• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96022314603
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس مرکز بهداشت استان:

افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم

افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افزایشی در مبتلایان به تب کریمه کنگو استان وجود ندارد، گفت: روال این بیماری مانند سابق است و افزایشی نداشته‌ایم.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری ویروسی است، گفت: این ویروس از طریق کنه و یا از طریق تماس با دام و خوردن گوشت آلوده منتقل می‌‎شود.

شکیبا افزود: تماس با گوشت آلوده، خون آبه و امحا و احشاء و سایر اجزای دام و یا خوردن آنها بویژه زمانی که نیم پخته باشند، می‌تواند موجب انتقال ویروس شود.

وی اظهار کرد: همچنین کنه می‌تواند یکی از ناقلین این بیماری به انسان باشد، همانطور که ویروس این بیماری از طریق کنه به دام منتقل می‌شود.

شکیبا تصریح کرد: با ورود ویروس به بدن علائمی مشابه سرماخوردگی همراه با تب از جمله حالت تهوع، سردرد، عرق کردن و کوفتگی بدن بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: بعد از مدتی بیماری وارد مرحله اصلی شده و پلاکت خون کاهش می‌یابد و پس از آن فرد دچار خونریزی شده و از مجاری مختلف بدن از جمله بینی خون خارج می‌شود و عمده خونریزی‌ها بصورت زیرپوستی است و در صورت عدم درمان، احتمال مرگ وجود دارد.

شکیبا با بیان اینکه میزان مرگ و میر این بیماری 30 درصد است، گفت: خطرناک شدن این بیماری بسته به تشخیص به موقع و درمان به موقع دارد و افراد باید با بروز نشانه‌های بیماری هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: توصیه اول این است که افراد حتی المقدور از دست زدن به کنه و دام خودداری کرده و حتما از لوازم ایمنی مانند دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

وی افزود: برای مصرف گوشت نیز توصیه می‌شود افراد حتما گوشت تازه را به مدت 24 ساعت در درمای صفر تا چهار درجه یخچال نگه داشته و سپس مصرف کنند، زیرا در این شرایط عمده ویروس های داخل گوشت از بین می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha