• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95110905529
  • خبرنگار : 71568

وزیر بهداشت تاکید کرد

تاسیس هر چه سریع‌تر دانشکده طب سنتی توسط جهاد دانشگاهی

تاسیس هر چه سریع‌تر دانشکده طب سنتی توسط جهاد دانشگاهی

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه باید با اتخاذ روش‌های علمی به تولید گیاهان دارویی پرداخت، بر تاسیس هرچه سریع‌تر دانشکده طب سنتی توسط جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه، 9 بهمن ماه در حاشیه رونمایی از داروی گیاهی درمان آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیری جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بخش فناوری اقدامات خوبی انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به ازدیاد شعب جهاد دانشگاهی در سطح کشور امیدوارم هرچه سریع‌تر دانشکده طب سنتی راه‌اندازی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید با اتخاذ روش‌های علمی به تولید گیاهان دارویی پرداخت تا جلوی سودجویی برخی از افراد گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام فرصت خوبی برای اشتغال و ثروت آفرینی در کشور است، در خصوص ایجاد بازار برای این محصولات گفت: وظیفه وزارت بهداشت حمایت است و از طرفی حتی سازمان غذا و دارو که مجوز تولید دارو را برعهده دارد، توان ایجاد بازار را ندارد.

هاشمی تصریح کرد: در صورت افزایش سطح کیفی و اثربخشی داروها نه‌تنها بازار داخل، بلکه بازار بین‌المللی نیز مهیا می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور از سال‌های گذشته به توفیقات زیادی در حوزه طب سنتی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دست پیدا کرده‌ایم و خوشبختانه بیش از 90 درصد از اشکال دارویی، در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: طب سنتی، مورد علاقه مردم، موثر، کم هزینه و مطابق با فرهنگ مردم ایران است که می‌تواند برای کشور کارآفرین و ثروت آفرین باشد و دولت و سازمان غذا و دارو نهایت حمایت خود را از تولیدکنندگان داروهای گیاهی خواهند کرد زیرا باعث احیای مجدد طب سنتی و ملی کشور می‌شود.

هاشمی همچنین با اشاره به آمادگی دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه طب سنتی، افزود: حوزه سلامت، کانون بسیار مناسبی برای جذب جوانان به ویژه جوانان مستعد با هوش بالا است؛ بنابراین می‌تواند زمینه‌ساز استقلال کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد. از سویی دیگر وزارت بهداشت می‌تواند با اعطای مجوز به مجموعه‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه طب سنتی، از آنها حمایت کند و محصولات این شرکتها باید از کیفیت و اثربخشی مناسب برخوردار باشند که بتوانند برای خود بازار فراهم کنند و در مورد اثربخشی یکی از داروهای جدید پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برای آلزایمر، بهتر است که متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکی هم نظر بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha