• دوشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95040103730
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان:

رسانه نقش موثری در توسعه استان بر عهده دارد

رسانه نقش موثری در توسعه استان بر عهده دارد

ایسنا/کردستان رئیس خانه مطبوعات استان کردستان گفت: امروز استان کردستان بیش از هر چیزی به توسعه نیاز دارد که در این راستا رسانه می‌تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مسعود احمدی، شامگاه یک‌شنبه (ششم تیرماه) در دیدار صمیمانه اهالی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به نقش و کارکرد رسانه در همگرایی ملی، اظهار کرد: رسانه‌های جمعی مهمترین اثر را در عرصه ارتباطات و اطلاعات دارند.

وی افزود: رسانه هم می‌تواند به نابسامانی‌های اجتماعی دامن بزند و هم می‌تواند با مدیریت صحیح، عامل توسعه و امنیت در جامعه باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان با اشاره به نقش رسانه در توسعه جوامع، عنوان کرد: امروز استان کردستان بیش از هر چیزی به توسعه نیاز دارد که در این راستا رسانه می‌تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند.

وی با اشاره به 227 کیلیومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، معادن و ...، تاکید کرد: می‌طلبد رسانه‌های استان در راستای توسعه استان بیشتر همت کنند و مسئولان را به کار و تلاش وادار کنند.

احمدی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های رسانه‌ای استان اشاره و بیان کرد: هم اکنون در خانه مطبوعات استان کردستان 110 خبرنگار اصلی و افتخاری عضویت دارند و در مجموع بیش از 100 روزنامه، هفته‌نامه، فصل‌نامه، سایت و پایگاه خبری در استان فعالیت می‌کنند.

وی اعلام کرد: هم اکنون 52 نشریه به مرکزیت شهرهای مختلف استان مجوز نشر دارند که 32 مورد آن طی دو سال گذشته مجوز انتشار گرفته‌اند.

رئیس خانه مطبوعات کردستان ادامه داد: فعالیت شش هفته‌نامه، چهار دوهفته‌نامه، 13 ماهنامه، یک خبرگزاری بومی و 9 پایگاه خبری از دیگر ظرفیت‌های رسانه‌ای استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر فضای بازی برای فعالیت رسانه‌ها در استان بوجود آمده است و خوشبختانه هیچ‌گونه شکایتی از رسانه‌های استان نداشته‌ایم.

در ادامه این جلسه، خبرنگاران استان به بیان دیدگاه‌ها و مسایل و مشکلات صنف خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha