• شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95080804956
  • منبع : نمایندگی گیلان

احداث و راه‌اندازی مرکز درمانی آسیب‌های اجتماعی در رشت

احداث و راه‌اندازی مرکز درمانی آسیب‌های اجتماعی در رشت

ایسنا/گیلان مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت از احداث و راه‌اندازی مرکز درمانی آسیب‌های اجتماعی فراآموز در مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «طبیه بینا» در جلسه ساماندهی متکدیان شهر رشت با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این حوزه از آغاز تأسیس تاکنون اظهار کرد: اغلب متکدیان جمع‌آوری شده در این مدت براساس نوع آسیب پس از تشکیل پرونده به یکی از مراکز بازتوانی یا نگهداری سپرده شدند که در این میان بیمارستان شفا، رازی، مراکز بازپروری و ترک اعتیاد به‌ویژه آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت از نقاط مهم اسکان موقت جهت بازتوانی اولیه افراد بودند.

وی جلوگیری از بازگشت مددجویان به چرخه آسیب‌های اجتماعی، ارتقا امنیت جسمی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های مربوطه را مهم‌ترین هدف مجموعه شهرداری در این امر دانست و گفت: در راستای پیشبرد اهداف مدنظر براساس آئین‌نامه ابلاغی از سوی وزارتخانه در حوزه متکدیان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هم‌چون کمیته امداد، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اداره‌کار، تعاون و بهزیستی باید در کنار شهرداری باشند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری از احداث و راه‌اندازی مرکز درمانی آسیب‌های اجتماعی فراآموز خبر داد و گفت: هم‌چنین با توکل بر خدا ما تا عید شاهد افتتاح و راه‌اندازی مراکزی چون پردیس سلامت و مرکز چاقی، در سطح مناطق پنج‌گانه شهر رشت خواهیم بود.

وی انواع خدمات ارائه شده در این مراکز را شامل خدمات اولیه مانند تغذیه، امکان استحمام، سرپناه و پوشاک و خدمات بهداشتی و درمانی و فرهنگی و آموزشی برشمرد و اظهار کرد: مددجویان ارجاعی به این مراکز در اغلب موارد علاوه‌بر بی‌خانمانی و تکدی‌گری هم‌چنین دارای اعتیاد، معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، اختلال روانی و ... هستند که این امر نگاه ویژه مددکاران را در ساماندهی وضعیت این عزیزان می‌طلبد

بینا هم‌چنین از راه‌اندازی و افتتاح سامانکده‌ای برای زنان خبر داد و گفت: بیشتر زنان به‌علت برخی ناملایمات‌ها و یا به‌علت اعتیاد سقفی برای زندگی نداشته و از سر بی‌پناهی صبح تا شب را در گوشه‌ای از خیابان یا کوچه‌ها می‌گذارند که در همین راستا شهرداری رشت با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد در حال ساخت سامانکده‌ای در محله حمیدیان برای این افراد می‌باشد که امید است با بهره‌برداری از این مرکز دیگر شاهد حضور زنان کارتن خواب در سطح شهر نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha