• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95122315268
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

راه‌اندازی دپارتمان قلب در بجنورد

راه‌اندازی دپارتمان قلب در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: دپارتمان قلب در بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر «ابراهیم گلمکانی» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که کلنگ ساخت این پروژه بر زمین نیز زده شده است، افزود: مقرر است در این مکان به بیماران خدمات سرپایی، آنژیوگرافی، جراحی قلب و ... دریافت کنند.

وی با بیان این‌که این پروژه در کنار بیمارستان تازه تأسیس بجنورد راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: نقشه‌های این پروژه آماده و در دست مشاور است و بعد از این‌که امر مشاوره به پایان رسید کار اجرایی آغاز می‌شود.

به گفته گلمکانی، تلاش‌ها بر این است تا این پروژه طی 18 ماه به پایان برسد.

وی با اشاره به این‌که این پروژه در دو فاز ساختمانی و تجهیزاتی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: برای ساخت این پروژه حدود 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که در شأن مردم شهر بجنورد نیست که خدمات درمانی را در بیمارستان 60 ساله امام رضا (ع) دریافت کنند، گفت: از همین‌رو ساخت بیمارستان 320 تختخوابی در دستور کار قرار گرفته شد.

وی افزود: ساخت این بیمارستان در سال 88 در دستور کار قرار گرفت اما تا سال 92 فقط 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه از سال 93 تاکنون به 97 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بیمارستان‌های شیروان و بجنورد همزمان با سفر رئیس‌جمهور به این استان به پایان برسد و توسط دکتر روحانی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این‌که تأمین نیروی انسانی یکی از موارد مورد نیاز دو پروژه مذکور بوده است، ادامه داد: بخش زیادی از این دو بیمارستان تجهیز و 290 نیروی فنی نیز برای کار در این دو مکان جذب شده است.

گلمکانی افزود: اما این تعداد کافی نیست و از افراد ذخیره شده در آزمونی که در گذشته برگزار شد استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: 129 نفر نیرو نیز در قالب نیروهای پشتیبانی و خدماتی که به‌صورت نیروی شرکتی هستند جذب شده‌اند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که مردم ساکن در شهرستان راز و جرگلان نسبت به کمبود پزشک متخصص، کمبود مراکز درمانی و بهداشتی و آمبولانس گلایه‌مند هستند، گفت: این موضوع که این شهرستان به‌لحاظ کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دچار کمبود است درست است اما این دانشگاه بیشترین آمبولانس جذب شده و پانسیون‌های پزشکی را به این شهرستان اختصاص داده است.

وی افزود: از سوی دیگر حضور متخصص در یک منطقه با وجود بیمارستان موثر است که چنین چیزی در این شهرستان وجود ندارد اما با تلاش انجام شده یک پزشک داخلی و اطفال هفته‌ای دو مرتبه به این شهرستان مراجعه کرده و خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که وضعیت درمانی آناگل پورمند به کجا رسید، توضیح داد: این خاتپنم در 20 سال گذشته دچار سوختگی شده بود که بعد از آن امکان راه رفتن نداشت و همه کارهای خود را به‌صورت نشسته انجام می‌داد که بعد از مراجعه به منزل این زن در ابتدا یک سرپناه مناسب در اختیار آن‌ها قرار گرفت و سپس مورد حدود 20 عمل جراحی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این زن حدود پنج ماه در بیمارستان بستری بوده و با اقدامات درمانی انجام شده هم‌اکنون قادر است با واکر راه برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha