• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95090302324
  • خبرنگار : 90089

با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،

تختی‌نژاد:مقابله به مثل ایران به بدعهدی آمریکا در برجام قطعا با عزم ملی خواهد بود

تختی‌نژاد:مقابله به مثل ایران به بدعهدی آمریکا در برجام قطعا با عزم ملی خواهد بود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: اگر غرب به تعهداتش در برجام عمل نکند مقابله به مثل حداقل کاری است که انجام خواهیم داد.

حسین هاشمی تختی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: اگر تعهدات آمریکا و غرب در برجام عملی نشود قطعا پاسخ‌های مناسبی در ابعاد مختلف به آنان خواهیم داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس توقف تدریجی برجام، آغاز غنی‌سازی، احیای سانتریفیوژهای از مدار خارج شده، تولید آب سنگین و سبک را از جمله اقدامات مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: البته مجلس و دولت منتظر تصمیم دولت فعلی آمریکا در واکنش به مصوبه تمدید ۱۰ ساله تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران می‌مانند اما اگر این دولت یا دولت جدید آمریکا همچنان به بدعهدی‌های خود ادامه دهند مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون دولت را ملزم به توقف اجرای برجام و مقابله به مثل می‌کند.

وی ورود مجلس به فضای مقابله به مثل با آمریکا را مشروط به واکنش روسای جمهور فعلی و جدید آمریکا کرد و در عین هرگونه واکنش عجولانه قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران به تصمیم سیاست‌مداران آمریکایی را رد کرد.

تختی‌نژاد متذکر شد: جمهوری اسلامی به اذعان سیاستمداران آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از ابتدای امضای برجام به همه تعهداتش عمل کرده است اما به نظر می‌رسد آمریکا خود را موظف به اجرای مفاد برجام نمی‌داند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشدار داد: اگر جمهوری اسلامی ایران وارد فاز مقابله به مثل شود قطعا با عزم ملی و تصمیم قاطع کارگزاران و سیاستمدارانش عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۳

دمتون گرم باید زد دهن مهن آمریکائی هارو صاف کرد

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۴ ۱۱:۵۱

فقط مراقب دودش باشید تو چشم ملت نره بازم بد بخت تر شیم درایتی باشه