• جمعه / ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95070905124
  • منبع : نمایندگی کردستان

وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران کردستان عنوان کرد

مناطق کمتر برخوردار، در اولویت تخصیص اعتبارات وزارت فرهنگ

ایسنا/کردستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته در اولویت تخصیص اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد و وزارت خانه در حد توان به آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، علی جنتی، روز جمعه(9 مهرماه) در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج به سئوالات آنها پیرامون مباحث مختلف پاسخ داد.

وی در ارتباط با پروژه نیمه تمام تالار مرکزی سنندج اظهار کرد: پیگیری می‌کنیم که هرچه سریع‌تر ساخت این تالار تکمیل شود.

جنتی با عنوان این‌که اعتبارات دولتی محدود است، افزود: ساخت تالار مرکزی سنندج فازبندی می‌شود و سعی خواهیم کرد که عملیات ساخت سالن اصلی آن در فاز نخست آغاز شود.

وی در خصوص بودجه فرهنگی استان کردستان هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار این استان در زمینه‌های فرهنگی و حضور ادبا و نویسندگان و هنرمندان برجسته‌ای در بخش‌های مختلف هنری، این اعتبارات کافی نیست و با ظرفیت‌ها تناسبی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته در اولویت تخصیص اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد و وزارت خانه در حد توان به آنها کمک خواهد کرد.

وی در ارتباط با جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم اظهار کرد: برای انجام هر کاری فراهم کردن زیرساخت‌های آن لازم است که با توجه به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هر ساله برگزار می‌شود باید جشنواره دبیرخانه دایمی و دبیر ثابتی داشته باشد که امور را پیگیری کند.

جنتی که در سفر خود به استان کردستان پیشنهاد برگزاری جشنواره سراسری موسیقی آیینی و عرفانی را به مرکزیت شهر سنندج داده بود، در این باره عنوان کرد: برگزاری این جشنواره نیاز به مکانی مجهز دارد که هنرمندان سراسر کشور در آن گردهم آیند که این مسئله هم در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود در مورد سینما بهمن سنندج نیز عنوان کرد: این سینما بسیار هنرمندانه احداث شده است و کارهای فرهنگی و کارشناسی شده که در سطح عالی در این مکان برگزار می‌شود به رونق کار فرهنگی استان کمک بسیار زیادی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha