• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95070804721
  • منبع : نمایندگی قم

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی:

دروس دینی ویژه دانشجویان علمی کاربردی تالیف می‌شود

دروس دینی ویژه دانشجویان علمی کاربردی تالیف می‌شود

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: ذات دانشگاه علمی کاربردی، "کاربردی" است، لذا این دانشگاه در عرصه قرآنی نیز تلاش دارد که قرآن را به متن زندگی مردم بیاورد و کاربردی کند. به همت مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، قرار است که دروس دینی این دانشگاه ویژه دانشجویان علمی کاربردی تالیف شود تا تاثیر قرآن و دین در تمام رشته‎ها مشخص شود. همچنین در آینده نزدیک تمام مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در این طرح دینی شرکت می‌کنند و علوم دینی را به رشته‎های دانشگاهی تزریق می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین امید روز پنجشنبه در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) در قم، گفت: بیش از چهاردرصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در جشنواره قرآن وعترت این دانشگاه شرکت کردهاند.
وی افزود: خوشبختانه جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با فعالیتهای این حوزه آشنا هستند؛ در ماه گذشته با تصویب هیئت امنای دانشگاه علمی کاربردی اولین مرکز قرآن و عترت در یک مرکز دانشگاهی در این دانشگاه ایجاد شد.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: از قاریان سبعه 6 نفر ایرانی هستند؛ از این هفت نفر، شش نفر شیعه هستند پس این تهمت ناروایی است که به شیعیان و ایرانیان وارد شده است؛ ایرانیها از بدو تدین به اسلام با قرآن و اهل بیت(ع) مانوس بودند.
دکتر امید در ادامه اظهارکرد: پس از فراز و نشیبهایی در تاریخ معاصر و در زمان شاهان طاغوت خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری فرهنگ قرآنی در کشور توسعه یافته است و در تمام شئون در حال گسترش است.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با 24 شهید مدافع حرم در عرصه جهاد و ایثارگری نیز پیشگام است که امیدواریم روح ایمان و جهاد در جان همه دانشجویان در سطح کشور تسری پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha