• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95060804893
  • خبرنگار : 71563

ملی پوش بسکتبال بانوان: برای حل مشکلات چشم انتظار معجزه هستیم

ملی پوش بسکتبال بانوان: برای حل مشکلات چشم انتظار معجزه هستیم

سحر نجفی مدعی است که نمی داند چه کسی باید پیگیر حل مشکل بسکتبال بانوان باشد و همچنان چشم انتظار است.

ملی پوش بسکتبال بانوان در گفت و گو با ایسنا،  از بلاتکلیفی موجود در بسکتبال بانوان گفت و بیان داشت: بعد از گذشت یک سال از مسابقه تدارکاتی در ترکیه، نخستین مرحله از  اردو در مرداد ماه برگزار شد و قرار بر این بود بعد از پایان مرحله نخست  اردو،  دو هفته بعد مرحله جدید تمرینات برگزار شود و به ما گفتند تا 6 شهریور در خدمت تیم ملی هستیم و به سفر نرویم، ولی متاسفانه تا امروز خبری از مرحله جدید اردو نیست و زمانیکه پیگیر موضوع شدیم، پاسخی دریافت نکردیم.
مرحله نخست اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان از روز 13 مرداد تا 16 مرداد برگزار شد، نجفی درباره اردوی برگزار شده در مرداد ماه،  اظهار داشت: این اردو برای شرکت در مسابقات آذربایجان برگزار شد و ظاهرا بسیار جدی بود چرا که مسئولین اصرار  داشتند تمرینات بدنسازی و تغذیه را تحت کنترل داشته باشیم چون مسابقات مهم و حساسی را در پیش داریم. تمرینات خوبی را در آکادمی ملی المپیک زیر نظر هادوی پیگیری کردیم اما متاسفانه تا زمانیکه تمرینات به سرانجام نرسد و به مسابقات نرویم، این اتفاقات دلسرد کننده است.

بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از مهلت دو ساله فیبا برای گرفتن مجوز قطعی حجاب، هنوز مسئولین مربوط نتواسته اند رضایت فیبا را جلب کنند. ملی پوش بسکتبال بانوان در این باره گفت: مشحون در مصاحبه خود عنوان کرد گناه ما این است که بسکتبالیست هستیم. کرم زاده و شهریان در حد توان خود تا جایی که توانسته اند تلاش کرده اند. شهریان در مراسم بدرقه کاروان المپیکی گفت: از اینکه تا امروز این اتفاق رخ نداده بسیار ناراحت است. همه ناراحت هستند و اتفاق خاصی هم نمی افتد.

برگزاری دیدار های تدارکاتی بسیار می توانست تاثیر زیادی بر روی فیبا داشته باشد اما از سال گذشته که تیم ملی در یک اردوی یک هفته ای در ترکیه به سر برد تا امروز دیگر خبری از مسابقه و بازی تدارکاتی برای ملی پوشان نشد. نجفی درباره این مورد گفت: دقیقا نمی دانیم مشکل از کجاست. تنها سال گذشته یک اردوی یک هفته ای در ترکیه برگزار شد و دیگر خبری نشد. اگر اردوها و بازی های تدارکاتی به طور مداوم برگزار می شد نتایج بهتری را می توانستیم کسب کنیم. ولی به دلیل اینکه یک دوره در اردو شرکت می کنیم و تا یکی دو سال آینده دیگر خبری نیست، خیلی دیده نمی شویم که فیبا بخواهد به ما توجهی کند. فیبا فدراسیون بزرگی است و درگیری های مربوط به خود را دارد. ما برا ی دیده شدن باید به طور مداوم در مسابقات شرکت کنیم. مسابقات تدارکاتی می توانست کمک بزرگی برای گرفتن مجوز قطعی حجاب باشد،‌ ولی چون در مسابقات زیادی شرکت نمی کنیم انتظاری هم از فیبا نداریم.

نجفی در ادامه به پایه ای ترین مسئله در حل مشکل اشاره و خاطر نشان کرد: همیشه قول داده اند لباس ها طوری طراحی شود تا علاوه بر رعایت قوانین اسلامی، مد نظر فیبا نیز باشد. کاراته کاران با پوششی در میادین حضور دارند که گردن آنها مشخص است ولی ما در رقابت های ترکیه نیز که شرکت کردیم با همان مقنعه های گذشته حضور داشتیم که فیبا با آن مخالف است. لباس یک کار پایه ای است که حتی آن را نیز نتوانستیم حل کنیم.

ملی پوش بسکتبال بانوان از عشق و علاقه خود و سایر ملی پوشان به بسکتبال گفت و ادامه داد: خیلی وقت ها دلسرد می شویم ولی به دلیل عشق و علاقه ای که به بسکتبال داریم هر زمان که اردو برگزار می شود در تمرینات حاضر می شویم، سایر ملی پوشان از شهرستان ها سریع خود را به اردو می رسانند، تهرانی ها هم با وجود اینکه شاغل هستند در اردوها شرکت می کنند. خود من در حال حاضر هم سر کار می روم هم تمریناتم را ادامه می دهم. عاشق بسکتبال هستیم و همچنان چشم انتظار هستیم شاید یک معجزه رخ دهد تا بسکتبال بانوان در عرصه ملی قوی تر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha