• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95110905676
  • خبرنگار : 71568

رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد

ضرورت حمایت وزارت بهداشت از راه‌اندازی خط تولید داروی گیاهی آلزایمر

ضرورت حمایت وزارت بهداشت از راه‌اندازی خط تولید داروی گیاهی آلزایمر

رییس جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه داروی گیاهی ملیتروپیک حاصل 15 سال تحقیقات پژوهشگران است، بر لزوم حمایت وزارت بهداشت برای راه‌اندازی خط تولید توسعه‌ یافته جهت انبوه‌سازی تولید این داروی گیاهی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی روز شنبه، 9 بهمن ماه در حاشیه مراسم رونمایی از داروی گیاهی ملیتروپیک در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: داروی گیاهی میلتروپیک (درمان آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیری) تمام مراحل تست‌های بالینی را طی کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: با توجه به سوابق خوب، خوش‌بین هستیم که این دارو در بازار داخل با استقبال مواجه شود.

وی با اشاره به مطالبات جهاد دانشگاهی و با بیان اینکه خود دارو باید ایجاد بازار کند، گفت: برای تولید انبوه نیاز به خط تولید توسعه‌یافته داریم که در این راستا وزارت بهداشت از طریق بانکها و منابع بانکی می‌تواند کمک کند تا تامین نیاز داخلی و بین‌المللی با سهولت انجام شود.

طیبی با تاکید بر اینکه این دارو بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت تولید شده، به برنامه‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه واحدهای جهاد در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: در تمام استان‌های کشور توان تولید گیاه دارویی وجود دارد، اما باید طبقه‌بندی کنیم و سپس بر مساله تکثیر علم متمرکز شویم، زیرا این موضوع نیاز به هزینه، زمان و نیروی انسانی دارد.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: حدود 6 استان در برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی جهت بومی‌سازی، اصلاح نژادی، تکثیر علمی و سپس تولید، مدنظر قرار گرفته‌اند.

وی درخصوص تاسیس دانشکده طب سنتی جهاد دانشگاهی نیز گفت: وزیر بهداشت با توجه به توانمندی‌های جهاد در حوزه پزشکی و علوم پایه، پیشنهاد تاسیس این دانشکده را ارائه داد و ما نیز از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha