• جمعه / ۵ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95090402660
  • خبرنگار : 90089

با اشاره به بیانات اخیر رهبری،

کیان‌پور: با هوشمندی رفتار آمریکا در برجام را رصد و سناریوی ویژه‌ای را به اجرا می‌گذاریم

کیان‌پور: با هوشمندی رفتار آمریکا در برجام را رصد و سناریوی ویژه‌ای را به اجرا می‌گذاریم

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس گفت: هر اقدامی که مغایر با برجام باشد یعنی تخلف آشکار در نقض برجام.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تاثیر تمدید 10 ساله تحریم‌های آمریکا بر نقض برجام، گفت: رییس‌جمهور آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ندارد بلکه سیاست‌های دولت این کشور برای‌مان مهم است.

وی هشدار داد: سیاستمداران آمریکایی مطمئن باشند مدیران ارشد جمهوری اسلامی برای هر اقدام غرب و آمریکا برای نقض برجام، سناریوهای کارشناسی را به اجرا خواهند گذاشت. آمریکایی‌ها یقین داشته باشند که ایران از حقوق حقه خود در نظام بین‌الملل به شیوه‌های هوشمندانه دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد اهدافش توسط افراد بی‌خرد و زورگو پایمال شود.

وی جمهوری اسلامی ایران را به رغم اقوام و فرهنگ‌های متنوع، یکپارچه و متحد دانست و تاکید کرد: ایران کشوری است که همه با هم متحد و یکپارچه تحت زعامت رهبری معظم انقلاب عمل خواهند کرد. حرف اول و آخر همواره در همه زمینه‌ها توسط مقام معظم رهبری زده می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس برجام را گفتار عامیانه ندانست و متذکر شد: برجام صرفا یک لفظ یا گفتار عامیانه نیست بلکه پیمانی حقوقی و سندی بین‌المللی است که در سازمان ملل و شورای امنیت به تصویب رسیده است و ایران تمام و کمال مفاد این پیمان بین‌المللی را اجرایی کرده است در مقابل آمریکا و کشورهای غربی تخلفات متعددی در اجرا نکردن برجام داشته‌اند. تامین نیازهای بانکی یا فروش هواپیما یا سایر نیازهای اقتصادی ایران که قرار بود به واسطه برجام انجام شود توسط آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی بر لزوم بصیرت و هوشمندی سیاسی در بررسی جزء جزء رفتار آمریکا و غرب در عمل نکردن به مفاد برجام تاکید کرد و افزود: کارشناسان و کارگزاران نظام باید هوشمندی و بصیرت سیاسی عمیق رفتار آمریکا و غرب و آثار آن را رصد و مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار دهند تا برای هر اقدام آنان سناریوی ویژه و هوشمندانه‌ای اتخاذ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha