• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95070502570
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان هشدار داد:

کارمندان مجرد ارتقاء شغلی نمی‌یابند

کارمندان مجرد ارتقاء شغلی نمی‌یابند

ایسنا/همدان استاندار همدان با اشاره به وجود 5000 کارمند مجرد در همدان گفت: کارمندان مجردی که قراردادی هستند را پیمانی نخواهیم کرد و اگر پیمانی باشد رسمی نمی‌شوند.

به‌گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت دوشنبه 5 مهرماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، ضمن تشکر از اقدامات جهاددانشگاهی واحد همدان، از اجرای طرح تسهیل ازدواج و آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان توسط این نهاد انقلابی ابرازخرسندی کرد.

وی افزود: رئیس جهاددانشگاهی همدان گزارش خوبی از اقدامات آموزشی انجام شده در زمینه تسهیل ازدواج جوانان ارائه داد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان بسیار ضروریست و هرچقدر در بخش آموزشی سرمایه‌گذاری کنیم باز هم کم است.

نیک‌بخت عنوان کرد: آموزش تکمیل‌کننده همه امور است و آموختن مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج بدون شک در دوام زندگی زوج‌ها و کاهش آمار طلاق موثر است.

وی درباره برگزاری جلسات مشاوره جهاددانشگاهی برای زوج‌ها، اظهار کرد: بهتر است جهاددانشگاهی در بخش مشاوره، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را با دستگاه‌های ذیربط از جمله دادگستری انجام دهد.

اجرای طرح پژوهشی «دلایل مجرد ماندن کارمندان» توسط جهاددانشگاهی همدان

استاندار همدان از اجرای طرح پژوهشی «دلایل مجرد ماندن کارمندان» در همدان توسط جهاددانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این پژوهش 5000 کارمند در دستگاه‌های اجرایی همدان مجرد هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه معمولا مهمترین علت عدم تمایل جوانان به ازدواج اشتغال و مسائل مالی است، تصریح کرد: در تعجب هستم که کارکنان دستگاه‌های اجرایی با وجود شاغل بودن چرا از امر ازدواج اجتناب می‌کنند؟! بنابراین از این پس کارمندان مجردی که قراردادی هستند را پیمانی نخواهیم کرد و اگر پیمانی باشد رسمی نمی‌شوند.

نیک‌بخت در بخش دیگری به عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: متأسفانه عملکرد برخی بانک‌ها نظیر بانک صادرات، سپه، صندوق کارآفرینی امید، تعاون و بانک‌های خصوصی در این راستا بسیار ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ نیز بسیار ضعیف بوده است، اعلام کرد: بانک‌ها ابتدا با نام مقدس قرض‌الحسنه تشکیل شده‌اند که یکی از مهمترین رویکرد آنان باید تسهیل امور جوانان باشد.

وی تأکید کرد: باید نامه‌ای به بانک‌ها نوشته و به آنها تذکر داده شود تا اگر توانستند خود را به شرایط ما وفق دهند در غیر این صورت از طریق مراجع بالادستی و بانک مرکزی اقدام خواهیم کرد.

استاندار همدان اظهار کرد: بیشترین آمار پرداخت تسهیلات ازدواج با 33 درصد مربوط به بانک ملی بوده است و این در حالیست که آمار پرداخت برخی بانک‌ها تنها یک صدم درصد بوده است.

وی از بانک‌ها خواست تا تلاش‌ها و پیگیری‌های خود را در زمینه پرداخت وام ازدواج افزایش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha