• جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 92090805435
  • خبرنگار : 71277

نکاتی که شناگران باید رعایت کنند

نکاتی که شناگران باید رعایت کنند

انگیزه‌ برای شروع شنا به عنوان یکی از مهمترین ورزش هایی که سبب افزایش آمادگی جسمانی و سلامتی افراد در سنین مختلف میشود ممکن است کمی سخت باشد. مسائل کوچکی وجود دارند که با رعایت آنها میتوان شروع شنا را‌ آسان‌تر کرد.

انگیزه‌ برای شروع شنا به عنوان یکی از مهمترین ورزش هایی که سبب افزایش آمادگی جسمانی و سلامتی افراد در سنین مختلف میشود ممکن است کمی سخت باشد. مسائل کوچکی وجود دارند که با رعایت آنها میتوان شروع شنا را‌ آسان‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نکات زیر می‌توانند کارایی شما را برای انجام شنا افزایش دهند.

- قبل از شروع شنا کمی در آب حرکت کنید:

بلافاصله بعد از رفتن به داخل آب شروع به شنای طولانی مدت نکنید. اول بدن خود را در آب گرم کنید و چند بار در آب سر بخورید. این کار باعث می‌شود که خون در بدن جریان یابد و بدن شما به داخل آب بودن عادت کند.

- در حین شنا به تنفس خود دقت کنید:

سعی کنید بعد از گرم کردن بدن بر روی تنفس خود در حال شنا کار کنید. در گوشه استخر بایستید و نفس گرفتن را تمرین کنید. تنفس درست یکی از عوامل موفقیت در شناست . در مراحل بعدی می‌توانید بر روی تکنیک خود کار کنید.

- زمان استخر را چک کنید:

بعضی از استخرها جلسات شنای اختصاصی دارند که برای تمرین شنا بهتر است . در استخر شلوغ ممکن است تمرین شنا سخت باشد.

- مراقب نظافت لوازم شنای خود باشید:

بعد از هر بار شنا لباس شنای خود را بشویید و مطمئن شوید که از کلر پاک شده است. این کار باعث می‌شود دوام لباس شنا بیشتر شود.

- لباس شنای خود را درست انتخاب کنید:

با دقت لباس شنای خود را انتخاب کنید و از خرید خود مطمئن شوید. لباس شنا باید راحت باشد. بعضی از مایو‌ها ممکن است زیبا باشند، اما بعد از مدتی حالت خود را از دست بدهند. قبل از خرید از کسانی که در این باره اطلاعات دارند کمک بگیرید.

- کیف مناسب برای لباس شنای خود بخرید:

از آنجایی که لباس شنا خیس می‌شود باید کیف پلاستیک مناسب تهیه کنید تا لباس خود را در داخل آن قرار دهید.

- از کلاه شنا استفاده کنید:

اگر به طور مداوم در معرض کلر باشید، موها و پوست سر شما آسیب می‌بینند. می‌توانید از کلاه شنا استفاده کنید تا از این مساله جلوگیری کنید.

- از مایوی آستردار استفاده کنید:

اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید به راحتی در آب بدن خود را گرم کنید از مایوی آستردار استفاده کنید. این نوع مایوها بدن را گرم می‌کنند، اما نباید جلوی حرکت را بگیرند. دمای آب استخرها با هم تفاوت دارد و در هر استخری نمی‌توانید از مایوی آستردار استفاده کنید.

- از عینک شنای مناسب استفاده کنید:

عینک شنا یکی از لوازم اصلی برای انجام این ورزش است. از عینک‌های شنایی استفاده کنید که شیشه آنها مات است. این عینک‌ها برای شنا در دریا و جلوگیری از آفتاب بهتر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha