• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95090302327
  • خبرنگار : 71184

سلیمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،

دولت آمریکا نمی‌تواند یک‌جانبه برجام را نقض کند

دولت آمریکا نمی‌تواند یک‌جانبه برجام را نقض کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک توافق بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی در آن مشارکت دارند و آمریکا توان زیر سوال بردن کل برجام را ندارد اما قطعا دولت جدید آمریکا برخورد مناسبی در موضوع برجام نخواهد داشت.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان گفت:‌ آمریکا تاکنون نیز به خوبی به تعهدات خود عمل نکرده و تعهدات اصلی طرف آمریکا در برجام بلاتکلیف مانده و متاسفانه موضع گیری رئیس‌جمهور منتخب جدید آمریکا نیز نشان دهنده ادامه همین مسیر از سوی مقامات آمریکایی است.

وی افزود:  اگر آمریکا آنگونه که تاکنون عمل کرده بخواهد کار را پیش ببرد ما نیز باید در تعهدات خود تجدید نظر کنیم و ابزارهای سیاسی این کار را نیز در اختیار داریم اما پاره کردن برجام شدنی نیست و این موضوع تنها یک شعار انتخاباتی بوده و به نظر می‌آید آمریکا قصد دارد با برجام زمان را به نفع خود پیش ببرد و ما را در وضعیت بلاتکلیفی قرار بدهد اما هنوز همانطور که رهبری گفتند قضاوت در مورد دولت جدید آمریکا زود است.

عضو هیأت رئیسه  کمیسیون شوراها در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به امکان تمدید ده ساله برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا و هشدار رهبری در این باره گفت:‌ شورای عالی امنیت ملی باید این موضوع را به طور جد بررسی کند و اگر این اتفاق و صحبت‌ها به عمل تبدیل شود نقض آشکار برجام خواهد بود و با گذشته و شرایطی که پیش از این آمریکایی‌ها رقم زده‌اند متفاوت است. چرا که ما تاکنون شاهد بدعهدی و عمل  نکردن آمریکا به بخشی از تعهداتش در برجام بودیم. اما تمدید ده ساله تحریم‌ها نقض کامل برجام و بی توجهی به یک سند بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۴

خوبه والا مثل کبک سرتون رو کردید زیر برف اونا تمدید 10ساله میکنن شما حرف گل وبلبل میزنید