• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96030201152
  • خبرنگار : 71580

قهرمان تکواندوی بازی‌های اسلامی: فینال سختی داشتم/ نبود انتخابی انگیزه را کم می‌کند

قهرمان تکواندوی بازی‌های اسلامی: فینال سختی داشتم/ نبود انتخابی انگیزه را کم می‌کند

مهدی یوسفی ضمن بالا داشتن سطح رقابت‌های تکواندو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: امید داشتم بتوانم در ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان حاضر باشم.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سطح رقابت‌های تکواندو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: از آن جایی که این بازی‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و نحوه رقابت‌ها به صورت مسابقات  المپیک است، اکثر کشورها با نفرات اصلی خود پا به میدان گذاشته بودند. همچنین تیم‌ ‌ملی آذربایجان که یکی از حریفان اصلی ایران است با توجه به شرایط میزبانی، نفرات خوبی را نیز در اختیار داشت و مبارزات ما با آذربایجانی ها کمی سخت بود. ترکیه هم تیم خوبی را در بخش مردان و زنان راهی مسابقات کرده بود. با این حال ما توانستیم با کسب دو مدال طلا بعد از آذربایجان در جایگاه دوم مجموع مدالی بایستیم.

تکواندو کار تیم‌ ‌ملی درباره شناخت از حریفان قبل از آغاز بازی‌ها و شرایط اردوها نیز، گفت‌: به جز چند مورد از بقیه حریفان شناخت نداشتیم اما به نظرم شرایط تمرینات و اردوها به گونه‌ای بود که بتوانیم مقابل هر حریفی مبارزه کنیم. در طول هشتاد روز که در اردو بودیم همواره در روز سه جلسه تمرین داشتیم. صبح ها بدنسازی ، عصر به امور فنی و تکنیکی و از ساعت 9 شب به مسائل و امور ذهنی از سوی کادرفنی پرداخته می‌شد و مجموع این شرایط باعث شد عملکرد خوبی را با کسب مدال‌های رنگارنگ از خود بر جای بگذاریم.

وی ادامه‌ داد: در این بازی‌ها من در دور اول نماینده عربستان را شکست دادم. سپس حریف عنوان دار ترکیه‌ای را مغلوب کردم. در مرحله نیمه نهایی نیز نماینده اردن را از پیش‌رو برداشتم و در دیدار پایانی  در راند طلایی توانستم نماینده آذربایجان را شکست داده و به عنوان قهرمانی برسم.

دارنده مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در مورد عدم برگزاری مسابقات انتخابی در برخی از اوزان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و عدم استفاده از نفرات برتر بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی  برای شرکت در مسابقات قهرمانی  جهان گفت: مسلما خود من با این که در ترکیب تیم‌ ‌ملی برای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودم،  ولی همواره این امید را داشتم که در ترکیب ایران برای مسابقات قهرمانی جهان قرار می گرفتم. به نظرم عدم برگزاری مسابقه انتخابی باعث شد انگیزه‌ها کاهش یابد. قبل از اعزام به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار شده بود که نفرات اول تا سوم این بازی‌ها به اردوی تیم‌ ‌ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ‌اضافه شوند و با هم اردو باشند. حتی قرار بود که یک تورنمنت هم قبل از اعزام به مسابقات جهانی برویم و سپس با برگزاری مبارزه انتخابی نفرات اصلی اعلام شوند که این گونه نشد.

یوسفی در پایان گفت‌: در وزن 63 – کیلوگرم ، میر هاشم حسینی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شود که دوست و هم باشگاهی خود من است و من هم برای او و کل تیم آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha