• جمعه / ۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95080704801
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان:

در اجرای طرح تحول نظام سلامت شتاب‌زده عمل کردیم

در اجرای طرح تحول نظام سلامت شتاب‌زده عمل کردیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات این نظام است ولی این طرح قدری عجولانه کلید خورد

به گزارش ایسنا، علی نوبخت در نهمین کنگره مدیریت سلامت در تبریز افزود: با گذشت دو سال از اجرای طرح تحول سلامت میزان بدهی زیادی به وجود آمده که سازمان‌های بیمه‌ ‌گر قادر به پرداخت بدهی ها نیستند.

وی افزود: دولت برای جبران بدهی سازمان بیمه سلامت پیشنهاد فروش پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به مجلس داده بود که کمیسیون های بهداشت و درمان و برنامه بودجه، سه هزار میلیارد به آن اضافه کردند .

وی از اختصاص هشت هزار میلیارد تومان با مکانیسم اوراق مشارکت در بخش نظام سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: کل بدهی معوقه سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت هشت هزار و 516 میلیارد تومان است که با تامین این اعتبار به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت، طرحی زمان‌بر است و باید در مسیر اجرای آن مشکلات مالی رفع شود.

نوبخت همچنین گفت: در هر تحولی دو رکن اساسی بهره وری و سرمایه گذاری نقش ایفا می کند و باید در طرح تحول نظام سلامت هم این دو مقوله اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه سلامت یکی از مهمترین نعمت های الهی است، گفت: ضرورت انجام تغییرات بنیادین در نظام سلامت از سال های دور احساس می شد و خوشبختانه با تعهد دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت اجرا شد.

وی خواستار تعریف زیرساخت ها برای تولید دارو و مواد اولیه دارویی، واکسن و تجهیزات پزشکی در کشور شد، و گفت: ساماندهی تقاضاها و ممانعت از بروز تقاضای القایی و تجویز دارو بر اساس طرح ژنریک و نظام دارویی از جمله مواردی است که باید در سیستم سلامت و درمان کشور در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای و توجه به الزامات قانونی از جمله نظام ارجاع و سطح بندی خدمات و برقراری سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت از دیگر راهکارهای برون رفت از مشکلات در این حوزه است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: لایحه برنامه ششم توسعه تحویل مجلس شده است و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کم و کسری های این برنامه در حوزه بهداشت و درمان بررسی شده و نتایج را به کمیسیون تلفیق تحویل دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha