• یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95050120061
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

سهم راه در وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان صفر است

سهم راه در وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان صفر است

ایسنا/فارس مدیر کل راه و شهرسازی فارس با استناد به نظرات کارشناسی ارائه شده به کمیسیون‌های ایمنی وزارت راه، عمران مجلس و امنیت ملی تاثیر راه بر وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان را صفر درصد دانست.

به گزارش ایسنا، خداداد مقبلی عصر یکشنبه ۳۱ مرداد در یک نشست خبری گفت:‌ پس از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس سربازان در محور نی‌ریز به شیراز کمیسیون ایمنی وزارت راه با حضور نمایندگانی از تمام وزارت‌خانه‌ها و قوای سه گانه کشور تشکیل جلسه داد و گروهی سه نفره را برای کارشناسی موضوع مشخص کرد.

وی گفت: این گروه شامل دو استاد دانشگاه و یک کارشناس خبره از وزارت راه بود که با حضور در محل حادثه و بررسی تمام ابعاد، در گزارش خود درصد تقصیر ایمنی راه را در وقوع حادثه، صفر اعلام کرده است.

مقبلی گفت:‌ این گزارش در جلسه کمیسیون ایمنی راه، کمیسیون عمران مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:‌ در جاده نی‌ریز به شیراز؛ نقطه وقوع حادثه، جاده سه لاین دارد که شامل دو لاین به سمت شیراز و یک لاین به سمت نی‌ریز است. از طرفی گارد ریل مناسب در محل ایجاد و از ۴۰۰ متری نقطه وقوع حادثه علائم هشداردهنده و تعیین کننده حداکثر سرعت مجاز نصب شده است.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر این علائم شیارهای لرزاننده به عنوان هشدار برای رانندگان نیز در مسیر تعبیه شده است. از طرفی گاردریل نصب شده، در اولین برخورد اتوبوس، خودروی مذکور را ۲۶ متر به مسیر اصلی بازگردانده اما به دلیل سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، اتوبوس مجدد به سمت گاردریل منحرف شده و پس از عبور از مانع به دره سقوط کرده است.

مقبلی تصریح کرد: از نگاه پلیس و دادگاه، ایمنی راه ۲۵ درصد در وقوع حادثه موثر اعلام شده و رأی اولیه دادگاه نیز بر این موضوع اشاره کرده است، لذا ما به استناد گزارش کارشناسان و مدارک موجود لایحه‌ای را برای اعتراض به رای صادره آماده کرده و در موقع لازم به دادگاه ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha