• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95090100284
  • خبرنگار : 71563

تناقض در موضع فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش؛ حمایت یا بازپرسی؟

تناقض در موضع فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش؛ حمایت یا بازپرسی؟

نخستین عمل اجرایی از سوی رئیس فدراسیون بسکتبال پس از جلسه با وزیر ورزش، فراخواندن بانوان بسکتبالیست به کمیته انضباطی برای بازپرسی شدن بود اما وزارت ورزش می‌گوید خواسته دیگری داشته است.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان جلسه ای با رئیس فدراسیون بسکتبال برای پیگیری مشکل بانوان بسکتبالیست برگزار کرد. پس از این جلسه وزارت ورزش اعلام کرد که حمایت از ورزش بانوان در دستور کار جلسه بوده اما محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در اظهار نظری عجیب مدعی شد که برخورد با دختران بسکتبالیست که به مسابقات ترکمنستان رفته بودند، مورد تاکید وزیر ورزش بوده است. البته این حرف مشحون امروز واکنش وزارت ورزش را هم در پی داشت؛ چیزی که بر خلاف حرفهای رئیس فدراسیون است.

ناظمی،  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی درباره برخورد با دختران بسکتبالیستی که به ترکمنستان رفته اند و احضار آنها به کمیته انضباطی با نظر وزارت ورزش  گفت: "چنین مطلبی مد نظر آقای وزیر نبوده و نیست نظر آقای سلطانی فر حمایت گسترده از ورزش  بانوان است و حتی ریاست محترم جمهور در دیدارشان با وزیر و مدیران ورزشی خواستار رعایت عدالت برای ورزش  زنان و مردان شد، امیدوارم این بحث با توضیحات بنده به عنوان دیدگاه جناب وزیر تمام شود."

در واقع فدراسیون قصد داشته از جلسه با وزیر بهره برداری‌های خود را انجام دهد که واکنش وزارت ورزش جلوی این کار را گرفت، بنابراین بهتر است فدراسیون بسکتبال قبول کند که تاکنون به بسکتبال بانوان توجه چندانی نداشته است و به جای بازپرسی از دختران بسکتبالیست، به فکر برنامه ریزی برای آنها باشد.

در تمام دو سالی که فدراسیون بسکتبال ایران به جز اردوی تدارکاتی ترکیه نتوانست برای بانوان خود دیدار تدارکاتی برگزار کند، خود بانوان بسکتبالیست در یک دیداری که ناظر فیبا نیز در آن حضور داشته است با حفظ حجاب کامل اسلامی در مسابقات ترکمنستان شرکت کردند؛ کاری تحسین برانگیز،  که فدراسیون بسکتبال بعد از اتهام زدن به بانوان بسکتبالیست،  که "از کجا معلوم با حجاب شرکت کرده اند"  در اقدامی آنان را برای بازپرسی  به کمیته انضباطی فرا خوانده است.

بانوان بسکتبالیست در حالی در تورنمنت ترکمنستان شرکت کردند که اقدامی از سوی فدراسیون برای حضور در تورنمنت ترکمنستان نشده بود. اگر این بانوان با هزینه شخصی این اقدام را انجام نمی دادند آیا بار دیگر بانوان بسکتبالیست مورد توجه قرار می گرفتند؟ چرا رئیس فدراسیون به جای حمایت از بانوان خود می خواهد آنان را بازپرسی کند؟ آیا بهتر نیست از این بانوان کمک بگیرد که چگونه کاری که فدراسیون نتوانسته انجام دهد را آنان موفق به انجام آن شده اند؟ حال چرا درست در زمانی که وزیر ورزش دستور حمایت از بانوان بسکتبالیست را داده است رئیس فدراسیون که اتفاقا بازنشسته هم هست می خواهد بانوان خود را بازپرسی کند؟

اما موضوعات دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد فدراسیون توجه لازم را به بسکتبال بانوان و اتفاقات مربوط به رعایت حجاب در مسابقات را ندارد.

رئیس فدراسیون بارها تاکید کرده است فیبا اجازه حضور بانوان مسلمان  با حجاب اسلامی را نمی دهد و این در حالی است که در چند روز اخیر فیبا  اعلام کرد "نوها بُرهان" ۱۸ ساله که برای تیم هادینگ در لیگ آماتور استکهلم سوئد بازی می‌کند، اجازه دارد در مسابقات خود حجاب داشته باشد.

همچنین رئیس فدراسیون بارها اعلام کرده است مهلت دو ساله ای برای مجوز قطعی حجاب وجود ندارد که ایسنا  برای شفاف سازی اذهان عمومی سندی از سایت فدراسیون جهانی ارائه داد، که مهلت دو ساله خیالی نبوده است و این مهلت دو ساله از سوی فیبا به کشور های مسلمان داده شده است تا تلاش خود را برای جلب نظر فیبا انجام دهند و این مهلت تا پایان ژانویه سال 2017 میلادی اعتبار دارد.

اما با توجه به این گزارش بار دیگر رئیس فدراسیون در مصاحبه ای اعلام کرده است که مهلت دو ساله ای وجود نداشته  است! آیا رئیس فدراسیون نمی خواهد باور کند که این مهلت دو ساله وجود دارد؟ و همچنان در صدد کتمان کردن آن است؟ بار دیگر سند مهلت دو ساله این بار به طور ویژه برای رئیس فدراسیون بسکتبال قرار داده می شود تا باور کنند مهلت دو ساله خیالی نبوده  و نیست.

این تناقضها نشان میدهد که عزم جدی برای مهیا ساختن شرایط برای فعالیت بانوان بسکتبالیست وجود ندارد و یا کم‌رنگ است. 

اما نکته پایانی اینکه چرا در جلسه ای که بین وزارت ورزش و فدراسیون بسکتبال درباره بانوان بود نه خبری از حضور نایب رئیس بانوان در آن بود و  نه معاون امور ورزش بانوان! چرا کرم زاده و شهریان در جلسه ای که برای حل مشکل بانوان تشکیل شده است حضور نداشته‌اند؟

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال
مهلت دو ساله فیبا برای گرفتن مجوز قطعی حجاب


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۲ ۰۰:۴۵

من که اون کادر قرمز رو ندیدم!وجود نداشته!!!این مملکت چه خبره؟