• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95050104188
  • منبع : نمایندگی همدان

شیوع بالای اعتیاد در «چنارسفلی» به علت فقر و بیکاری

شیوع بالای اعتیاد در «چنارسفلی» به علت فقر و بیکاری

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: فقر و بیکاری بیشترین علت اعتیاد روستای چنارسفلی است.

به گزارش ایسنا، مسعود بکایی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر روستای چنارسفلی با 4000 نفرجمعیت دارای آسیب اجتماعی بالا از نوع اعتیاد است که کارگروه ویژه برای ساماندهی وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن برگزار شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد برنامه‌هایی در این کارگروه ویژه برای اجرا در روستای چنارسفلی افزود: توجه به اشتغال خانگی و خوداشتغالی، برگزاری چند دوره آموزش فنی‌وحرفه‌ای، برگزاری دوره‌های قالیبافی توسط کمیته امداد و برگزاری برخی همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله این برنامه‌های پیشنهادی به منظور اجرا در روستای چنارسفلی بوده است.

بکایی با بیان اینکه این اقدامات در سطح روستای چنارسفلی چندان عمده و کافی نیست، گفت: باید با راهکارهای مختلف با جذب سرمایه‌گذارانی از خود مردم چنار نسبت به ایجاد برخی صنایع کوچک و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در راستای اشتغال جوانان روستا اقدام کرد البته مشکلات این روستا باید در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان عنوان شود.

وی با تاکید بر فعالیت‌های پررنگ‌تر مؤسسات و ادارات آموزشی و فرهنگی در تشکیل گروه‌های مذهبی و معنوی در روستای چنارسفلی عنوان کرد: هر برنامه‌ای که موجب پیشگیری از اعتیاد در این روستا می‌شود، ادارات ذیربط نسبت به آبادسازی، پیشگیری و هشدار در روستا تلاش کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه‌های اشتغال در روستای چنارسفلی تصریح کرد: در سال گذشته براساس آمار ٧٠٠ هزار نفر در  7500 کمپ موجود کشور اعتیادشان را ترک کرده‌اند.

بکایی با اشاره به وجود ٢٠٠ تا ٢۵٠ میلیون افراد معتاد در جهان افزود: براساس احتمالات ٣ تا ٨ میلیون در کشور معتاد وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از اعتیاد توسط آموزش و پرورش کشور اجرا و عملیاتی شدن برنامه‌ای درهمین راستا مصوب شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌هایی چون آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اولویت کار برای توانمندسازی و پیشگیری برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند .

وی ادامه داد: افزایش امکانات و توان و استحکام  لازم نیروی انتظامی نیز می‌تواند در راستای پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد هم گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی شهرستان بالاترین حضور را در داخل روستای چنارسفلی دارد.

سرگرد هوشنگ حاتمی با اشاره به اینکه پاسگاه چنارسفلی ١۵ تا ٢٠ حوزه استحفاظی دارد، افزود: روزانه گشت پاسگاه از این روستا توسط نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر پای کار بودن همگانی اهالی روستای چنارسفلی تصریح کرد: رونق مراسم‌های فرهنگی و مذهبی، عدم سازگاری و تعامل با فروشندگان موادمخدر، امر به معروف، محدودکردن روابط با افراد آلوده و توزیع‌کنندگان موادمخدر در کاهش این معضل خانمانسوز درسطح روستا می‌تواند از نقش موثری برخوردار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha