• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96040703009
  • منبع : نمایندگی کردستان

اشتغال 13 هزار بهره بردار توت فرنگی در کردستان

اشتغال 13 هزار بهره بردار توت فرنگی در کردستان

ایسنا/کردستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان حدود 13 هزار بهره بردار را در بخش تولید محصول توت فرنگی دارد که مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، فرید سپری امروز چهارشنبه(7 تیر) در جلسه ستاد توت فرنگی استان اظهار کرد: امروزه روش کار کشاورزان کردستانی در تولید توت فرنگی تغییر کرده به نوعی اگر به گذشته نگاهی بیندازیم کشاورزان ما در هر یک هکتار حدود چهار، پنج تن توت فرنگی برداشت می‌کردند اما امروزه به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تُن محصول توت فرنگی برداشت می‌شود.

وی افزود: با عنایت به آمار حوزه معاونت باغبانی وزارت، متوسط عملکرد کشور 11 تُن است که در استان کردستان با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و استفاده از ارقام مناسب و مبارزه با آفات و بیماری‌های احتمالی توانسته‌ایم به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تن توت فرنگی تولید کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان بیش از 70 درصد توت فرنگی کشور را تولید می‌کند، گفت: استان‌های مازندران و گلستان بعد از کردستان در رتبه دوم و سوم تولید این محصول قرار دارند که هیچ کدام از استان‌های کشور شرایط آب و هوای کردستان را برای رشد و تولید محصول توت فرنگی ندارند.

سپری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 62 دصد از سطح زیر کشت توت فرنگی کشور در استان کردستان است، اگر ما بتوانیم بر روی برند سازی و بسته بندی محصول کار کنیم، می‌توانیم رقبا را در بازار رقابت حذف کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان یادآور شد: چیزی که اخیرآ مطرح است بحث کشت گلدانی است که در مرداد ماه کشت گلدانی را انجام داده و در شهریورماه استقرار پیدا می‌کند و در فروردین سال بعد بهره اقتصادی خواهد داشت، یعنی با این کار عملکرد اقتصادی از یک سال به زیر پنج ماه می‌رسد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha