• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95080503822
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

ایجاد مثلث تجاری ايران، عمان و هلند در آینده‌ای نزدیک‌

ایجاد مثلث تجاری ايران، عمان و هلند در آینده‌ای نزدیک‌

ایسنا/هرمزگان ‌وزير محیط‌زیست و زيرساخت هلند با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بزرگ‌ترین بندر تجاری کشورمان و ظرفیت‌های این مجتمع عظیم بندری بازدید کرد.

‌به گزارش ایسنا، ‌ملانی شولتزفان هیگن در بازدید از بندر شهید رجایی با اشاره به روند رو به رشد ایران در زمینه تجارت دریایی، عنوان کرد: ایران در موقعیت ویژه‌ای در منطقه خلیج‌فارس قرارگرفته است و توانایی ایران در حوزه‌های بندری می‌تواند بستری برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

خانم ملانی شولتزفان تأکید کرد: هلند در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به رشد مطلوبی در حوزه بنادر خود دست‌ یافته است که می‌تواند تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهد.

وی به وجود پس‌کرانه‌های وسیع در سواحل ایران نیز اشاره کرد و گفت: این پس‌کرانه‌ها بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند تا بنادر ایران رشد بیشتری بیابند و نقش مهم‌تری در منطقه ایفا کنند.

شولتزفان هیگن تصریح کرد: از دلايل انتخاب اين منطقه براى بازديد ظرفیت‌های موجود در اينجاست و زمينه‌هاى خوبى براى توسعه فعاليت‌ها به ويژه در زمينه‌هاى بندرى و دريايى وجود دارد.

وزير محیط‌زیست و زيرساخت هلند خاطرنشان کرد: زمينه‌هاى مختلفى براى همكارى‌ بين دو كشور وجود دارد و اطلاعات خوبى در زمينه كشتى‌سازى، لايروبى و غيره ردو بدل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اين فرصت وجود دارد كه رابطه‌ای که قرن‌ها پيش با كشور ايران داشته‌ايم با حضور مجددمان احیا شود و همكارى گسترده اى داشته باشيم، ادامه داد: تمامی این‌ها با برنامه ريزى‌ها و تشكيل كميته‌هاى لازم بررسى خواهد شد و اميدواريم همكارى‌هاى خوبى داشته باشيم.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این دیدار گفت: عمدتاً افراد سرمایه‌گذار حاضر در این هيئت از کشور هلند سرمایه‌گذار در صنعت دريايى هستند.

محمدعلی اصل سعیدی پور افزود: اين سرمایه‌گذاران با تجاربى كه دارند و اعتمادی که بین دو کشور ایران و هلند ایجادشده است، فرصت خوبى برای فعالیت در ايران کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای كه در جلسه ارائه داديم شامل توسعه فاز ١و٢ بندر شهيد رجايى و تكميل یال‌های چپ و راست اين فاز از بندر شهید رجایی و توسعه فاز ٣ بود كه در سال‌های آينده شروع می‌شود و از برنامه‌های آينده است، خاطرنشان کرد: توسعه ٢٧٠٠ هكتار به‌عنوان مركز لجستیک ترمينال مكانيزه غلات، ترمينال مكانيزه مواد معدنى و ترمینال‌های صادرات كالا و فرآورده‌های نفتى و همچنين توسعه زیرساخت‌های بندرشهیدرجایی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری دو کشور است.

سعیدی پور بابیان اینکه اميدواريم ارتباط خوبى بین دو کشور تداوم داشته باشد و بتوانيم از اين ارتباط بهترين استفاده را انجام دهیم، اضافه کرد: اين هيئت هلندی بررسى می‌کنند چه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرشهیدرجایی موجود است و در كلامشان مشخص بود كه كاملاً مصمم به سرمایه‌گذاری هستند.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: پیش‌تر بخش اصلى بندر شهید رجایی را عملیاتی کرده‌اند و اعلام کردند می‌توانند يك مثلث مابين ايران، عمان و هلند را به وجود آورند كه این موضوع اتفاق خوبى است كه در آينده رقم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، وزیر محیط‌زیست و زیرساخت هلند قرار است در ادامه سفر به استان هرمزگان از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز بازدید کند و پس‌ازآن عازم جزیره قشم خواهد شد.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha