• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95060103914
  • منبع : نمایندگی البرز

گردشگری، جایگزینی مناسب برای صنعت در طالقان

گردشگری، جایگزینی مناسب برای صنعت در طالقان

ایسنا/البرز استاندار البرز گفت: طالقان همه بسترهای لازم برای توسعه گردشگری را در خود دارد، بنابراین با وجود این بسترها ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان منطقی نیست.

به گزارش ایسنا، «سیدحمید طهایی» امروز(شنبه ششم شهریورماه)، به‌مناسبت هفته دولت با حضور در شهرستان طالقان ضمن  گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله طالقانی گفت: اگر وعده‌ای می‌دهیم آن وعده‌ها باید از روی صداقت و متناسب با توانایی‌ها باشد.

طهایی در ادامه به ویژگی‌های طبیعی طالقان اشاره کرد و گفت: طالقان از لحاظ طبیعی دارای محیطی بکر و زیباست از همین‌رو ایجاد نواحی صنعتی در این شهرستان منطقی نیست.

وی با اشاره به درخواست مردم برای حفظ محیط بکر و طبیعت زیبای این منطقه گفت: اگر صنایع در این ناحیه مستقر شوند این محیط دستخوش تغییر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان این‌که زیرساخت‌های طالقان هم‌اکنون پتانسیل جذب گردشگر خارجی ندارد، تصریح کرد:  با این وجود در شرایط کنونی می‌توان از وجود گردشگران داخلی استفاده کرد.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز افزود: مناطق گردشگری در دنیا عناوین مخصوص به خود را دارند و با آن گردشگر جذب می‌کنند، طبیعت طالقان نیز به گونه‌ای است که می‌توان آن را معرفی و از طریق آن درآمدزایی کرد.

طهایی در توصیه به جوانان طالقانی گفت: طالقان پتانسیل فراوانی در جذب گردشگر دارد بنابراین لازم است جوانان این منطقه با مهارت‌آموزی در این حوزه برای رونق طالقان اقدام کنند.

استاندار البرز ترکیه را نمونه بارزی از موفقیت در جذب گردشگر دانست و خاطرنشان کرد: این کشور با تقویت صنعت گردشگری به اندازه درآمد ایران از نفت ثروت کسب می‌کند.

وی یادآور شد: اگرچه می‌توان در این منطقه صنعت را مستقر کرد اما قطعاً نتیجه آنچیزی که مردم انتظار دارند نخواهد بود.

طهایی در بخش دیگری از سخنان خود از اداره‌کل راه و شهرسازی استان انتقاد کرد و گفت: آسفالت کردن مهم‌ترین راه طالقان باید سال‌ها پیش انجام می‌شد بنابراین لازم است مدیرکل راه و شهرسازی اقدامات بیشتری انجام دهد.

استاندار البرز یادآور شد: البته  پروژه راه «هشتگرد - طالقان» مدت‌ها به‌علت کمبود اعتبارات رها شده بود اما هم‌اکنون با سرعت بسیاری در حال آماده‌سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha