كنيم، نه كمك نظامي

فرمانده كل سپاه افزود: اگر ميان حضور كشورهاي عربي و غيرعربي مقايسه كنيم، خواهيم ديد كه ايران چنين حضوري در سوريه ندارد. ما كمك‌هاي فكري و مشاوره‌اي به سوريه به عنوان حلقه مقاومت كه مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره داشتند، داريم و ايران به اين مساله و كمك به آن افتخار مي‌كند. سپاه هرگونه مساعدت فكري و حتي حمايت اقتصادي انجام مي‌دهد اما حضور نظامي ندارد و اين در حالي است كه برخي از كشورها از حمايت ترور در اين كشور ابايي ندارند. البته ما اين مساله را به شدت محكوم مي‌كنيم و آن را قبول نداريم.

جعفري در برابر پرسش ديگري درباره اينكه "با توجه به وجود موافقتنامه امنيتي ميان ايران و سوريه، آيا در صورت حمله نظامي به سوريه، ايران از اين كشور حمايت نظامي خواهد كرد؟" پاسخ داد: اين مساله بستگي به شرايط دارد. اينكه الان به طور قطع بگويم كه چنانچه به سوريه حمله نظامي شود ايران نيز حمايت نظامي مي‌كند، مشخص نيست و كاملا به شرايط بستگي دارد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره توان دفاعي سپاه و نيروهاي مسلح ايران اظهار كرد: توان نظامي كه نيروهاي سه گانه سپاه دارند، در كنار نيروهاي برداران ارتش توان بسيار بالا و خوبي را فراهم كرده است. توانايي‌هاي ما در نيروهاي سه گانه در ارتش و سپاه مكمل يكديگر است و برخي از ماموريت‌‌ها نيز در عرصه‌هاي دريايي و هوايي ميان ما نيروهاي ارتش تقسيم شده است. البته در نيروي زميني با توجه به استعدادهايي كه به لحاظ كمي دارايم، نيروي زميني ارتش و سپاه موازي يكديگر هستند.

فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: ما در عرصه‌هاي موشكي نيز از توانمندي‌هاي بسيار بالايي برخورداريم و هر نوع توانمندي كه در بحث موشكي مدنظر داشتيم، در برد مجاز يعني زير دو هزار كيلومتر دست يافته‌ايم.

وي افزود: در بخش راكت‌ها نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته‌ايم و دقت آنها كمتر از 50 متر است. در سيستم پدافندي و راداري نيز سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي سپاه پيشرفت‌هاي خوبي داشته است و اخيرا سامانه پدافندي رعد كه از سامانه‌هاي مشابه خود بالاتر است، در دستور كار قرار گرفته است.

جعفري در پاسخ به پرسش ديگري درباره هواپيماهاي بدون سرنشين اظهار كرد: در زمينه پهپادها نيز پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده است. پروژه هواپيماي بدون سرنشين شاهد 122 با قابليت مداوم‌پروازي 24 ساعته و قابليت شناسايي و ماموريت رزمي به نتيجه رسيده است و در خط توليد است و همچنين مي‌تواند در صورت نياز، عمليات انجام دهد و موشك‌ خاصي را كه بر روي آن نصب مي‌شود شليك كند.

فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: تمامي فناوري‌ها و تجهيزات در كنار نيروهاي انساني معتقد و مومن در سپاه با روحيه بسيجي توانمندي منحصر به فردي در سپاه ايجاد كرده است كه اميدواريم اين توانمندي‌ها روز به روز بيشتر شود. البته آنچه در كنار توانايي مادي مهم است وجود معنويت و انگيزه است كه در دفاع مقدس اصلي‌ترين عامل موفقيت ما همين ايمان و انگيزه بود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha