• شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95070301103
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرهنگ پاسداری از خون شهدا برگرفته از ریشه‌های اصیل ایرانی

فرهنگ پاسداری از خون شهدا برگرفته از ریشه‌های اصیل ایرانی

ایسنا/گیلان شهردار رشت گفت: مجموعه مدیریت شهری همواره پاسدار منطق و فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس برای اولین بار در رشت در مراسمی به همت امور ایثارگران و با مشارکت منطقه ۴ شهرداری رشت با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد و موسوی روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و تعدادی از فرزندان شاهد شاغل در مجموعه مدیریت شهری رشت ۷۳ درخت بوستان مفاخر شهر رشت منقش به نام شهیدانی شد که فرزندان آنان در مناطق ۵گانه شهرداری رشت مشغول به کارهستند.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم در مراسم نامگذاری ۷۳ درخت بوستان مفاخر اظهار کرد: پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان که در شهرداری در حال خدمت‌رسانی به شهروندان رشت می‌باشند بر همه واجب است.

وی با تأکید بر ماندگاری روحیه ایثارگری در مجموعه مدیریت شهری گفت: این حرکت مبنایی است برای استقرار توسعه فرهنگ پاسداری خون شهدا و این فرهنگ دارای نمادهای عینی مشخصی است که این نمادها برای همه شهروندان قابل ملموس خواهد بود.

ثابت قدم در ادامه افزود:همه شهروندان باید بدانند که مجموعه مدیریت شهری همواره پاسدار منطق و فرهنگ ایثار و شهادت هستند. چون فرهنگ پاسداری از خون شهدا برگرفته از ریشه‌های اصیل ایرانی است.

فرزندان شهدا آبروی ملت ایران هستند

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدای ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون اظهار کرد: شهدای گرانقدر ما از صدر اسلام تاکنون از خون و مال و خانواده خود گذشتند تا ایران اسلامی سربلند، پایدار و برقرار بماند.

«فاطمه شیرزاد» با تأکید بر نیاز همگان به حضور شهدا در زندگی تصریح کرد: حضور در مراسم پاسداشت شهدا به راحتی نصیب هر کسی نخواهد شد.

وی افزود: جنگ هشت ساله دفاع مقدس دستاوردهای متعدی برای ما داشته و خوشبختانه امروز کشور ایران اسلامی  به پاس خون شهدا در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

فاطمه شیرزاد فرزندان شهدا را آبروی ملت ایران دانست و گفت:حفظ نظام بر همه ما واجب است اما وظیفه فرزندان شهدا که باعث اعتلای نظام می باشند از دیگران سنگین تر است .

عضو کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نام و یاد شهدا را جاودانه خواند و تصریح کرد: همسران شهدا با شجاعت و صبر و بردباری توانستند جای خالی پدر که ستون خانواده است را برای فرزندان خود پر کردند و امروز فرزندان معظم شهدا شاغل در مجموعه مدیریت شهری با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌ها توانستند به‌عنوان یک نیروی فعال شهرداری در پست‌های مختلف این مجموعه خدمت‌رسانی کنند.

تاریخ ایران به افسانه مبدل نشود

مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت نیز در این مراسم با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و با قدردانی از زحمات امور ایثارگران شهرداری رشت اظهار کرد: در زمان قبل از انقلاب با حضور بیش از ۳۵ هزار مستشار آمریکایی در کشور همه درآمدهای نفتی ایران به بهانه آمادگی در برابر کشور استعمارگر شوروی از ایران خارج می‌شد.

«علی مقصودی» با اشاره به رشادت‌ها و نقش انکارناپذیر مردم گیلان در دفاع مقدس گفت: استان گیلان با جمعیت حدود یک میلیونی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توانست مقام دوم کشوری را به لحاظ تعداد شهید و جانباز و رزمنده در طول هشت سال جنگ نابرابر کسب نماید.

وی افزود: آنچه که برای ما مهم این است که نباید عقبه تاریخی مردم ایران و جانفشانی‌های مردم ایران و به‌خصوص گیلان در ۸ سال دفاع مقدس به وادی فراموشی سپرده شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری رشت با تأکید بر این‌که نباید تاریخ ایران به افسانه مبدل شود، گفت: باید روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری روز به روز در جامعه تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ۷۳ درخت بوستان مفاخر شهر رشت با پلاک‌هایی با نام و به یاد ۷۳ شهیدی که فرزندان آنان در شهرداری مشغول به کار هستند پلاک‌گذاری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha