• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95081913909
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

علامه طباطبایی (ره)، کانون علم و فرهنگ ایران و اسلام است

علامه طباطبایی (ره)، کانون علم و فرهنگ ایران و اسلام است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با ارسال پیامی به همایش بزرگداشت مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره) گفت: علامه طباطبایی (ره)، کانون علم و ادب و فرهنگ ایران و اسلام است.

به گزارش ایسنا، در پیام دکتر سورنا ستاری، رییس بنیاد ملی نخبگان آمده است: «از جمله وعده‌های خلل ناپذیر الهی، وعده عطا کردن علم نافع به انسان‌های شایسته و برگزیده است تا ایشان چون چراغی تابناک راهنمای مردمان قرار گیرند و به واسطه حضورشان در جامعه، کانون علم و معرفت فروزان شوند و الحق که علامه دوران و اعجوبه زمان، حضرت آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی (قدس سره الشریف) یکی از این بندگان شایسته و منتخب الهی بود.

مرحوم علامه که رضوان خداوند بر او باد، در فلسفه، علم حدیث، فقه واصول، عرفان اسلامی و ادبیات عرب، جامع بین علم و عمل بود و نیز در بسیاری از علوم دیگر مانند علوم غریبه، علم اعداد و حساب جمل و جبر و مقاله و هندسه فضایی و مسطح و حساب استدلالی سهمی بسزا داشت.

ایشان از علم روز و رسیدگی به نیازهای علمی جوانان نیز غفلت نمی‌ورزید و با تالیف کتاب‌های متعدد سعی بر آشنا کردن جوانان با مباحث فلسفی روز داشت.

مراوده علمی بیش از دو دهه ایشان با دانشمند فرانسوی، پروفسور هانری کوربن دلیلی دیگر بر این مدعاست. این مراد الهی با تربیت شاگردانی ممتاز همچون علامه شهید استاد مرتضی مطهری دین بزرگی به جامعه ایران دارد.

آری ایشان به حق کانون علم و ادب و فرهنگ ایران و اسلام به شمار می‌آمد و از مصادیق انسان‌هایی بود که مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) در توصیف آنها فرمود: "ایشان در روی زمین جانشینان خدا و داعیان بشر به سوی دین خدا هستند، آه آه چقدر اشتیاق زیارت و دیدارشان را دارم".

از این رو شایسته است که عموم مردم ایران به ویژه جامعه علم‌وفناوری، نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر با مطالعه آثار سلوک زندگی این اسطوره علم و عمل راه مستقیم سعادت و هدایت را دریابند و در جهت رشد تعالی خود و جامعه اسلامی بیش از پیش کوشا باشند. توفیق همه خدمتگزاران به عرصه علم و فرهنگ ایران اسلامی را از خداوند متعال خواستارم».

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت مقام علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) همزمان با همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه­‌ای در مکتب علامه طباطبایی (ره)» به همت بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی و با حضور اجتماع نخبگانی، برخی از شاگردان وی و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور، امروز، 19 آبان ماه در مصلای بزرگ امام(ره) تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha