• سه‌شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102917841
  • منبع : مطبوعات

38 روز تا انتخابات

از اعتراض کاندیداها تا پادرمیانی‌ روسای قوا

از اعتراض کاندیداها تا پادرمیانی‌ روسای قوا

پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های مرکزی نظارت و اعلام آمار رد و تایید صلاحیت شده‌ها، اخباری از رایزنی‌ها با شورای نگهبان برای پادرمیانی و رفع سوء‌تفاهم‌ها منتشر می‌شود.

پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های مرکزی نظارت و اعلام آمار رد و تایید صلاحیت شده‌ها، اخباری از رایزنی‌ها با شورای نگهبان برای پادرمیانی و رفع سوء‌تفاهم‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبر رایزنی رئیس مجلس با شورای نگهبان از جمله این اخبار است که محمد بیاتیان نماینده بیجار از ورود لاریجانی به موضوع رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان و به دنبال آن رایزنی با شورای نگهبان خبر داد و گفت که طبق صحبت‌های انجام شده قرار بر این شد که برخی از حقوق‌دانان شورای نگهبان در مجلس حاضر شوند تا این تعداد از نمایندگان دلایل خود را مطرح کنند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص بررسی صلاحیت‌ها گفته بود که برخی احراز صلاحیت نشدند که امیدواریم شورای نگهبان به آن‌ها رسیدگی کند و اگر کسی احراز صلاحیت نشده، شورا دخالت کند و من نیز به عنوان رئیس‌جمهور از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می‌کنم.

نامه اعتراضی مطهری به شورای نگهبان درباره رد صلاحیتش

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای نگهبان نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد.

متن نامه علی مطهری به شورای نگهبان در اینجا قابل مشاهده است.

نامه جمعی از نمایندگان مجلس به دبیر شورای نگهبان

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه به دبیر شورای نگهبان خواستند که فارغ از تمایلات سیاسی نظارت کنندگان خدوم و محترم ترتیبی اتخاذ گردد تا الک ریز به جای پالایش سلایق سیاسی برای سرند عمل اقتصادی نامزدها به ویژه صاحبان پایگاه و جایگاه اجتماعی به کار گرفته شود.

متن نامه نمایندگان به احمد جنتی در اینجا قابل مشاهده است.

فهرست جامعتین برای انتخابات خبرگان تا هفته آینده نهایی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدمسخنگوی شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد که فهرست جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا هفته آینده نهایی می‌شود.

تعدادی از کاندیداهای حزب اعتدال و توسعه تأیید صلاحیت شده‌اند

محمود واعظی عضو حزب اعتدال و توسعه اعلام کرد: تعدادی از کاندیداهای این تشکل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت و تعدادی نیز رد صلاحیت شده‌اند.

اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس از یکدیگر حمایت خواهند کرد

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: جناح‌های نزدیک به دولت، اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس از یکدیگر حمایت خواهند کرد و پیش‌بینی می‌کنم انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وی گفت: منطقی به نظر می‌رسد که با توجه به رد صلاحیت برخی افراد، گروه‌ها و جناح‌ها به ویژه اصلاح‌طلبان، افرادی که از صحنه خارج شده‌اند بتوانند افراد وابسته و مورد تأیید خود را حمایت کنند.

الزامات برگزاری انتخاباتی رقابتی‌ را فراهم کنید

هم‌چنین جمعی از احزاب اصلاح‌طلب در واکنش به نتایج بررسی صلاحیت‌ها در مورد برخی داوطلبان مجلس دهم، با صدور بیانیه‌ای خواستار اعلام صلاحیت واجدان شرایط قانونی به منظور رقابت جدی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۶

بنظر ميرسد با توجه به مشکلاتي که نمايندگان مجلس در همسويي با احمدي نژاد براي کشور ايجاد کردند و البته صلاحيت شان توسط شوراي نگهبان احراز شده بود، بهتر است اول صلاحيت اعضاي اين شورا احراز شود. وقتي يک تشکيلات در انجام مسئوليت هايش رفوزه ميشود، يا بايد اعضا استعفا بدهند يا برکنار شوند.