• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95080402691
  • خبرنگار : 90089

رییس فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد

فساد اداری در ابعاد گسترده‌ای در سیستم نفوذ دارد

فساد اداری در ابعاد گسترده‌ای در سیستم نفوذ دارد

نماینده مردم تهران مجلس گفت: اختلاس‌های بی‌نظیر ذر تاریخ ایران، حقوق‌های نامتعارف و بذل، بخشش و تخفیف املاک در شهرداری تهران نشان از رسوخ و نفوذ فساد در نظام اداری کشور است.

به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه فساد اداری در ابعاد گسترده‌ای در سیستم نفوذ پیدا کرده است.

رییس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: مطبوعات و سایت‌های خبری با توجه به رسالتی که در این مسئله دارند، باید گام بردارند.

سلحشوری، دستگیری و دادگاهی کردن یاشار سلطانی، منتشر کننده فساد سازمان یافته در شهرداری تهران را محکوم کرد و افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید از مصونیت برخوردار باشند اما متاسفانه به جای برخورد با عاملان فساد با اصحاب رسانه برخورد می‌شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس مدعی بی‌سازمانی مدیریت کشور شد و افزود: رییس‌جمهور یک حرفی می‌زند، وزیر اظهار نظر دیگری می‌کند و  مجوز را ارگانی صادر می‌کند و ارگان یا افراد دیگری آن را لغو می‌کنند. اینگونه برخوردهای سلیقه‌ای به جز سردرگمی و تنش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نتیجه‌ای نخواهد داشت. در موارد متعدد اتخاذ سیاست‌گذاری واحد و دخالت نکردن نیروهایی که مجری نیستند، در بسامان شدن اوضاع کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت. در این شرایط اتفاق نظر همه خدمتگزاران نظام برای مقابله با چالش‌های موجود تنها راه برون‌رفت از مسائل پیش‌روست.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به کارگزاران نظام، گفت: برای همه خدمتگزاران مردم با هر طیف فکری و سیاسی باید منافع ملی و دینی فصل مشترکی باشد  که با تکیه بر آن و با همدلی  کشور را در مسیر توسعه پیش ببرد. نقد دلسوزانه را بپذیریم و از تخریب، انگ و تهمت به یکدیگر پرهیز کنیم. در این میان رسالت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌ها بسیار سنگین و خطیر است.

وی حق برخورداری از شغل مناسب، ورزش، ازدواج به موقع و تفریحات سالم را از اساسی‌ترین حقوق جوانان دانست و اظهار کرد: مسئولان باید به نیازها و مشکلات جوانان این نیروهای اجتماعی تاثیرگذار، توجه داشته باشند. مهاجرت جوانان از دست دادن سرمایه‌ای است که هرگز جایگزینی برای آن پیدا نمی‌شود.

سلحشوری ابراز تاسف کرد: افسوس که در یک دهه اخیر شاهد اوج گرفتن مهاجرت جوانان و نخبگان علمی کشور هستیم. اگر شرایط مناسبی برای جوانان فراهم باشد، بی‌تردید آنان ترک وطن نخواهند کرد.

رییس فراکسیون زنان مجلس، جامعه زنان را نیازمند توجه و برخورداری از فرصت‌ها و منابع برابر دانست و تاکید کرد: زنان آگاه و توانمند، جامعه‌ای توانمند می‌سازند و مادران آگاه خواهند بود. رفع تبعیضهای متعدد از زنان و ایجاد امنیت برای آنان گامی بزرگ در جهت توسعه پایدار خواهد بود. استفاده از زنان در سطوح مدیریت کلان کشور، اشتغال و ورزش زنان از مطالبه مهم جامعه زنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha