• جمعه / ۹ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96040903704
  • خبرنگار : 71580

مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان ـ کره جنوبی

ایران به عنوان سومی جهان دست یافت/ سقوط دو پله‌ای تکواندو مردان ایران

ایران به عنوان سومی جهان دست یافت/ سقوط دو پله‌ای تکواندو مردان ایران

کره جنوبی با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان شد و ایران با سه نقره و یک برنز و کسب ۴۶ امتیاز بر سکوی سومی جهان ایستاد و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۸۳ کشور از سوم تیرماه در سالن تیوان آرنا شهر موجو کره جنوبی آغاز شد و امروز (جمعه) با قهرمانی تیم ملی کره جنوبی به پایان رسید. تیم ملی تکواندو ایران در بخش مردان بدون کسب نشان طلا و با ۴۶ امتیاز بر سکوی سومی جهان ایستاد و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

در این دوره تکواندوکاران ایران نتوانستند موفقیت دوره گذشته را تکرار کنند. در دوره قبل ایران موفق شد با کسب سه مدال طلا بالاتر از کره جنوبی، بر سکوی قهرمانی جهان بایستد اما در این دوره که به میزبانی کشور کره برگزار شد با هدایت مهدی بی‌باک، موفق به کسب مدال طلا نشد ولی به لطف دو مدال نقره‌ی آرمین هادی‌پور در وزن ۵۴- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۶۳- کیلوگرم و نیز تک مدال برنز مسعود حجی زواره در وزن ۷۴- کیلوگرم و کسب ۴۶ امتیاز در جایگاه سوم جهان قرار گرفت.

تیم‌ ‌ملی مردان کره جنوبی توانست با استفاده از امتیاز میزبانی سه مدال طلاو یک برنز  را کسب کند و با کسب ۶۷ امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان بایستد. کره‌ای‌ها در مجموع مدالی هم با کسب ۱۰ نشان رنگارنگ در جایگاه نخست ایستادند.

تیم‌ ‌ملی روسیه هم با ۶۲ امتیاز و کسب یک طلا، سه نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

 تیم‌ ‌ملی تکواندو ایران هم با کسب ۴۶ امتیاز و سه مدال نقره و یک برنز به عنوان سومی جهان دست یافت.

تیم‌های آذربایجان و بریتانیا با کسب ۴۰ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جهان قرار گرفتند.

هم‌چنین در رده‌بندی مدالی مسابقات تیم ملی ایران بدون کسب مدال طلا و با سه نقره و یک برنز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۱۷:۵۴

جای محمد کاظمی و بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی تو این مسابقات خالی بود... به عنوان مثال کاظمی یک ماه قبل تو کاپ فدراسیون جهانی ارتانوف روسی که تو این مسابقات عاشورزاده رو برد و نقره گرفت و همچنین تکواندوکار اسپانیایی که برنز جهان رو گرفت رو شکست داده و طلا گرفته بود و از اولم قرار بود تو این وزن کاظمی باشه و عاشورزاده یک وزن بالاتر بره اما..... همین اماها نیاز به بررسی کارشناس ها داره

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۰۹:۴۴

من هم قبول دارم . بايدانتخابي برگزار مي شد. البته ايران بدشانسي هم اورد مثلا يعقوبي بايد دوم مي شد. عاشورزاده و سعيد رجبي هم بايد حداقل برنز مياوردند. قرعه هاي ايران عادلانه نبود.