• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95080604354
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

انجام 2000 عمل جراحی مغز و نخاع در بیمارستان‌های مشهد

انجام 2000 عمل جراحی مغز و نخاع در بیمارستان‌های مشهد

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه 2000 عمل جراحی در بیمارستان‌های دانشگاهی مشهد انجام می‌شود.

سمیرا ذبیحیان سیگارچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 2000 عمل جراحی در بیمارستان‌های دانشگاهی مشهد از جمله بیمارستان قائم و امدادی شهید کامیاب مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های موازی نیز وجود دارند که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، اما آموزشی نیستند.  به طور مثال در بیمارستان‌های طالقانی و هاشمی نژاد عمل‌های مغز و نخاع زیادی انجام میشود. همچنین برخی بیمارستان‌های خصوصی نیز مقداری از بار عمل‌های جراحی اعصاب را بر دوش دارند. 

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه 700 جراح اعصاب در سطح کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در استان 30 جراح مغز و اعصاب داریم که بیشتر آنان در مشهد فعالیت می‌کنند و 9 نفر نیز عضو هیات علمی هستند.

ذبیحیان سیگارچی در خصوص تجهیزات درمانی مغز و نخاع در کشور عنوان کرد: همه تجهیزات پیشرفته را نداریم؛ اما در حد قابل قبول است ولی نیازمندیم که به تجهیزات روز مجهز شویم.

وی در رابطه با تعداد مقالات اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع اظهار کرد: 150 مقاله به این کنگره ارسال شد و از این تعداد 46 مقاله در بخش سخنرانی و 45 مقاله به صورت پوستر ارائه شد که  46 مقاله نیز از ایران بود. 

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع افزود: در این کنگره 15 سخنران کلیدی در 30 سخنرانی حضور یافتند. 

ذبیحیان سیگارچی اضافه کرد: در اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع میهمانانی از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و ایرلند حضور یافتند و از کشورهای افغانستان، عربستان و ترکیه مقاله غیردعوتی داشتیم که خود درخواست سخنرانی در این کنگره را داشتند.

وی با اعلام اینکه بیش از 300 نفر در این کنگره شرکت‌ کردند، ادامه داد: انجمن جراحان ایران هر ساله در اردیبهشت ماه کنگره‌ای را در تهران برگزار می‌کنند، که تمام رشته‌های جراحی در آن شرکت دارند؛ سپس انجمن‌های زیرشاخه انجمن جراحان اعصاب کنگره‌های تخصصی برگزار می‌کنند که کنگره جراحی اعصاب معمولا در پاییز و هر سال در یکی از استان‌ها  برگزار می‌شود. امسال نیز بیست و چهارمین کنگره میان دوره‌ای اعصاب ایران در مشهد برگزار شد. 

عضو هیات علمی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از قطب‌های جراحی عروق  مغز در کشور محسوب می‌شود، اولین کنگره بینالمللی جراحی عروق مغز و نخاع را در کنار بیست و چهارمین کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان اعصاب ایران برگزار کردیم و امیداریم بتوانیم کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع را هر دو سال برگزار کنیم.

وی در خصوص دستاوردهای این کنگره عنوان کرد: بسیاری از جراحان تراز اول دنیا در رشته خود در این کنگره حضور یافتند که به دنبال آن ارتباط علمی مطلوبی میان ایران با کشورهای دیگر برقرار  می‌شود.  همچنین ما از تازه‌های علم مغز و نخاع در جهان آگاه میشویم و آنان نیز از توانمندیهای ما مطلع می‌شوند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha