• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 93081708067
  • خبرنگار : 71359

ایده‌های شما برای رئیس جدید صداوسیما

ایده‌های شما برای رئیس جدید صداوسیما

اداره شود که دکترای علوم سیاسی‌اش را از دانشگاه بیروت گرفته و از دوران مدیریت محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کند.

سکان صدا و سیما به دست فرد جدیدی داده شده است. این «صدا و سیما» حالا قرار است به دست محمد سرافراز اداره شود که دکترای علوم سیاسی‌اش را از دانشگاه بیروت گرفته و از دوران مدیریت محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کند.

از نوشته‌ها در مورد آقای سرافراز اینطور برمی‌آید که در صدا و سیما، فرد خوش‌نامی است. او که برادر دو شهید و فرزند نماینده ولی فقیه در سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی است، در سال‌های اخیر، در مدیریت شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صدا و سیما از جمله پرس تی وی، آی فیلم و ایسپان تی‌وی موفق عمل کرده و از گفته‌هایش هم به وضوح مشخص است که نگاهی توسعه‌گرا به شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما دارد.

عزت‌الله ضرغامی، مدیری که 10 سال ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشته است به خصوص در سال‌های اخیر، دچار مشکلات اقتصادی زیادی بوده است.

البته از توسعه فنی امکانات صدا و سیما در چند سال اخیر نمی‌توان چشم پوشید. علی عسکری معاون فنی سازمان صدا و سیما در آخرین گزارش خود گفته است که «در 10 سال گذشته، ۲۷۱۶ ایستگاه جدید رادیویی و تلویزیونی احداث شده، همچنین ۲۱ هزار فرستنده (رله) تلویزیونی نصب شده و ۱۸ شبکه جدید تلویزیونی در سطح استانی، ملی و فراملی راه‌اندازی شده است.» و این موضوعی است که به عقیده آقای ضرغامی بستر فنی لازم برای مقابله با جنگ نرم دشمن را فراهم آورده است.

تولید پروژه‌های پرهزینه‌ای مثل مختار و یوسف پیامبر (ع) هم از کارهایی است که در دوره آقای ضرغامی انجام شده است؛ هر چند که به واسطه شرایط مالی سازمان در سال‌های اخیر، روند تولید پروژه‌هایی که «فاخر» نامیده می‌شوند، ادامه پیدا نکرده است.

در سال‌های اخیر، منتقدان صدا و سیما علاوه بر ابراز نگرانی از ریزش مخاطبان رسانه ملی، نسبت به رویکردهای سیاسی این مجموعه نیز انتقادهایی را وارد دانسته‌اند.

حالا امیدهای زیادی به آقای سرافراز وجود دارد تا به عنوان رئیس جدید صدا و سیما با حکم رهبر معظم انقلاب، علاوه بر حل مشکلاتی که در حال حاضر صدا و سیما با آن روبه‌روست، بتواند این رسانه را به مفهوم «رسانه ملی» نزدیک‌تر کند.

به نظر شما اولویت اصلی مدیر جدید صدا و سیما باید چه باشد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۷:۲۷

اجازه دهند هنرمنداني که بقولي ممنوع الکار شدند برنامه بسازند. اخبارها به بيلان کاري شبيه شده‌اند؛ تحليلي‌شان کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۱۹

"صداوسيما" بايد اسمشو به "تکرار و بازپخش" تغيير بده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۸:۲۰

تعداد مخاطبان صداوسيما توي اين چند سال ريزش داشته. هركاري مي كنند، اينو در نظر داشته باشن كه بايد مخاطبان رو با راديو و تلويزيون آشتي بدهند. اينقدر هم رپورتاژ كار نكنند لطفا

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۰:۱۳

آزادي دادن بيشتر در زمينه هاي اجتماعي و ازادي بيان و يک‌جانبه برخورد نکردن با دولت

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۱۴

از طرح شدن انديشه هاي مختلف در صدا و سيما نهراسيد.مردم با عقل و فطرت درونيشون بهترين ها رو انتخاب ميکنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۴۴

اميدوارم از تمام طيف‌هايي که به جمهوريت نظام پايبندند استفاده بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۱:۵۵

به افکار عمومي احترام بگذارد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۹

کيفيت تصاوير رو افزايش بديد. همچنين پخش ليگ واليبال (مخصوصا اگه اچ‌دي باشه) خيلي خوبه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۰۲

خواهشمندم سريال سرزمين کهن را پخش کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۲۳:۳۴

سلام اميدوارم با تغيير رئيس سازمان صدا وسيما شاهد تغييرات مهمي در حوزه صدا و سيماي کشور باشيم، در چند سال گذشته تلويزيون برنامه فرهنگي خاصي نداشته و اکثر جامعه ما به ديدن برنامه‌هاي شبکه هاي خارجي روي آورده بودند، اميدوارم با اين تغيير شاهد آشتي مردم با تلويزيون باشيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۲

چهره‌هاى باسواد و دانشمند كه اجراى درست و صحيح داشتند برگردند (مثل استاد ساعد باقرى و سهيل محمودى)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۶:۵۱

کوچک سازي بدنه اداري و غير توليدي و حذف واحدهايي که فعاليتي مطابق با نام و ادعايشان ندارند مثل مراکز باصطلاح پژوهشي که نتايج کارشان هرگز در خذمت توليد يا در خدمت آسيب‌شناسي و اصلاح واقعي عملکردها يا ارتقاي دانش و بينش برنامه‌سازان نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۷:۴۶

فقط با صداقت مي‌توان محبوب قلب‌ها شد. بايد مردم در جريان کليه خبرها قرار بگيرند و خود تصميم‌گيري کنند. اخبار و اطلاع‌رساني بايد واقعيت‌ها را بيان کند. در غير اينصورت هيچ تغييري به وجود نخواهد آمد و مردم جذب خبرهاي بيگانگان ميشوند و ....

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۷:۴۹

از اين كه همه خبرهاي شبكه‌ها شبيه هم باشد و يا خبرهاي به درد نخور پخش كند، بپرهيزد و فكر نكند صدا و سيما صرفا جاي موعظه است، برنامه‌هاي هنري را افزايش دهد تا مردم را با خود مانوس كند و در لابلاي اينها پيام ارسال كند تا موفق‌تر باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۸:۳۹

جايگاه فعلي صدا و سيما را به جايگاه واقعيش که وجود يک رسانه ملي و بي طرف است و دانستن را حق مردم مي داند ارتقا دهيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۸:۵۳

اولويت اول قانونمند کردن و پاسخگو نمودن همه بخش‌هاي صدا و سيماست. فرضا کاري که آقاي قاليباف در شهرداري کرد اين بود که دو شماره 137 و 1888 را راه‌اندازي نمود تا هر شهروندي بتواند علاوه بر اطلاع دادن کاستي‌ها از هر مقام مسئولي يا هر فرآيندي در شهرداري شکايت کند يا پيشنهاد خود را مطرح نمايد. گر جه ممکن است اين رسيدگي‌ها کامل و ايده‌آل نباشند ولي همين که ارتباط دو سويه بوده و دريچه باز باشد، بسيار خوب خواهد بود. يکي از مشکلات صدا و سيما يک‌طرفه بودن آن است يعني مردم حداکثر شماره 162 را دارند که نظر بدهند ولي اصولا مشخص نيست اين نظر چه مي‌شود، چه پاسخي دارد و چه اهميتي به آن داده مي‌شود در حالي که در همان شهرداري هر تماس پيگيري شده و نتيجه آن به اطلاع مخاطب مي‌رسد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۷

در نظر داشته باشند قشر متوسط بيشترين تعداد جمعيت کشور را تشکيل ميدهند. نکند در برنامه‌سازي‌ها و اخبار سطح پايين عمل نمايند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۰۹

صدا و سيما شده دفتر تبليغاتي اما از حق نگذريم گاهي وقتا وسط تبليغات يادشون ميفته و يه تکه فيلم تکراري که هزار بار پخش شده نشون ميدن. برين از ترکيه ياد بگيرين که مردمش رو با سريالها و برنامه‌ها و مسابقات متنوع پاي تلويزيون ميخکوب ميکنه و تمام حرفشو از طريق سريالها و برنامه‌هاش به مردم ميفهمونه و مردم دنيا رو هم از طريق سريال به خودش جذب ميکنه و کسب در آمد براي مملکتش ميکنه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۰۹:۲۱

برنامه‌هاي شاد نوآوري همراهي با افکار عمومي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۲

بهتره اينهمه هزينه براي برنامه هاي کسالت‌باري نکنند که سليقه 10 درصد جامعه را تامين ميکنه. کاري کنند که بقيه 90 درصد جامعه احساس کنند اين رسانه ايراني و متعلق به آنهاست. (اميدوارم ايده‌هاي ما اصولا براي کسي مهم باشه)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۰:۳۵

بخش اخبار را دست افراد كاربلد بدهند؛ كاربلد يعني كساني كه افكار عمومي و خبر را مي‌شناسند نه اينكه نگاه امنيتي به همه چيز دارند و در ضمن بزرگترين دشمنان خود را گروهها و رسانه‌هاي داخلي مي‌دانند. اين شيوه اخبارگويي در شأن صدا و سيما نيست. كاملا مدل مطبوعات قديمي مسلكي است و يادآور تلويزيونهاي ايدئولوژيك غيرحرفه‌اي برخي گروهها و افكار.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۱:۱۲

من سابقه کار با آقاي سرافراز در پرس تي وي رو دارم انتظاري که دارم اين هست که سعي کنن از الگوهايي که جواب داده استفاده کنن ايشان در کار خبري براي اولين بار در دنيا چينش خبرنگار مترجم و سردبير را به هم زدند و همه را يک کاسه کردند. به شکلي که تهيه کننده و ارسال کننده خبر يک نفر بيشتر نبود و اين خطاي کار را بالا ميبرد. از سويي انتظار مي‌رود در انتخاب مديران اساس را بر تخصص و اخلاق بگذارند و کرامت انساني را محترم شمارند و تلاششان ايجاد همدلي بين اعضاي مجموعه اي باشه که آن را مديريت مي‌کنند. اما درباره صدا و سيما انتظار هست که ايشان براي تبديل صدا و سيما به رسانه ملي تلاش کنند از جريان خاصي حمايت نکنند و هدفشان احترام به همه سلايق باشد تلاششان در راستاي پرمحتوا کردن برنامه‌ها با هدف ريزش مخاطبان ماهواره‌اي باشد براي اين کار نيازي به شق القمر نيست فقط به مخاطبانشان احترام بگذارند. هدف رسانه ملي بايد ايجاد وحدت، فرهنگ سازي، ارتقاي فرهنگ و پرهيز از تفرقه افکني و پرداختن به حاشيه باشد شعار امسال را هم مد نظر قرار دهند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۱:۳۵

به دانشکده صدا وسيماي قم که مي تواند به يک مرکز مهم براي توليدات ديني تبديل شود نگاه ويژه اي داشته باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۱:۴۸

اخبار 20:30 رو تعطيل کنه و اجازه افراطي گري در صدا و سيما رو نده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۲:۲۲

مخصوص اخبار و رويدادها ، يك كانال مخصوص ورزش ، يك كانال مخصوص موسيقى و .... فيلم ، سريال و... هركدام كانال مخصوص خودش ، همين كارى كه امروز تمام شبكه هاى دنيا انجام ميدهند نظر مردم ، نظر مردم ، نظر مردم ( بطور واقعى )

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۲:۲۲

به مردم احترام بگذارد، خود را قيم مردم نشناسد، به جاي مردم تصميم نگيرد، از کل اهل علم استفاده کند، تلويزيون را منحصر نکند به گروهي خاص

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۳:۱۰

اين پيامهاي بازرگاني آهنگها وموسيقي‌هاي رقص آور که همان ترانه ها با متن شعر تغيير يافته هست لهو ولعب وبرنامه هاي تکراري بي محتوا کم شود يعني صفر شود برنامه وموسيقي ها وفيلم وسريال همه چيز در جهت ايراني اسلامي واقعي باشد ورعايت قوانين دين مقدس اسلام به طور کامل در همه برنامه ها درخواست من را به گوش ايشون مي رسونيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۳:۴۲

شناخت فراوان از خواسته هاي تمام اقشار جامعه در اين زمينه خصوصابرنامه هايي که در حد عرف جامعه بوده وبانگاهي بخصوص به خواسته هاي جوانان تا با برنامه هاي رسانه هاي بيگانه سر گرم نگردند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۳:۵۹

حذف 20:30-شناسنامه- ديروز امروز فردا و همه پرسنلش و توليد برنامه هايي با رويکرد وحدت ملي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۸

با توجه به اين که اکثريت مردم از ماهواره استفاده مي کنند چنانچه تمامي کانالهاي صدا و سيما علي الخصوص شبکه هاي سرگرم کننده مانند نسيم و ورزش و نمايش بر روي ماهواره قابل دسترس باشد مردمي که ماهواره دارند مقدار زيادي از اوقات خود را با اين شبکه ها سر مي کنند. هر چند ممکن است کسي بگويد که مردم مي توانند از دستگاه هاي ديجيتال استفاده کنند. ولي واقعيت جامعه ما اين است که حدود شصت الي هفتاد درصد خانواده ها ترجيح مي دهند از ماهواره استفاده کنند. بنابراين بايد واقعيت ها را پذيرفت و تمامي کانالها را بر روي ماهواره قرار داد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۵:۰۰

ممنوع کردن تکرار سريال توليدي يک شبکه در شبکه هاي ديگه به جز آيفيلم- تغيير شبکه تماشا با عدم پخش سريال تکراري- تغيير سايت روابط عمومي به يک سايت پاسخگو به مردم که همه سؤالات رو جواب نده با 162 تماس بگيريد يا جواب هايي که اصلآ به سؤال ربطي نداره- پخش روزانه حداقل دو سريال طنز غير تکراري- افزايش زمان کارشناسي فوتبال هاي داخلي و خارجي قبل و بعد از پخش مستقيم - پخش روزانه سريال هاي کره اي غير تکراري

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۸:۰۷

هر گلي بزنه به سر خودش ميزنه . هيچکس بهتر از خودشون بايدها رو نميدونن ولي دست اين و اون نيست. در کل آمار تاسف‌باريه كه تو يه کشور 90% شبکه داخل رو نگاه نميکنند. بريد دنبال دليلش

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۸:۴۹

هيچ ايده اي براي اين صدا و سيما وجود نداره. شما مردم هم دلتون رو خوش نکنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۸:۵۸

1- حذف امورعمومي درهمه واحدها 2- حذف روابط عمومي درهمه واحدها 3- حذف امور مالي با سيستم فعلي و نصب مدير مالي قسم‌خورده 4- ادغام واحدهاي طرح و برنامه و اطلاعات و برنامه‌ريزي 5- اختصاص بودجه به هر واحد و تفريغ بودجه در هر سال (انحراف مالي سال به سال ارزيابي شود تا ملاک همکاري مدير در سال بعد باشد) 6- منع وابستگي خانوادگي براي مديران در امر استخدام نيرو 7- استخدام نيرو فقط از طريق آزمون 8- کاهش نقش مدير در انتخاب تهيه‌کننده 9- تغيير ملاک ارزش‌گذاري ساخت برنامه بر اساس دقيقه 10- برخورد شديد مديريتي با کساني که از برنامه ارائه کرده، انحراف پيدا کرده‌اند. 11- شناسايي افراد پاکدست در سازمان و ميدان‌دادن به آنها براي رشد تا رسيدن به مديريت‌هاي کلان 12- در همين آغاز مديريت، معاونين شايسته به کار گماردن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۱۹:۰۹

مثلا مردم اينجا نظر و ايده دهند و منتشر شود آقاي سر افراز به نظر اکثريت مردم اهميتي مي دهند ؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۰:۰۷

تبليغات بيش از اندازه حتي در برنامه هاي خانوادگي واقعا سطح برنامه را پايين اورده. فقط حذف تبليغات

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۱:۰۶

7- سازمان نياز به افراد متخصص شاغل در حوزه‌هاي تخصصي دارد. سازمان شده پارتي‌بازي و خانوادگي. ميبينيد که اعضاي يک خانواده همگي در سازمان مشغولند. در صورتي که فارغ‌التحصيلان دانشکد‌ه‌هاي صدا و سيما، دانشگاه هنر و حتي دانشگاه تهران بيکار و سرگردان به دنبال کارند. 8 - چرا ديگر مثل تله تئاترهاي قديمي ديگر به تئاتر و سينما اهميت داده نميشود؟ چرا آثار خوب کمتر ميبينيم؟ پخش تلويزيون شده اخبار و آگهي‌هاي بي‌ارزش. 9- در توليد برنامه چه در حوزه خبر و چه سيما تمام ابزار و دوربين‌ها، قديمي و فرسوده شده‌اند. نياز به تجهيزات اصلي و جديد در اين حوزه‌ها هستيم. برويد ابزار و کار شبکه‌هاي ديگر را ببينيد. 10- لطفا مديران دفاتر خارجي را اخراج کنيد چرا که هيچ فايده و کار مفيدي در آنجا انجام نميدهند و همه سختي کار بر دوش خبرنگاران است. همان خبرنگار و يک تصويربردار از ايران اعزام کنيد هردو تمام کار را انجام ميدهند. 11- به فرزندان شهدا توجه ويژه‌اي داشته باشيد. آنها در سازمان به فراموشي سپرده شده‌اند. در واقع دفتر ايثارگران سازمان هيچ کار مفيدي در اين سالها انجام نداده‌اند. حتي يک جلسه و يا يک تلفن به آنها (نقل قول از فرزندان شهدا)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۱:۰۸

سلام و تبريک. من از کارمنداي حوزه خبر هستم. از آقاي سرافراز ميخواستم : 1- خبر تلوزيون فقط به اخبار مديران و مسئولين ميپردازد. از مشکلات مردم و خواسته هاي آنان خبري نيست. در صورتي که بايد به مردم بيشتر اهميت داد و تصوير و صداي آنان را رساند هر چقدر هم مخالف باشد. بگذاريم انتقادها را بشنويم. مديران و مسئولين کار و وظيفه خود را انجام ميدهند و نيازي به رسانه‌اي کردن آنها نيست. مثلا توديع و معارفه‌ها چه اهميتي براي مردم دارد که اين همه به آن ميپردازيم و يا ديدارهاي داخلي و ........ 2- لطفا بازنشسته‌هاي سازمان را رها کنيد هر چقدر توانمند هم که باشند چرا که به يک مافيا تبديل شده‌اند که اجازه حضور جوانان را نميدهند مخصوصا در توليد سيما در قسمتهاي تصويرو تهيه برنامه‌ها. بگذاريد جوانان بيايند و مسئوليت‌پذير شوند. سازماني پير و فرسوده داريم. هر سال تمديد و تمديد و تمديد. بس است ديگر 3- مديران خبر و سيماي سازمان را تغيير دهيد. بگذاريد فکر و جرات و خلاقيت‌هاي نو و جديد جوانان نمايان شود. 4- ساختمان شيشه‌اي سازمان نياز به يک مرمت داخلي و پاکسازي دارد. افراد پشتيباني و خدمات سازمان پير و فرسوده شده‌اند. اگر توجه کنيد بيشتر خدمات سازمان افراد سالخورده هستند که توانايي آنچناني ندارند و زود خسته ميشوند. 5- معاونت فني حوزه معاونت سياسي نياز به افراد بيشتر و متخصص دارد. هر وقت کاري نياز بوده روزها ميبايست در انتظار انجام يک کار کوچک باشيم. 6- کامپيوترها و ابزار اين حوزه در ساختمان شيشه‌اي قديمي و فرسوده و داراي مکان کوچکي هستند. در صورتي که ميشود از اتاق‌هاي مديران با يک منشي بيخودي و نمايشي کم کرد و به مکان‌هاي حساس و مفيد تبديل کرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۸ ۲۱:۴۸

فقط يک درخواست : رعايت حق الناس منظورم از حق مردم ، حق همه است ونه يک جناح خاص ،نه خوديها ، نه آقازاده ها، نه فقط مردان، نه فقط اصولگراهاو.... و البته اين امر بعيد بنظر ميرسه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۰۰:۰۲

اجراي نوازنده هاو سازهاي ايراني رو نشون بدن در تلويزيون

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۱

نه صداوسيماي خودمان نه ماهواره اغيار. مدتي مشاهده کردم کاملا کليشه اي وخط مشي مشخص شده وايده هاي نو جايي ندارد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۴

گاهي وقتها وسط پيامهاي بازرگاني فيلم پخش کنندهاهاهاهاها.... همچنين در لحظات اوج فيلم پيام بازرگاني ندهند.قديم ها از زير نويسهاي بازرگاني استفاده مي شد که خيلي بهتر از اين ضد حال زدن هاي وسط فيلم بود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۸

اميدوارم که آقاي سرافراز در اين مسير گروهي متخصص جامعه‌شناسي و روانشناسي تشکيل بدن و از مشورت آنها استفاده کنند و تاکيد نداشته باشن که همه کارها را خودشان انجام دهند. اميدوارم آقاي سرافراز فصل جديدي از مديريت را در کارنامه کاري خود ثبت کنند و اين بار خوش بدرخشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۶

از ايشان خواهش مي کنم برنامه هايي براي ارتقاي فرهنگ عمومي در زمينه راهنمايي و رانندگي، فرهنگ آپارتمان و شهرنشيني و احترام به حقوق يکديگر تهيه کنند تا شاهد اين درگيريها و تصادفات نباشيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۹

سانسور را سانسور کن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۵:۳۳

1- خود را قيم مردم ندانند 2- دست از انحصار بردارند 3- آلات موسيقي را نيز در هنگام پخش موسيقي نمايش دهند 4- از رقابت با سينما پرهيز کنند 5- در ترجمه اخبار خارجي غرض ورزي نکنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۵:۵۷

پيشنهاد ميکنم: رييس جديد فقط 2 معاون، يکي براي صدا و ديگري براي سيما منصوب نمايند. براي معاونت صدا آقاي جواد ياسيني و براي معاونت سيما آقاي محسن نبوي را پيشنهاد مي‌کنم. اداره قسمت هاي ديگر رسانه نبايد با معاونت باشد، بلکه هر کجا که لازم بود شخصي به عنوان دستيار انجام وظيفه کند. اطلاق معاون در يک رسانه، يادآور اداره اي شبيه ادارات ديگر است، در صورتيکه در هيچ رسانه اي در کشور يا خارج از کشور اينقدر که ما در رسانه ملي معاون داريم، معاون ندارند. تلويزيون و راديو به اين خاطر با معاون اداره شوند، چون رييس سازمان به خاطر مشغله‌هاي جانبي فرصت حضور تمام‌وقت در آنها را ندارند که معاون‌ها، همان نقش رييس سازمان را در اين دو ماموريت اصلي ايفا مي‌کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۱۸:۲۸

ربناي استاد شجريان درماه مبارك رمضان پخش شود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۲۱:۰۱

به خدا اهميت دادن به موسيقي و اجراي خوانندگان مهم و جوان همراه با نوازنده‌هاي تحصيلکرده دانشگاهي و خوب کشورمان، هيچ ضرر و لطمه‌اي به جامعه نميزند. بلکه شادي و سرخوشي را به جامعه برميگرداند. بياييم مردم را شاد کنيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۲۱:۰۴

دوربينها و تجهيزات توليدي سازمان چه در حوزه خبر و يا توليد، نياز به تغيير و جايگزيني ابزار جديد دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۲۱:۰۷

سهميه زيباکنار و مشهد مقدس را فقط براي کارمندان سازمان استفاده کنيد نه براي کارمندان رياست جمهوري، مجلس و ....... براي کارمندان تلوزيون نبايد به صورت قرعه کشي باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۹ ۲۱:۱۳

در دفاتر خارجي از خبرنگار و تصويربرداران محلي استفاده کرده و يا از خبرنگاراني که در شبکه هاي خارجي خودمان مثل پرس تي وي، العالم و يا . . . . که مسلط به زبان خارجي هستند استفاده کنيد. هم هزينه ها کم ميشود و هم کيفيت کار بالا ميرود. تا الآن تمام اعزامها از واحد مرکزي خبر بوده است. ديگر بس است. بگذاريد تا ديگر حوزه‌ها هم تجربه اين کار را داشته باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۱۰:۳۲

صداوسيما بايد متعلق به کل ملت باشد نه فقط به يک فرد يا حزب خاص ... همين

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۱۳:۵۷

راست‌گو باشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۱۵:۱۷

کشور ما از اقوام و مذاهب مختلف تشکيل شده است و بودجه ي صداوسيما از جيب همه مردم تامين مي شود. به نظرم بايد شبکه و يا حداقل ساعاتي از برنامه ها به اقوام و مذاهب اختصاص يابد تا ملت به سمت ماهواره گرايش نداشته باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۲۱:۴۵

شبکه تماشا و آي فيلم فقط سريال هايي که بارها تکرار شده است را پخش مي کنند. واقعا دليل راه اندازي اين شبکه هاي بي کيفيت چيست؟ از ايشان ميخواهم شبکه‌هايي را تاسيس کند که به درد مردم بخورد در ايران که نمي‌گذارند شبکه خصوصي ايجاد شود پس بايد شبکه‌هايي براي همه سليقه‌ها ايجاد کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۰

فيلم هاي به روز دنيا حداقل آنهايي که به سانسور کمتري نياز دارند پخش شوند نه اينکه صبح تا شب کليد اسرار و شايد براي شما اتفاق بيفتد پخش مي‌کنيد يا سريال هاي تکراري در تماشا و آي فيلم. در ضمن صدا وسيما بايد در رويکرد سياسي خود تجديد نظر کند الان صدا وسيما شده تريبون اصولگراها نمونه آن اخبار بيست و سي شبکه دو و برنامه‌هاي ديروز و امروز و فردا و شناسنامه شبکه سه که مجري آن شديدا اصولگرا و برعليه اصلاح طلب‌ها است بايد مورد تجديد نظر قرارگيرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۰۸:۰۵

از طنز مديري و عطاران و سعيد آقا خاني و از بازي فتحعلي اويسي و ساير افرادي که در اين سالها کنار گذاشته شده اند بسيار استفاده کنيد که اين افراد مي توانند مخاطب از دست رفته را دوباره از کانالهاي فاسد ماهواره اي پس بگيرند. البته اگر آنها حاضر به همکاري باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۰۸:۱۶

صدا وسيما را ملي کنند. به شعور مردم احترام بگذارن. 20:30 و مجله خبري رو تعطيل کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۰۹:۰۲

به نظر من درشو تخته کنه بره. اين صدا و سيما براي مردم اسباب آگاهي نميشه. چه آگاهي علمي، چه تحقيقاتي، چه حرفه اي، چه خيلي چه‌هاي ديگه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۰۹:۵۰

از ايشان درخواست دارم به اين نکته که هميشه کتمان شده و صدا و سيما عملا هيچگاه برخوردي با اين موضوع نکرده بلکه دامن هم زده است (و به نظر ميرسد که باني اصلي اين قضيه باشد) و حتي رسانه ها هم با ترس و لرز گاهي در لفافه عنوان کرده اند، توجه کند که: چرا در تمام سريالها و محصولات توليدي همه آدم بدها و خلافکارها اسامي اصيل ايراني را با خود حمل ميکنند و تمام آدم خوبها اسامي عربي و ... دارند. از اينکه به طور مخملي فرهنگ ايراني رو مورد توهين قرار بدهند چه سودي ميبرند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۱:۳۶

ضمن تبريک به جناب سرافراز: پيشنهاد بنده به عنوان يک هموطن اين است كه براي احياي موسيقي سنتي و سازهايي که بار معنوي و عرفاني دارن و آوازهاي عارفانه و سرودها و تصنيف‌ها شبکه جداگانه‌اي احيا کنيد تا دوستداران موسبقي اصيل ايراني جاني تازه بگيرد. از نشان دادن سنتور و تار و سه تار جامعه هيچ صدمه‌اي نمي‌بيند. من هرگاه به اين سه ساز گوش ميکنم، روح عجيب معنوي در من بيشتر ميشه. با آرزوي موفقيت بزاي ايشان و مسئولين راستين خدمتگزار.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۲:۳۴

صدا و سيما از آن همه ملت است هم شيعه هم سني هم يهود و هم مسيحي و هم زرتشتي است چارچوب انرا قانون و قانون اساسي تعيين کرده ومتعلق به يک گروه و حزب نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۳:۴۸

يک برنامه توي تلوزيون جهت اموزش زبان انگليسي مخصوص کودکان بگذاريد براي همه حتي اونايي که در روستاهاي دور دست زندگي مي کنن يا اونايي که تو شهر هستن ولي وقت يا پول کافي ندارن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۵:۴۸

فکر مي کنم صدا سيما تنها رسانه دولتي در جهان که هم بودجه دولتي دارد و هم از تبليغات و پيام هاي بازرگاني استفاده مي کنه اما اين همه در آمدي که از طريق اين پيام ها دريافت مي کنه معلوم نيست کجا خرج ميشه؛ اين پيام هاي بازرگاني آزار دهنده و مسخره رو کم کنند. و يک مقداري برنامه هاي تلويزيون رو درگير مشکلات مردم کنند و واقع بينانه تر مسايل جامعه و برخي اخبار رو ببيند ... البته فکر مي کنم گوش شنوايي براي اين پيغام ها و نظرات نيست.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۸:۵۶

واقعيت را بگويد و با مردم روراست باشد.دولت را حمايت کند و از همه گروههاي جامعه حرف بزند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۱ ۱۹:۲۰

کوتاه کردن دست مديران و برخي از نزديکان آنان که تا خرخره خورده اند و مي خورند. جمع و جور کردن ساختار سازمان (مثلا حذف معاونت برنامه ريزي و نظارت که بيهوده است. معاونت رسانه مجازي که اصلا معلوم نيست به چه دردي مي خورد و هنوز توافق آقايان روي آن نيست) توجه به شايسته سالاري که تقريبا هيچگاه در سازمان رعايت نشده است دادن کارهاي بزرگ به آدمهاي بزرگ و بيش از همه مديران سازمان نيازمند پالايش و آموزش هستند به اميد بهبود و اصلاح ان شاءالله

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۲ ۱۰:۱۹

به نظر من بعضي کانالها رو به بخش خصوصي واگذار کنن چه اشکال داره مث روزنامه ها که نمايندگي اقشار و احزاب مختلف رو ميکنن و صداو سيما حالت نظارتي خودش رو حفظ کنه اينجور ميشه رسانه ملي و اکثر مردم جذبش ميشن. الان تلويزيون فقط گروه خاصي رو نمايندگي ميکنه يعني جمعيت عمده‌اي رو حذف کرده همين ميشه که همه ميشينن پاي ماهواره. تشکر از ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۲ ۱۹:۲۷

کاش آقاي اصغر پور محمدي به صدا و سيما برگردد و صدا و سيما فضاي آزادتري را تجربه کند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۲ ۲۲:۲۲

مديران معاونت سياسي، واحد مرکزي خبر، بيست و سي، ميبايست تغيير کنند. هيچ تفکر نو و تازه و خلاقيتي در اين حوزه وجود ندارد. بياييد از جوانان در حوزه هاي ديگر، جوانان مستندساز و دانشگاهي استفاده کنيد. لطفا مديران بازنشسته سيما و خبر تلويزيون را رها کنيد. عزتشان زياد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۲ ۲۲:۲۷

خواهشا فراخوان استخدام رسمي اعلام کنيد. بسياري از جوانان و دوستانم مثل بنده که فارغ‌التحصيل رشته‌هاي سينمايي و هنري از دانشگاههاي معتبر هستند به دنبال کار ميگردند. شما بگوييد که ما در کجا مشغول کار شويم. ما که فقط يک رسانه ملي داريم که اين هم در قبضه افراد خاص و پارتي‌دار است.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۰۷:۴۲

خدا وکيلي ، جان من يا واليبال پخش نکنيد يا اگر پخش مي کنيد اين قدر سانسورش مشخص نباشه که به جاي واليبال فقط يک تماشاچي رو ببينيم . به جان خودم رو اعصابه اين طوري ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۹

در مسابقات خارجي اينقدر سانسور نکنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۰

سلام و تبريک مجدد. از آقاي سرافراز خواهشمندم سايت يا محلي را راه اندازي کنند براي دريافت پيشنهاد، انتقاد و نظرات بيينندگان در اسرع وقت. که فقط ايشان دسترسي داسته باشند که بتوانند همه نظرات را بخوانند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۱

تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر تغيير مدير واحد مرکزي خبر

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۱۴:۱۵

اگه مردم ايران را جزء انسانها حساب کنند خيلي از مشکلات حل ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۳ ۱۵:۲۷

به شعور مردم احترام بگذارند. اگر همين يک کار را بکنند شاهکار کرده اند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۶

باسلام و عرض تبريك باشناخت بيست سال از ايشان بهترين فرد ممكن بوده وباز درايت رهبري بداد كارمندان دلسوخته سازمان رسيد اگر هر اداره اي نيروهاي شاداب خلاق باسواد ومتعهد نداشته باشد نمي تواند موفق باشد اصلاح ساختار اداري ومالي كه در اين ده سال سيل بي سواد وبي تعهد راوارد سازمان كرده واز نيروهاي كاري وكاربلد استفاده نشده در عوض فساد اداري بيداد ميكند با پاكدستي ودرستي ايشان اول بدنه اصلاح شود با جلو گيري از فساد متنوع اداري كارمند با دلگرمي به نيازهاي جامعه كه دغدغه رياست نجيب سارمان ومردم ونهايتا رهبري عزيز هست فراهم خواهد شد اقاي سرافراز عزيز چون نيتتان درست است خدا بشما كمك خواهد كرد و سربازها در سايه شما در سازمان براي شما جانفشاني خواهند كرد براي موفقيتت ضمن تلاش دعا خواهيم كرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۰

آقاي رئيس لطفا: 1- زبان پارسي را پاس بداريد 2-کاري نشودکه از صدا وسيما گريزان شويم 3- راستي در سيما وصدا عينيت يابد 4-رسانه به ملي شدن بر گردد با ارزوي موفقيت براي شما

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۲۲:۱۴

پيشنهادي ندارم چون اصلا برنامه هاي صدا وسيما را نميبينم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۷

اقاي رئيس به شادي مردم توجه داشته باش همانطور که مردم به غذا نياز دارند به شادي هم نياز دارند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۸:۱۷

با سلام. به معناي واقعي کلمه، آيينه ي جامعه ي ايراني در دهه ي 90 خورشيدي باشد. با پرهيز از هرگونه افراط و تفريط. از بازنمايي صادقانه ي اختلاف نظرها و چالش هاي فکري نهراسد. اجازه ندهد به جاي خبر، تحليل به مخاطب عرضه شود. کوتاه سخن، کاري کند که "ايراني" در هر جاي دنيا اولويت نخستش، ديدن و شنيدن ِ راديو و تلويزيون ايران باشد. اعتماد آفريني، رفاقت با مخاطب و اعتماد آفريني.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۸:۳۰

محبت کرده از عرش به فرش آمده و به همين نظراتي که نوشته شده است عمل کنند ! فکر نکنند که فقط خودشان صلاح مردم را مي دانند ! ما همه ايراني هستيم. داخل خودمان مرز بندي نکنيم. مرز بندي هاي الکي فقط باعث تفرقه بيشتر مي شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۹:۵۸

کيفيت hd

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۵

باعرض سلام بايد تلاش گردد 1-به مسائل ومشكلات واولويتهاي جامعه از ديد مردم پرداخته شود 2- درصد بيشتري از اخبار به ايران اختصاص يابد وبه جاي مشكلات آمريكا واروپا از نمونه هاي داخلي استفاده شود 3- برنامه راز از پتانسيل خوبي برخورداراست و نياز به ادامه دارد 4- كساني مثل آقاي زيبا كلام- دكتر بلخاري - حسن عباسي -و تمام كساني كه در زمينه هاي مختف صاحب نظر هستند به عنوان كارشناس دعوت شوند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۲۲:۰۶

سردبيران خبرى فعلى رو به بخش بازرگانى منتقل كنند و از بين روزنامه نگاران بى طرف سردبير انتخاب كنند. فاجعه است بخشهاى خبرى ما،

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۷ ۱۴:۱۲

باسلام و تبريک به مسئوليت جديد - آقاي رئيس به کشور ، رهبري و خون دوستان شهيدت وفادار باش و حمايت کورکورانه از مسئوليني که باري به هرجهت بر سر منصب خاصي گمارده شده اند نکن و در کار خودت آنچنان باش که حق مظلوم را از ظالم بگيري

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۷ ۲۳:۰۳

پارتي بازي را حذف کنيد لطفا. صدا و سيما شده کانون هواداران فک و فاميل. به شهرستان ها هم رسيدگي کنيد. از جمله مشهد. لطفا به فکر دهه شصتي ها و به ويژه آن هايي که سرمايه هنري به نام خلاقيت و نيز توانمندي کاري دارند باشيد