• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022114945
  • خبرنگار : 71145

پیام مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات آتش‌بس در غزه

پیام مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات آتش‌بس در غزه

وزارت امور خارجه مصر از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی خواست تا «انعطاف» نشان دهند و «در اسرع وقت» به آتش‌بس در غزه دست یابند که امکان تبادل اسرا بین ۲ طرف را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه مصر امروز -جمعه- آمده است که گفت‌گوهای سامح شکری و آنتونی بلینکن، وزیران خارجه مصر و آمریکا بر تحولات اوضاع امنیتی و انسانی در رفح فلسطین و مرحله حساسی که مذاکرات جاری در قاهره شاهد آن است، متمرکز بوده است.

سامح شکری طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود بر ضرورت «دستیابی به آتش‌بس در اسرع وقت» تاکید کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، بر اهمیت ترغیب طرف‌ها برای نشان دادن انعطاف‌پذیری لازم جهت دستیابی به یک توافق آتش‌بس تاکید کرد؛ آتش‌بسی که به این تراژدی بشری خاتمه دهد و امکان دسترسی کامل و پایدار به کمک‌های بشردوستانه که نیازهای فوری ساکنان نوار غزه را برآورده می‌کند، فراهم سازد.

کانال عبری زبان «کان» روز پنجشنبه گزارش داد عدم دستیابی به توافق در مورد معامله تبادل اسرا بین اسرائیل و جناح‌های فلسطینی در نوار غزه «کابینه جنگ» را تهدید به فروپاشی می‌کند.

این شبکه وابسته به رسانه رسمی رژیم صهیونیستی افزود: اگر در روزهای آینده پیشرفتی در مبادله اسیران حاصل نشود، به زودی کابینه جنگ سقوط خواهد کرد.

این کانال اشاره کرد ۲ وزیر در کابینه جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت از بلوک اردوگاه دولتی اگر توافق تبادل اسرا در آینده نزدیک به دست نیاید، از کابینه جنگ استعفا خواهند کرد که این امر منجر به فروپاشی آن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۱ ۱۲:۴۵

ملتهای منطقه غرب آسیا باید بدانند که کشورهای اروپای و بخصوص آمریکا فقط در فکر تسلط در همه کشورهای ضعیف هستند تا بتوانند هر چه خواستند انجام دهند همانگونه که تا بحال کردند در واقع مردم کشورهای غرب آسیا و آفریقا و امثال اینها را میخواهند هر طور شده زیر پای خود قرار دهند ولی بلطف خداوند ملتهای آگاه و آزاده آنقدر هستند که دیگر آمریکا وغیره از این به بعد در منطقه نمتوانند براحتی نفس بکشند اگر هم باشند بلطف خدای متعال و مردان آزادی خواه منطقه مثل سگ باید دربدر شوند و به درک واصل شوند به امید پیروی رزمندگان مقاومت و تمامی آزادگان جهان . ( انشااله)

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۹

به امید حق تعالی و انشالله

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۶

آزادی اسرای اسراعیلی منوط به خروج کامل اشغالگر از غزه و آتش بس دائم است. چیزی به اسم اسراعیل نداریم. اسراعیل معادل اشغالگر است. آلمان در جنگ جهانی دوم، یک اشغالگر بود. فرانسه و دیگر کشورها این اشغالگر را اخراج کردند. اسراعیل یک اشغالگر مطلق است. متجاوز است. کشورهای مانند مصر و اردن این را باید بدانند که سرزمین آنها هم مورد اشغال قرار خواهد گرفت. آیا مصر و اردن به اسراعیل چیزی بدهکار هستند و یا وامدار آن ها هستند؟! اگر چیزی بین مصر و اردن و اسراعیل وجود دارد به عموم ملت های عرب مطرح کنند تا به این دو کشور مشورت بدهند.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۱ ۲۲:۰۴

در این بازی شطرنج سیاسی مصر واردن باید به آینده خودشان هم نگاهی بیندازند چون طمع اسراییل تمام شدنی نیست چون دو کشور کنار غده سرطانی واقع هستند