• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96030301971
  • خبرنگار : 90089

نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس:

روحیه طلبکارانه جریان مغلوب انتخابات اعتماد مردم را بیش از گذشته خدشه‌دار می‌کند

روحیه طلبکارانه جریان مغلوب انتخابات اعتماد مردم را بیش از گذشته خدشه‌دار می‌کند

نایب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: جریان مغلوب باید دست همکاری سوی جریان پیروز انتخابات و شخص رییس جمهور دراز کند و از طرح مطالباتی که احساس طلبکاری ایجاد می‌کند بپرهیزد، بی‌توجهی به این مسأله به نفع مسائل ملی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در اینکه رییس جمهور، رییس جمهور همه مردم ایران است هیچ شکی نیست و دکتر روحانی نیز همواره خود را رییس جمهور صددرصدی دانسته‌اند.

این کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اما اینکه جریان مغلوب انتخابات در پس این استدلال که مثلاً ‌16 میلیون رأی دارد بنابراین خود را ذی‌حق دانسته و دنبال امتیاز از رییس جمهور باشد در اشتباه است و معنای بدی دارد. اینکه جریان شکست خورده به گونه‌ای سخن بگوید که احساس طلبکاری داشته باشد و از آن بدتر دنبال سهم‌خواهی از دولت دوازدهم باشد فضای بد و صدمه زننده‌ای ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران خطاب به بزرگان جریان اصولگرا خواست جلوی طرح چنین دیدگاه‌ها و گفتمانی را در جریان خود بگیرند؛ چرا که اینگونه سخن گفتن بازی کردن با منافع ملی است و اعتماد مردم را بیش از گذشته خدشه‌دار می‌کند. اینگونه رفتارها خطرناک است و عواقب بدی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ یادآور شد: این قاعده شامل همه شکست خوردگان در طول دوره‌های سیاسی مختلف از جمله انتخابات سال 88 می‌شود. هر فرد یا جریانی این قاعده را زیر پا گذارد کار درستی انجام نداده است. البته در مقابل نیز هر فرد یا جریانی که خیال کند با این استدلال که 16 میلیون رأی دارد خود را ذی‌حق دانسته و دنبال امتیاز گرفتن از رییس جمهور باشد در اشتباه است.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق توسط جریان مغلوب انتخابات، گفت: اخلاق روبنای هر مسئله‌ای است و اگر اخلاق در کار نباشد روابط بین افراد و جناح‌های سیاسی دچار عارضه می‌شود و این اخلاق است که می‌تواند تعاملات انسانی، سیاسی و اجتماعی را در مسیر مثبت و پیش‌رونده قرار دهد و اگر به آن بی‌توجهی شود در روابط سیاسی دچار مشکل می‌شود. گفتمانی که در مناظرات تلویزیونی اتفاق افتاد با استقرار دولت جدید باید به فراموشی سپرده شود و مطالبات نامزدهای مغلوب صرفا در چارچوب دمکراسی و اخلاق مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha