• جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 93071810193
  • خبرنگار : 71058

پرمخاطب‌ترین اخبار ایسنا در هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت، برخی از اخبار منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بیش از سایر اخبار با اقبال مخاطبان مواجه و به «پربازدیدترین» اخبار هفته در این خبرگزاری تبدیل شدند.

در هفته‌ای که گذشت، برخی از اخبار منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بیش از سایر اخبار با اقبال مخاطبان مواجه و به «پربازدیدترین» اخبار هفته در این خبرگزاری تبدیل شدند.

این اخبار لزوماً «مهمترین» اخبار هفته نیستند اما هرکدام به دلایلی توانسته‌اند نظر مخاطبان ایسنا را به خود جلب کنند.

در زیر، پنج خبر پربازدید ایسنا در هفت روز گذشته را بطور خلاصه مرور می‌کنیم:

5- شهرام جزایری آزاد شد؛ این خبری بود که روز جمعه 11 مهرماه بسیاری از اخبار دیگر را تحت‌الشعاع اهمیت خود قرار داد تا در نهایت هم عنوان پنجمین خبر پربازدید ایسنا طی هفت روز گذشته را به خود اختصاص دهد.

بازداشت فردی به نام «شهرام جزایری عرب» در 24 آبان سال 1380، یکی از مشهورترین پرونده‌های اقتصادی پس از انقلاب را آغاز کرد. اتهام وی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، ایجاد و تأسیس شرکت‌های صادراتی کشور، ایجاد و تأسیس شرکت‌های صادرات و واردات اعم از 50 شرکت و گردش کاذب تسهیلات، دادن رشوه و گردش وجوه به صورت صوری بود که بعدا از مهمترین اتهامش یعنی اخلال در نظام اقتصادی کشور تبرئه شد.

جزایری در دومین روز از اسفند 1385 از زندان فرار کرد و چند روز بعد هم مجددا بازداشت و روانه زندان شد. وی در نهایت پس از گذراندن دوران محکومیت خود، صبح روز جمعه 11 مهرماه امسال آزاد شد.

4- میزان نرخ بیکاری در رشته‌های مختلف دانشگاهی، عنوان گزارشی از ایسناست که با استفاده از آمارهای سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی تهیه شده است. این گزارش در 14 شهریور منتشر شد تا با کسب عنوان چهارمین خبر پربازدید ایسنا طی یک هفته گذشته، نشان دهد که «بیکاری» دغدغه‌ای جدی برای مردم است.

در این گزارش ضمن بررسی برخی آمارهای مربوط به بیکاری در کشور، عنوان شد که بیشترین نرخ بیکاری به گروه‌های تحصیلی صنعت و فراوری، علوم کامپیوتر، روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی، علوم حیاتی، هنر، حقوق، علوم فیزیکی، کشاورزی و شیلات، صنعت و فناوری و معماری و ساختمان‌سازی مربوط می‌شود.

3- حادثه تروریستی اخیر در سراوان که منجر به شهادت سه مامور نیروی انتظامی در حین انجام وظیفه شد، از مهمترین رویدادهای روزهای اخیر بود تا جایی که گزارشی از آخرین اخبار مربوط به این حادثه در روز پنجشنبه - 17 مهر - سومین خبر پر بازدید ایسنا طی یک هفته اخیر شد.

عصر روز چهارشنبه اشرار مسلح با کمین کردن در مسیر پاسگاهی در سراوان، سه مأمور انتظامی را به شهادت رساندند و روز پنجشنبه نیز در عملیات تروریستی دیگری در ساعت 7:15 صبح به این پاسگاه تعدادی را مجروح کردند که برخی از این اشرار دستگیر شد‌ه‌اند.

2- ساعاتی با فوتبالی‌های آسایشگاه جانبازان، موضوع جالبی بود که مخاطبان ایسنا نیز از آن استقبال کردند تا دومین خبر پربازدید این خبرگزاری طی هفت روز گذشته شود.

در این گزارش، نگاهی به ساعاتی از زندگی چند جانباز آسایشگاه جانبازان ثارالله تهران انداخته شده است. این چند نفر، طرفدار پروپا قرص فوتبال بویژه تیم‌های استقلال و پرسپولیس هستند.

1- و اما پربازدیدترین خبر یک هفته اخیر ایسنا، مربوط به رویداد خوبی نیست! سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش کاراته کشورمان به دلیل انجام حرکتی غیراخلاقی، از رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی اینچئون اخراج شد.

در مرحله نیمه‌نهایی کاراته بازی‌های آسیایی، سجاد گنج‌زاده در وزن ‌84+ کیلو به مصاف کاراته‌کایی از ژاپن رفت و پس از باخت، از صعود به دیدار پایانی بازماند. گنج‌زاده که از تصمیم داوران و همچنین اعتراض زودهنگام مربی خود عصبانی شده بود،‌ در پایان مسابقه حرکت ناشایستی انجام داد و دستکش‌های خود را به روی تاتامی کوبید.

پس از آن، فدراسیون کاراته کشورمان به دلیل این رفتار گنج‌زاده، عذرخواهی کرد.

* * *

به نظر شما دلیل یا دلایل پربازدید شدن این اخبار چیست؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۸ ۱۳:۴۰

درود بر ايسنا و اعتبار بينظيرش در ميان مخاطبان.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۹ ۱۱:۳۷

همه اخبار به جز فوتبالي هاي... از عنصر برخورد و تضاد برخوردارند متاسفانه عامه مردم علاقه مند به اين دست اخبار و گزارش هاهستند البته اخبار خوب زيادي در طول هفته ايسنا داشت که من تصور مي کردم آنها پربازديد باشند اما به هر حال ايران است و ايراني و غيرمنتظره بودن