• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95092011835
  • خبرنگار : 71568

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت خبر داد

مشارکت دانشگاه علم و صنعت در پروژه قطار سریع‌السیر شرکت راه‌آهن

مشارکت دانشگاه علم و صنعت در پروژه قطار سریع‌السیر شرکت راه‌آهن

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت از مشارکت دانشگاه علم و صنعت در پروژه قطار سریع‌السیر شرکت راه‌آهن به عنوان R&D خبر داد.

به گزارش ایسنا، نورالله کثیری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: در کشور پروژه‌های بزرگ عمرانی در دست اجرا است که در دل هر کدام از این پروژه‌ها به دلیل ایجاد دانش و وجود پیمانکاران خارجی می‌توانیم یک R&D (مرکز توسعه تحقیقات) راه‌اندازی کنیم.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت افزود: در این راستا اخیراً قرار شده دانشگاه علم و صنعت ایران در قالب R&D در پروژه قطار سریع‌السیر شرکت راه‌آهن مشارکت داشته باشد که امروز نیز طی جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به ارائه عملکرد دو دهه اخیر دانشگاه علم و صنعت در ارتباطات صنعتی پرداخت و گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران دارای 15 دانشکده، 16 مرکز تحقیقات، 86 آزمایشگاه تحقیقاتی و 11 پژوهشکده است که تاکنون توانسته نزدیک به دو هزار قرارداد همکاری با تمامی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال منعقد کند. در این راستا 80 تفاهمنامه همکاری کاربردی، 10 کلان ملی و 120 فناوری قابل عرضه به متقاضیان از جمله ماهواره‌های نوید، امید و ظفر در دستور کار قرار دهد.

کثیری برنامه‌های عملیاتی در ارتباطات صنعتی دانشگاه را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تشکیل قطب فناوری با ماموریت خاص از صنعت، انجام ماموریتی بزرگ و شکستن آن به ریزپروژه‌ها، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مشترک با صنعت، تاسیس پردیس دانشگاهی در صنعت یا منطقه صنعتی و الگوی منحصر به فرد فرصت مطالعاتی صنعتی از جمله برنامه‌های عملیاتی در ارتباط با صنعت هستند.

وی افزود: همچنین الگوی فرصت مطالعاتی دانشگاهی برای خبرگان صنعت، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک با صنعت، تضمین قراردادها از طریق بیمه سرمایه‌گذاری کارفرما، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت (مقطع‌دار و بی‌مقطع)، الگوی تاسیس دفتر خاص یک صنعت در دانشگاه (تاکنون 9 دفتر تعامل با صنایع خاص در دانشگاه تاسیس شده است)، الگوی استقرار دفتر دانشگاه در صنعتی خاص و تاسیس صندوق پژوهشی مشترک با صنایع از دیگر برنامه‌های عملیاتی دانشگاه در ارتباط با صنعت محسوب می‌شود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: از دیگر برنامه‌های عملیاتی الگوی راه‌اندازی کلینیک‌های صنعتی در دانشگاه (کلینیک تخصصی در حوزه راه‌آهن راه‌اندازی شد)، الگوی ورود به انجام ماموریت‌های بین‌المللی، الگوی تشکیل واحد تحقیق و توسعه خاص در یک پروژه بزرگ ملی، الگوی ایفای نقش انتقال دانش فنی و فناوری در پروژه‌های بزرگ ملی، الگوی برگزاری سمینارهای ملی و بین‌المللی در زمینه مورد نظر کارفرما در داخل یا خارج از کشور و الگوی انتشار مجله هدفدار برای کارفرما هستند.

کثیری تاکید کرد: هرچه فعالیت‌های صنعتی دانشگاه را ترویج دهیم به تدریج فضایی به وجود می‌آید که همکاران و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویان درگیر مسائل صنعتی و سهم بزرگی از مقالات و انتشارات دانشگاه دربر گیرنده موضوع صنعت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha