• پنجشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 94122716752
  • خبرنگار : 71245

این عکس، سیلی می‌زند!

این عکس، سیلی می‌زند!

«من می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه‌دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش کنی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتل‌ها، اما نمی‌توانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ‌کس نمی‌تواند ...»

«من می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه‌دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش کنی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتل‌ها، اما نمی‌توانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ‌کس نمی‌تواند ...»

تصویر زیر، جلوه آشکاری از این جملات کاوه گلستان عکاس مشهور است.

«رقیه» 7 سال دارد. کلاس اول است. پدرش «غریبک» از نخل افتاده و چند سالی می‌شود که از کار افتاده است. تمام زندگی‌شان در کپری می‌گذرد رها شده در کنجی از یک روستای خشک و فراموش‌شده.

شوق دخترانگی می‌گوید لباس زیبا بپوش، موهایت را بباف یا شانه بزن و کفشی بپوش که پاهایت ناسور و بدگل نشود اما رقیه سال‌هاست که با این شوق بیگانه است. انگار چیزی در دل او مرده است. باید کور بود که این را از چشمان گودافتاده دخترک وقتی نگاهش را بی‌رغبت و راکد به لنز دوربین می‌اندازد، نتوان فهمید.

روسری رنگین و چرک‌گرفته رقیه با گرهی نافرم، قصه تلخ سرخی صورت و سیلی است. مگس، مزاحم صورت رقیه است اما حتی حوصله‌ای برای پس‌زدنش نیست.

تن‌پوش رقیه اگر سالم و تمیز بود، حتما دل‌ها می‌برد اما هجوم فقر به تار و پود این بالاپوش، دل را می‌برد به پس‌کوچه‌های تاریکِ نداری.

در نگاه اول، بی برو برگرد می‌گویی عقب‌مانده است اما دقیق که می‌شوی می‌بینی این چشم و دست ماست که از دیدن و یاری او عقب مانده است. رقیه تمام لحظه‌های کودکی را عقب ایستاده است تا کسی بر بدن نحیف و صورت لاغر و پوست آفتاب‌سوخته و چشمان بی‌روح و پاهای کبره‌بسته یا سیاه از سرمازدگی‌اش ترحمی نکند. او خوب می‌داند که آه و افسوس، نه برای تنش لباس می‌شود و نه برای شکمش نان.

لبه‌دوزی‌ها‌ و تزئین ترمه‌شکل این تن‌پوش پاره بر هر لباس دیگری بود روی دست می‌بردندش اما این زیبایی و تجمل بر پیکره رقیه‌ کوچک، زار که سهل است، ضجه می‌زند.

رقیه با همین لباس به مدرسه می‌رود و کنار هم‌کلاسی‌ها و هم‌روستایی‌هایش می‌نشیند؛ دختران و پسرانی که آنها هم گرچه گندمزار زندگی‌شان را رقصی با باد نیست اما دست‌کم لباس سالمی دارند.

همپای این روزهای رقیه، همین دمپایی‌های پاره و کهنه است که دارند تمام تلاششان را می‌کنند پوست کف پای دخترک روی ریگ و خاک و خار روستا، چاک‌چاک نشود و بیشتر از این کاری از دستشان نمی‌آید.

دخترک، بچه روستای سیدآباد است؛ حوالی بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد، استان هرمزگان. بشاگرد نه شهری مرزی است و نه متعلق به جایی دیگر. این شهر درست نزدیک همانجایی است که بار تمام غرور و افتخار و غیرت ایرانی ما را با تاکید بر «ابدی» و «همیشگی» بودنش به دوش می‌کشد؛ خلیج فارس. اما سهم رقیه‌ از زلال نیلگون خلیج فارس، تنها رنگ نیلی بالاپوشی سخت مندرس است.

و حالا عید است. گاهِ نو شدن. کودکان خوشبخت این سرزمین، وقتی کفش‌های نو و لباس‌های رنگین اتوکشیده‌شان را می‌پوشند، احساس می‌کنند تمام دنیا ایستاده و به آنان چشم دوخته است. ته دلشان قند آب می‌شود. وقتی از تماشای ذوق کودکانمان خوب لذت بردیم، بد نیست یادمان بیفتد که «رقیه»ها هیچ تجربه‌ای از غنج‌رفتن دلشان بابت پوشیدن لباس نو ندارند. شاید بتوانیم این حس خوب را به آنان هدیه کنیم.

روسری رنگین رقیه با گرهی نافرم، قصه سرخی صورت و سیلی است

همپای این روزهای رقیه، همین دمپایی‌های پاره و کهنه است

رقیه با همین لباس به مدرسه می‌رود و کنار هم‌کلاسی‌هایش می‌نشیند

ایسنا - حسام‌الدین قاموس مقدم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۱:۱۵

هزینه موبايل و لباس آقازاده ها را حساب كنى خرج يك سال اين دختر و خانواده او است آنهایی که مدام در حال ریا هستند فكر اين خانواده ها باشند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۵

لطفا نام و مشخصات کامل اين دختر را براي من بفرسيتن. من سعي ميکنم هزينه لباس و تحصيل اين دختر را تقبل کنم. ممنون

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۱:۱۵

کاش ميشد يه جوري بهش کمک کرد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۱:۱۸

سلام ميشه بگين چه جوري ميشه به اين گل دختر کمک کرد؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۱:۲۸

جهت تهيه لباس براي اين دختر خوب کلاس اوليمون يه شماره حساب اعلام کنيد. لطفا. ممنونم از اطلاع رسانيتون.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۱:۴۲

با سلام، خواهشمندم در صورت امکان از موسسه هاي معتبر خيريه کمک گرفته شود و شماره حسابي در اختيار شهروندان قرار گيرد تا پس از شناسايي چنين مواردي،امکان کمک وجود دا‌شته باشد و بتوانيم با همت يکديگر سهمي در ياري رساني باشيم

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۲:۲۱

اف بر برخی نامسوولان

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۰۶:۲۷

يک سوال. پدر و مادرها چقدر در اين قضيه مقصر هستند؟ کسي که فقر و نداري اقتصادي و مالي را با تمام وجود احساس کرده است چرا به خودش اجازه مي دهد رکورد تعداد بچه آوردن را در سطح جهان بشکند؟ فقر، جهل، خرافات و (....) در يک چرخه بسته توليد مي شوند. اين عکس بايد بيشتر از بينندگانش، بر صورت پدر و مادرهايي سيلي بزند و بکوبد که نان خوردن براي شب ندارند ولي آوردن بچه را امري لازم مي دانند. لطفا ذره اي احساسات غيرمنطقي را کنار بگذاريد و بر چهره خرافات و جهل تازيانه بزنيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۲۰:۱۵

شما با چه حکم وقضاوتي داري نظر ميدي که چرا اين بچه به دنيا آومده؟اين بچه پدرش بيمار شده.و اينکه همين امثال شما باعث فقر امثال اين افراد هستن چرا که به جاي حمايت سرکوفت مي زنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۱۲:۵۰

هموطن عزيز آقا جعفر! عنايت بفرماييد،پدر ايشان يک انسان زحمتکشي بوده که به دليل "افتادن از بالاي نخل خرما"از کار افتاده شده است!!!پس ربطي به ازدياد فرزند ندارد. بهتر است بجاي اداي آدمهاي فرهيخته نما را در آوردن و با ژست حکم و قضاوت کردن،اگر شيعه ان کسي هستي که شب ها بصورت ناشناس براي يتيمان و ضعفا غذا مي برد؛يا نه اگر پيرو دين ديگري هستي،حداقل بجاي انشاء راي، مرحم درد نيستي بخاطر انسانيت لااقل نمک به زخم مباش!!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۰:۰۰

خوب باني شويد کمک کنيم

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۰:۱۲

لطفا يه شماره حساب بديد تا بهش كمك كنيم

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۰:۵۹

بايد تاسف خورد ازاين بي عدالتي .مسئولينی که جاي امن وراحت زندگي ميکنند وبراي ديگر کشورها حکم مادر وبراي هموطنان خود حکم زن بابا را دارند توجه کنند .چراغي که به خانه رواست به مسجد حرام است .کمي هم ثواب جمع کنيد بد نيست.اين رسم مسلماني نیست.ما فقط ادعا داريم.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۱:۰۰

عيب ندارد. سایرین ظاهرا از رقیه ها واجب ترن

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۱:۲۳

كاش انتهاي اين خبر حداقل يه شماره حساب يا يه راه كمك اعلام ميكردين

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۱:۲۵

سلام.لطفانحوه ارسال لباس و وسايل را بگوييد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۲:۳۹

خبرنگار محترم! لطفا يه شماره‌ي حساب و يا شماره‌ي کارت اعلام کنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۲:۴۷

تو آخرين روزهاي سال اين گزارش فوق العاده بود ,تشکر و احسنت؛ خواهشمنديم صرفا بخاطر احساس مسوليتي که بوجود آوردين و جهت جلوگيري از سواستفاده و کلاهبرداري در صورت امکان شماره تماس و شماره حساب خود خانواده رقيهء عزيز رو هم ارسال بفرمايين. ممنون

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۳:۳۸

رقيه ..... رقيه..... رقيه ...... يعني در مملکت امام زمان که هزاران ميليارد تومان از پولش توسط عده اي تاراج مي شود و هزاران ميليارد توسط همين ملت بابت صدقه پرداخت مي شود بايد دخترکی به نام رقيه ژنده پوش باشد؟ واي بر ما و مسئولين ما و ....

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۶:۳۱

کاش شماره حسابي بود ..

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۶:۵۹

ظاهرا کودکان جاهای دیگر مهم ترند ....

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۱۷:۵۹

هموطنان بزرگواري که قصد کمک دارند ميتوانند از طريق تلگرام با آقاي خواهي عکاس اين تصوير ارتباط برقرار کنند: hemmatkhahi@

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۲۰:۴۳

مهمترين فا کتو ر کشيدن ما ليا ت تا آخرين از جيب بازار و ثر وتمندان هما ن پو ل هايي که در ايرا ن در جيب بساز بفر وش ها مثل کو ه جمع شده است

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۲۱:۴۲

مي تراود مهتاب مي درخشد شب تاب نيست يکدم شکند خواب به چشم کس وليک غم اين خفته چند خواب در چشم ترم مي شکند. نگران با من استاده سحر. صبح ميخواهد از من کز مبارک دم او آورم اين قوم به جان باخته را بلکه خبر. در جگر ليکن خاري از ره اين سفرم مي شکند. نازک آراي تن ساق گلي که به جان اش کشتم و به جان دادم اش آب. اي دريغا! به برم مي شکند...... لطفا نحوه کمک را به ايشان اعلام کنيد. ممنون از شما بابت انعکاس گوشه اي از اجتماع ما

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۲۲:۴۳

لطفا امکان برقراري کمک را مهيا فرماييد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۷ ۲۳:۰۱

بنده واقعا متاسف شدم شماره حساب و شماره کارت شايد درد اين ماه يا اين سال رقيه را دوا کند اما بعدش چه کاش فرهنگ زيباي نذرو بخشش مثل همين ديوار مهرباني و امثال آن گسترش پيدا کنه کاش انقدر مردم محبت خرج هم ميکردن کاش محبت جزو قوانين زندگي مان بود کاشششششششششششششششش

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۰۲:۰۳

من نتونستم با عکاس و خبرنگار اين عکس تماسي داشته باشم و شماره حسابي دريافت کنم چون به آدرس ارسال شده @hemmatkhahi امکان دسترسي وجود نداره متاسفانه... ميشه لطفا راهنمايي کنيد . خيلي ممنونم

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۱۶:۴۶

طريقه کمک مستقيم رو اعلام کنيد عزيزان امثالهم زياد هستند کمي به اطراف نگاه کنيد واي بر ما دردوزخ شرمنده کودک معصوم خواهيم بود

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۱۷:۵۹

به کي سيلي مي زند؟ به طراحان آوردن نفت سر سفره مردم يا ما؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۷

حج واقعي همينجاست

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۸

واي بر مسئولين اگر ندانند حتي يک نفر مانند چنين دختري در درد و رنج باشد و الا مردم ايران در صورت داشتن اطلاع از چنين موضوعاتي از کمک دريغ نمي کنند.حاکميت کشور همانطور که در تامين امنيت خوب عمل مي کند بايد از وضع نيازمندان کشور مطلع باشند تا کمک هاي مردم و دولت شامل حال آنها شود.......نه تنها ايراني و مسلمان بلکه انسان نيست کسي که دلش از اين تصوير و شرح حالش به درد نيايد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۸ ۱۹:۳۹

سايت محترم نسخه اي از اين عکس ها را به مسوولين تحويل دهد زيرا در حقيقت اين عکس ها بايد به صورت ايشان سيلي بزند مردم عادي که کاري از دستشان بر نمي ايد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۱۸:۲۰

سلام اين بار اول نيست که ايسنا اقدام به گزارش شرح حال انساني درمانده (ولي داراي عزت نفس) مي کند اما هيچ راهي براي کمک اعلام نمي کند. اين کار شما مثل بردن فرد تشنه به لب درياست! از ايسنا خواهشمند است در مورد رقيه خانم و ساير عزيزان پيش از نشر گزارش، کانالي مطمئن براي ارسال کمکها فراهم نمايد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۹ ۲۰:۴۱

واقعا اين عکسها را مسوولين نمي بينند.البته ببينند هم مهم نيست.جيب برخی روز به روز پر پولتر بشه مهمه.نه بدبختي اين مردم.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۱ ۱۰:۵۸

مردم عادي مردم عادي اگر به کمک باشه همه بايد کمک کنند چه مسئول چه مردم عادي اينکه همه تقصير ها را بر گردن ديگران بياندازيم فرار از مسئوليت هايمان است

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۱ ۱۱:۳۵

اين دختر بجه يکي از هزاران بچه فقير يا بهتر بگم اواره اي است که در کشور نفت خيز ما زندگي ميکنند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۲ ۱۲:۴۲

سيلي رو به صورت آقايوني بايد بزنه که ماهي خدا تومن از بيت المال حقوق ميگيرن نه ما که ماهي هشتصد هزار تومن حقوق ميگيريم اونهم با دو ماه تاخير

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۰۱:۴۷

صددل بنازد به دلي که دل ندارد ببيند ...من کورشوم که نبينم دل دارم وببينم همچين

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۵:۴۳

مسئولين محترم کمي از تو سر و کله هم زدن دست بردارند و به اين فرزندان آينده ساز مملکت رسيدگي نمايند!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۱۱:۳۳

اشکال نداره انشالا در سال جديد همه مشکلات حل ميشه!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۵ ۱۴:۱۴

نمي خواهم باز گله کنم و بگم مسئولان.... و اين حرفهایي که تو تاکسي مي زنيم به عنوان کارشناس سياسي و اقتصادي..اما دارم از خودم مي پرسم من به عنوان يک ايراني جه کار مي تونم کنم براي آن دختر، آن خانواده، آن روستا؟ تشکر ويژه از حسام‌الدين قاموس مقدم با اين گزارش

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۵ ۱۹:۵۲

آدرس:جهت اطلاع روستاي سيدآباد - بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد - استان هرمزگان

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۱۶:۳۹

از اين بدترش توي همين تهران است. اين همه خمس و زکات - صندوق هاي صدقه - بنياد مستضعفان خرج چي مي شود؟ با درامد يک ماه در سال استان قدس چه کار ها که نمي شود کرد ؟ يا با ماليات استان قدس چه کار ها که ميشود کرد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۱:۱۱

گزارشگر عزيز تو رقيه و ساير بچه های اين مملکت را نشان دادي فقط گريه کرديم بعد چکارکنيم ننوشتي چطور مي شود کمک کرد برنامه دولت که فقط بدرد سرمايه داران مي خورد. کميته امدادهم مثل اين که در آن منطقه تعطيل است.روز قيامت جواب دادن به رقيه هاي اين مملکت مشکل خواهد بود.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۳:۳۷

سلام لطفا نام و مشخصات کامل اين دختر را براي من بفرسيتن. من سعي ميکنم هزينه لباس و تحصيل اين دختر را تقبل کنم. ممنون محسن شريف زاده

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۹

به جاي اينکه پول اين مملکت را ماهانه 20ميليون-30ميليون بريزيد تو جيب یه عده از کارمندان، يه کمکي به روستاهاي فقير و مردمان حاشيه شهرها و قشر کارگر مملکت بکنيد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۳:۰۴

بعضيا تعطيلات به دبي و انتاليا و جزاير هاوايي ميرن بعضي از مردم هم پول خريد يک لنگه کفش رو مثل اين دختر خانم ندارن چرا اين همه تبعيض و تفاوت در اين مملکت داريم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۵:۵۶

از اين رقيه ها در اين مملكت كم نداريم كافي است سري به اطراف شهرها بزنيد راحت پيدا ميشوند حتي در اين شهر تهران.فقط بايد ما مردم نسبت به اين افراد كمك و همدردي كنيم چرا كه مسئولين ياخبر ندارن و يا بودجه.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۹:۲۶

مردم کمک کنيم خدا با ماست

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۹:۴۲

من به حال اين بچه ها گريه ام گرفت از مسببين ان متنفرم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۲۳:۵۰

با سلام اين گزارش و گرفتن عکس از فقر مردممون بنظر من زيرپا گذاشتن اصل حفظ و صيانت از کرامت انسان هاست.اينا باعث ميشه که افراد عزت نفسشون زير پا گذاشته بشه.من دانشجويي هستم که بارها به اردوهاي جهادي رفتم و کار فرهنگي انجام دادم.فقر اقتصادي زشت هست اما به اندازه فقر فرهنگي وحشتناک نيست.ترجيح ميدم به جاي گرفتن عکس کار فرهنگي و اقتصادي انجام بدم.فکر نکنم که هيچ فردي تا به حال با چنين صحنه هايي روبرو نشده باشه در شهر خودش،اما نميدونم چرا خيلي راحت چشمامونو ميبنديم و نميبينيم و منتظريم کسي بهمون سيلي بزنه!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۲

كسي كه سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد، نزد خدا و رسولش چگونه است؟ الإمامُ الباقرُ عليه‏السلام : قـالَ رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : ما آمَنَ بي مَن باتَ شَبْعانَ وجارُهُ جائعٌ . قالَ : وما مِن أهلِ قريةٍ يَبِيتُ و فيهِم جائعٌ ، يَنظُرُ اللّه‏ُ إليهِم يومَ القِيامَةِ . امام باقر عليه‏السلام : پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمود : به من ايمان نياورده ‏است آن كه شب را با شكم سير بخوابد و همسايه ‏اش گرسنه باشد . فرمود : اهل هر آبادى كه شب را بگذرانند و در ميان ايشان گرسنه‏ اى باشد ، روز قيامت خداوند به آنان نظر (رحمت) نمی ‏افكند . الكافي : 2 / 668 / 14 منتخب ميزان الحكمة : 124 از رسول خدا (ص) نقل شده است که : اگر فردي در يک طرف امت اسلام گرسنه بخوابد مسلمان ديگري که در طرف ديگر امت اسلام سير مي خوابد مسئول است.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۱

مسولين محترم اخبار رو دنبال نميكنند آيا ؟؟ مسولين محترم فقط راي مردم رو ميخواهند آيا ؟؟ مسولين كمي به فكر مردم باشيد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۷

لطفا حالا که اين بچه ها رو معرفي کردين، يک آدرس يا شماره کارت براي داوطلبين دادن هديه نوروزي به اين کودکان اعلام کنيد، آدرس کانال تلگرامي داده شده فعاليت ندارد، از گزارشگر محترم تقاضا دارم اين زحمت رو عهده دار بشوند.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۹ ۰۴:۳۰

سلام لطفا فاميلی رقيه خانوم رو برام بفرستيد تا ازطريق کميته امداد منطقه بشاگرد پيگيري کنم، ممنون

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۹ ۰۸:۵۹

مسولين همه ساله در نوروز به کيش و قشم و شمال ميروند گويا بشاگرد هيچ مشکلي ندارد آيا رقيه انسان نيست او انساني شريف است که طبع بلند او و برخورد عزتمندانه او مسؤلين ما را به زنجير کشيده تا بفهمند همه چيز در برجام خلاصه نمي شود همه چيز در خريد هواپيماهاي دور پرواز براي سفر به امريکا و کانادا و استراليا خلاصه نمي شود رقيه و رفيه هايي هستند چقدر براي تعمير و تجهيز استخر و سونا و جکوزي ساختمان رياست جمهوري هزينه کرده اند سوال دوم اينکه حق مديريت مديران رياست جمهوري چند درصد افزايش يافته و سوال سوم اينکه هزينه سفرهاي غير ضروري مسولين به امريکا و ساير کشورهاي خارجي سالانه چقدر است و چه دستاوردي دارد سوال آخر اينکه با همان هزينه هاي زايد چند نفر مثل رقيه را مي شد بي نياز کرد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۷

مسئولين خجالت بکشند. البته اگر مي توانند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۰ ۱۲:۱۸

باسلام بزرگواراني که دلسوز هم نوع خودشون هستند اجرشونم به پاي خودشون نوشته ميشه. عزيزان اين فرزندان , محسنين نام دارند يعني بچه هايي که با ايتام در يک رديف قرار ميگيرند.بخش گافر منطقه محروم بشاگرد از دور افتاده ترين مکانهاست که رفت و امد وسايل نقليه به سختي امکانپذير است. کليه فرزندان مددجو ( محسنين و ايتام) تحت حمايت موسسه خيريه هستند. بنده يک بشاگرديم پس صددرصد گذرم به گافر افتاده و با تمام وجود از شما تشکر ميکنم. چرا که حامي اين افراد خود شما هستيد. امثال رقيه اينجا زياده هر کدام از فرزندان مانند رقيه داراي حامياني مانند شما مي باشند و به اندازه توان خود از اين گلها حمايت مي کنند.ميخوام بگم هر کدوم از شما ميتونيد فرزندي مانند رقيه يا خود رقيه روبا کمک هاتون از همونجايي که هستيد حمايت کنيد. حتي درصورت لزوم ميتونيد به اينجا بياييد و از نزديک فرزندان خودتونو ببينيد يا تماس بگيريد و صحبت کنيد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۹

با سلام خدمت زحمت کشان ايسنا اگر مقدوره شماره حسابي لطف بفرماييد و يا به ايميل بنده ارسال فرماييد. تشکر اميدوارم روزي ريشه فقر از بين بره

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۱ ۰۸:۰۹

بايد به مسئولان تبرك گفت بابت عدالتي كه برقرار كردند.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۱ ۰۸:۴۴

مگر انقلاب نکرديم که اين صحنه ها رو نبينيم؟ هر سال کلي بوق و کرنا ميزنن که انقلاب برا مستضعفان بود پس چي شد برا آقا زاده ها و رانت خوارها بود يا برا مستضعفان جرات کنيد اينا رو تو سايتتون بنويسيد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۱ ۱۱:۴۱

چه جالب. همه مقصر هستند بجز پدر و مادري که تنها به دنيا آوردن را بلد هستند. مدعیان آيا از خود مي پرسند که چرا فقر مالي افراد حساسيتها را بر مي انگيزد ولي فقر فکري، فقر فرهنگي، فقر تعقل و تفکر و فقرهايي که بلاهايي مانند فقر مالي، جهل، خرافه پرستي و ... زائيده آنها است را درک نمي کنند؟ شعار دادن زيباست اما شعور بخشيدن دردناک. چرا که شعار فريب مي دهد و شعور آگاهي.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۹

اين سرمايه کشور ما کجاوبه جيب کي وکدام کشورها ميرود؟ توکشور خودمان فقيرزياداست

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۲ ۰۱:۵۹

حالا بريد به ساير کشورهاي مثلا" دوست کمک کنيد فقر در ايران ثروتمند باعث هزاران تاسفه تاسف.........

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۲ ۰۸:۴۰

مشکل او فقط لباس هاي مندرس نيست . شور زندگي در او مرده. با نگاه تحقير نبايد به کسي که لباس کهنه ميپوشد نگاه کرد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۲ ۱۴:۱۵

قطعاً با ديدن اين عکس و عکسهاي مشابه دل هر دردمندي به درد مي آيد.وقتي اين عکس را با عکسي مربوط به يکي از خيابانهاي تهران که در طرفين آن بيش از 50 عدد پورشه پارک شده بود مقايسه مي کنم بيشتر دلم به درد مي آيد.قطعاً صاحبان همان پورشه ها اولين کساني بوده اند که براي يارانه بنا گذاشته شده توسط آقاي احمدي نژاد ثبت نام کرده و بطور مرتب دريافت ميکنندو حتماً والدين همين دختربچه بينوا بدليل نا آشنايي با نحوه ثبت نام هنوز نمي دانند يارانه چيست.آيا وقت آن نرسيده است که دولت با يکي بررسي دقيق سريعاً يارانه افراد پر درآمد را حذف و به داد رقيه و رقيه هاي ديگر اين مملکت برسد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۱

لطفاً يک نفر بيت المال رو براي من توضيح بده ، طبق آموزه هاي اسلامي سهمي از بيت المال هم فکر کنم به اين دختر تعلق بگيره ، البته نه به اندازه بابک زنجاني و قاضي مرتضوي و محصولي و ... ولي به اندازه يک دست لباس فکر کنم به اين دختر تعلق بگيره . البته وضع لباس بقيه همکلاسي هاش هم زياد فرقي با رقيه نداره

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۴ ۱۴:۴۶

جدا کردن اين کودک از بقيه و عکس گرفتن از او کار خوبي نبوده - بقيه بچه ها هم لباسي در همين حد دارند و لباس نخي و وطني مورد قبول آنهااست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۵ ۰۹:۳۱

بايد به حال پدر و مادر اين طفل معصوم تاسف خورد مساله فقط فقر نيست بچه هاي ديگه هم لباسي در همين حد دارند اما چرا رقيه اينقدر سر و وضع و لباساش مندرس و کثيفه لباس ميتونه کهنه باشه اما مادرش نتونسته 4 تا وصله به لباساي دخترش بزنه؟؟ حموم هيچي با يه دستمال نمدار سر و صورت دخترش رو تميز و اراسته کنه؟؟ مشکل فقط فقر مادي نيست فقر فرهنگيه!!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۳

گير خواهد کرد روزي روزيت، در گلوي مال مردم خوارها

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۵ ۱۲:۳۴

درد آوره مثل اين بچه در کشور ما زياد است .کساني که ثروت اين کشور را چپاول وغارت ميکنید، يک کم به خودتان بياييد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۲

ايران سربلند ... ايران با تمدن ... روي نفت و طلا بخوابي ولي ... واقعا حيف ... واقعا دردآور ... واقعا تاسف بار...

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۶ ۰۰:۱۹

چرا کشور ثروتمندي مث ما که روي نفت و گاز خوابيده اين همه منابع خدادادي داره بايد مردم فقير داشته باشه؟ پس پول فروش اين همه نفت و گاز و ماليات ميره تو جيب چه کسي؟ پول صندوق صدقات امام زاده ها کجا خرج ميشه؟ اي مسئوليني که فقط فکر زیاد کردن مال و اموالتونين بترسين از اون روزي که در پيشگاه خدا حاضر بشين و جواب تک تک کساني مثه امثال رقيه رو بديد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۶ ۰۹:۲۶

شرم باد بر کشور ثروتمندي که پر از نفته و هزاران رقيه پا برهنه اند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۰۲:۰۳

اي واي بر من کشوري که روي نفت و گاز و معدن خوابيده بايد چنين چهره هاي محرومي داشته باشه اخه چه خبره تو اين مملکت؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۱۵:۲۸

بسياري از اين ساکنين از کشور پاکستان به ايران آمده اند و هيچ هويتي ندارند. شما اگر به استان هرمزگان و سيستان و بلوچستان تشريف ببريد بسيار گداهايي را مي بينيد که به همراه بچه هاي خود در سطح شهر و روستا پرسه مي زنند و فارسي هم نمي توانند صحبت کنند و شب را هم در يکي از همين کپرهايي که شما به آن اشاره کرديد به سر مي برند. چند سال ديگه فرزندان مهاجران افغان ، پاکستاني و ... حق و حقوق مي خواهند و با يک جمعيت 10 تا 15 ميليوني از آنها مواجه خواهيم شد که به جاي آنها ما بايد از اين کشور بيرون برويم.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۱ ۱۵:۵۸

مردم بشاگرد هيچگونه ارتباطي به افغانستان و پاکستان ندارند. آنها بسيار با اصالت، صبورانه و شرافتمندانه در حال گذران زندگي هستند و همين کپرهايي که ما از آن صحبت مي کنيم انسان هايي با سابقه ايران و ايرانيت در آن زندگي مي کنند. فکر مي کنم اين حرف شما مصداق بارز ماله کشي هستش. گرچه مهاجرين هم انسانند و درد آنها درد ماست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۳:۰۸

مردم با اطلاع از وضعيت اين عزيزان محروم به وظيفه خودشان عمل مي کنند اما پس امثال کميته امداد که اعانه ها را جمع میکنند چه کار مي کنند؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۰ ۰۰:۵۳

کمک به اين مردم در قاموس ليبراليسم، همان گداپروري است

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۶

مسئولان سرشان را بايد پايين بيندازند از نگاه اين شيردختر

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۲ ۱۲:۰۴

با سلام کاش شماره حسابي باشد که بشود بهشون کمک شود البته با اطمينان که حتما بدستشون برسد