• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95080403151
  • خبرنگار : 30054

برگزاری چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم

برگزاری چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم

چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، این همایش توسط شورای انجمن‌های علمی ایران و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بانک‌پاسارگاد، دانشگاه خاتم ، با تلاش انجمن‌های علمی و با هدف تأکید بر لزوم مشارکت و نقش تأثیرگذار انجمن ‌های علمی در پیشرفت و توسعه‌ علمی کشور برگزار شد.

در این همایش مجید قاسمی رییس شورای انجمن‌های علمی ایران، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جعفر توفیقی رییس جمعیت توسعه علمی ایران، وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اشتغال و کارآفرینی فارغ‌التحصیلان سخنرانی کردند.

قاسمی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل از سال 91 ثابت مانده و رشد نکرده است، گفت: نرخ بیکاری در سال 94، 11 درصد بوده و دو هفته پیش طبق اعلام مرکز آمار این آمار به 12.2 درصد رسیده است.

 رییس شورای انجمن‌های علمی ایران موانع کارآفرینی را موانع ساختاری خواند.

قاسمی  با بیان اینکه وضعیت ایران در کارآفرینی در بین 133 کشور، رتبه 80 است، افزود: در استارت‌آپ‌ها از متوسط دنیا و منطقه منا بالاتر هستیم.

در این رویداد نشستی با موضوع همگرایی دولت، صنعت و دانشگاه در پیشرفت توسعه علمی کشور با سخنرانی هوشنگ رستمیان عضو هیات مدیره انجمن کیفیت ایران، محمدجوادرسایی عضو هیات علمی بیوشیمی بالینی دانشکده علوم‌پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، یاحید مدیر پروژه و مشاور ارشد امور مدیریت عملیات مهندسی در پروژه‌های فولاد کشور و مقصود فراست‌خواه عضو هیات‌علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی صورت گرفت.

نشست دوم این رویداد با موضوع نقش بخش خصوصی در توسعه کیفی و کمی پژوهش و آموزش عالی با سخنرانی محمود صادقی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی کشور، رضا منصوری عضو هیات‌علمی دانشگاه صنعتی شریف و سیاوش ملکی‌فر عضو هیات‌ مدیره انجمن آینده‌نگری ایران انجام شد.

در ادامه مراسم بیانیه پایانی چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در حضور وزیر کشور توسط ناصر پرتوی، دبیر انجمن حسابداری ایران قرائت شد و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز به سخنرانی پرداخت.

محورهای این همایش شامل اشتغال و کارآفرینی دانش‌آموختگان، همگرایی دولت، صنعت و دانشگاه در پیشرفت و توسعه کشور و نقش بخش خصوصی در توسعه کیفی و کمی پژوهش و آموزش عالی بود.

چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور، توسط شورای انجمن‌های علمی ایران و  با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بانک‌پاسارگاد، دانشگاه خاتم و انجمن‌های علمی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha