• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 91122013405
  • منبع : فضای مجازی

نظر سیروس دین‌محمدی درباره استقلال، قلعه‌نویی و قهرمانی آسیا

روزنامه اعتماد نوشت: سیروس دین‌محمدی متولد 1349 در تبریز است. او کار خود را در تراکتورسازی تبریز آغاز کرد، سپس به شهرداری تبریز پیوست، بعد از آن به استقلال تهران آمد و با درخشش در کنار آبی‌پوشان تهرانی به تیم ملی دعوت شد تا در سال 1999 مسوولان تیم ماینس آلمان او را جذب کنند. دین‌محمدی در آلمان نیمکت‌نشین نبود و حتی در دیدارهای مهمی مانند ماینس مقابل بایرن مونیخ از سری رقابتهای بوندس لیگا مقابل ستارگانی همچون لوتار ماتئوس به میدان رفت. سیروس پس از ماینس دوباره به استقلال بازگشت و در سالهای آخر فوتبالش در پگاه گیلان توپ زد. حالا دین‌محمدی بعد از سالها دوری از استقلال طی عقد قراردادی یک ساله به عنوان آنالیزور استقلال به کادرفنی این تیم اضافه شده است.

روزنامه اعتماد نوشت: سیروس دین‌محمدی متولد 1349 در تبریز است. او کار خود را در تراکتورسازی تبریز آغاز کرد، سپس به شهرداری تبریز پیوست، بعد از آن به استقلال تهران آمد و با درخشش در کنار آبی‌پوشان تهرانی به تیم ملی دعوت شد تا در سال 1999 مسوولان تیم ماینس آلمان او را جذب کنند. دین‌محمدی در آلمان نیمکت‌نشین نبود و حتی در دیدارهای مهمی مانند ماینس مقابل بایرن مونیخ از سری رقابتهای بوندس لیگا مقابل ستارگانی همچون لوتار ماتئوس به میدان رفت. سیروس پس از ماینس دوباره به استقلال بازگشت و در سالهای آخر فوتبالش در پگاه گیلان توپ زد. حالا دین‌محمدی بعد از سالها دوری از استقلال طی عقد قراردادی یک ساله به عنوان آنالیزور استقلال به کادرفنی این تیم اضافه شده است.

به گزارش ایسنا این روزنامه با سیروس دین‌محمدی که سابقه گلزنی برای استقلال در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل جوبیلو ایواتا را دارد به گفت‌وگو نشسته است.

استقلال تهران با پیروزی یک به صفر مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی، امید به قهرمانی‌اش را افزایش داد. نظر شما درباره بازی دو تیم چیست؟

به نظرم بازی بسیار سخت و سنگینی بود. استقلال و تراکتورسازی در مرکز زمین بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای را به اجرا گذاشتند، به دلیل اینکه هر دو تیم برای کسب 3 امتیاز وارد میدان شده بودند و تساوی به کمک هیچ کدام نمی‌آمد. خوشحالم که در این بازی پربرخورد استقلال توانست برنده شود.

به نظرتان استقلال با برتری مقابل تراکتور که نزدیکترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول رده‌بندی بود، چه مقدار به قهرمانی در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاههای کشور نزدیک شده است؟

تنها رقیبان استقلال در رسیدن به مقام قهرمانی دو تیم تراکتورسازی و سپاهان هستند. ما نباید سپاهان را فراموش و کار را از حالا تمام‌شده فرض کنیم. با وجود اینکه با تیم دوم جدول که سپاهان باشد سه امتیاز اختلاف داریم باز هم نام تیم قهرمان مشخص نیست. فوتبال به خاطر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌اش جذاب است و هر لحظه امکان دارد ورق برگردد؛ بنابراین ما باید تا پایان لیگ تمرکز خود را حفظ کنیم که بتوانیم قهرمانی را جشن بگیریم.

بازی استقلال – تراکتورسازی حواشی فراوانی داشت. در دقیقه 39 خطای خارج از روند بازی از سوی آرش برهانی منجر به اخراج او شد. نظرتان را درباره حرکت برهانی که با کله به صورت بازیکن حریف زد، بگویید...

آرش نمی‌خواست آن رفتار را انجام دهد. فشار روی او بسیار زیاد بود که متاسفانه عصبی شد و نتوانست خود را کنترل کند. آرش بازیکن بسیار آرامی است، هیچ وقت از او چنین رفتارهایی را ندیده بودم و مطمئن هستم که دیگر اینگونه اتفاقات رخ نخواهد داد. در تمام دنیا اینگونه اتفاقات رخ می‌دهد و بازیکنان بزرگی همانند زین‌الدین زیدان هم از کوره در می‌روند. خدا را شکر که اخراج برهانی در نتیجه تاثیر نداشت و اتفاق بدی برای استقلال و هوادارانش رخ نداد.

استقلال باید در دو بازی حساس لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان برود. نظرتان درباره تیم سپاهان چیست؟

سپاهان تیمی بسیار خوب و قدرتمند است. آنها با کرانچار از سازماندهی خوبی بهره می‌برند و تیم بسیار منسجمی هستند. از همه مهمتر اینکه سپاهان به خاطر چند قهرمانی پیاپی که در لیگ برتر به دست آورده شخصیت قهرمانی دارد که از نظر روحی و روانی به آنها کمک می‌کند. با این حال استقلال مدعی اول قهرمانی است و می‌توانیم با استفاده از میزبانی در ورزشگاه آزادی به راحتی از سد سپاهان بگذریم و به هدفمان برسیم.

استقلال در بازیهای برگشت لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان تیمهای مدعی بود. به نظر شما چه مقدار میزبانی در بازی های حساس می‌تواند به استقلال برای کسب قهرمانی کمک کند؟

میزبانی در بازیهای حساس صددرصد به استقلال کمک می‌کند. در دور برگشت مسابقات بازیها حساس‌تر می‌شود و در این شرایط کار تیم میزبان راحتتر و از طرف دیگر کار تیم میهمان سخت می‌شود. با وجود این گونه شرایط نباید از استرسی که به تیم میزبان وارد می‌شود غافل شد.

قرار است تیمهای لیگ برتر از 18 تیم به 16 تیم کاهش پیدا کند، آیا شما موافق کم شدن تیمهای لیگ برتر هستید؟

به نظرم اگر لیگ 16 تیمی شود کیفیت مسابقات خیلی بالا می‌رود. در آن زمان تیمها می‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند.

استقلال در نخستین دیدار آسیایی خود به مصاف تیم الریان قطر رفت و در حالی با این تیم تن به تساوی 3-3 داد که سه بار از حریف پیش افتاد و سپس مساوی کرد، این نتیجه باعث شد تا عملکرد آسیایی قلعه‌نویی همچنان مورد انتقاد قرار گیرد، به نظر شما چرا قلعه‌نویی نمی‌تواند در آسیا نتیجه بگیرد؟

استقلال با قلعه‌نویی همیشه در آسیا بدشانس بوده است اما مطمئن باشید که این فصل استقلال با قلعه‌نویی نتیجه می گیرد و قهرمان می‌شود. استقلال این فصل به خاطر بازیکنانی که به خدمت گرفته، پتانسیل پیروزی مقابل هر تیمی را در آسیا دارد.

آبی‌پوشان تهرانی باید در دومین بازی آسیایی خود چهارشنبه 23 اسفند در ورزشگاه آزادی به مصاف العین امارات بروند، نظرتان درباره تیم العین چیست؟

تیم العین با پیروزی سه به یک که مقابل الهلال عربستان دریافت کرد، نخستین گام خود را در مسابقات آسیایی محکم برداشت. با توجه به این پیروزی در حال حاضر اماراتی‌ها از شرایط روحی و روانی خوبی بهره می‌برند. العین با پیروزی مقابل الهلال نشان داد که تیم دست و پا بسته‌ای نیست و با در نظر گرفتن اینکه العینی‌ها همیشه در مسابقات آسیایی حضور داشته‌اند، استقلال کار راحتی مقابل آنها ندارد. استقلال اگر می‌خواهد به دور بعد صعود کند باید در تهران تیم العین را مغلوب کند و هر سه امتیاز بازی را بگیرد.

شما این فصل در گروه آنالیز استقلال قرار دارید، به نظرتان نقطه قوت تیم العین چیست؟

العین یک تیم بسیار هجومی است و در ضدحملات عملکرد خوبی دارد. آنها بیشتر از جناحین استفاده می‌کنند و در بازی هایشان با استفاده از کانالهای کناری قصد دارند خود را به هدف برسانند.

نقاط ضعف تیم العین چیست؟

نقاط ضعف را بازگو نکنم بهتر است.

همیشه مسابقات آسیایی در دو فصل برگزار می‌شود؛ مسابقات در فصل جاری آغاز شده و مرحله حذفی آن به فصل بعد کشیده می‌شود. آیا این عملکرد AFC درست است؟

به نظرم اگر برنامه‌ریزی کنفدراسیون آسیا تغییر کند و به سبک اروپایی برگزار شود، خیلی بهتر است. نباید لیگ آسیا زمانی به پایان برسد که تیم‌ها در فصل نقل و انتقالاتشان بازیکن و مربی‌های خود را تغییر داده باشند. مطمئنا شرایط تیمها برای فصل بعد خود تغییر خواهد کرد و این تغییرات باعث می‌شود باشگاهها، مربیان و بازیکنان متضرر شوند. امیدوارم AFC برنامه ریزی دقیق انجام دهد که اینگونه مشکلات پیش نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha