• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96050100630
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام:

دستگاه‌های اجرایی با کمک رسانه‌ها بهتر می‌توانند وظایف ذاتی خود را انجام دهند

دستگاه‌های اجرایی با کمک رسانه‌ها بهتر می‌توانند وظایف ذاتی خود را انجام دهند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: هر چند هم فضای مجازی رشد کند و گسترش یابد، نمی‌تواند جای نشریات مکتوب را بگیرد چرا که روزنامه‌ها ماندگار هستند و بعدها مورد استفاده محققین در مورد تاریخ استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مهندس «محمدرضا مروارید» در دیدار با اعضای ششمین دوره خانه مطبوعات ایلام با بیان اینکه استان ایلام در بسیاری از مسایل، پیش‌رو بوده و در حوزه مطبوعات نیز توانسته نقش‌آفرینی کند، اظهار کرد: در خصوص مطبوعات استان باید گفت که واقعیت این است که در حال دگردیسی هستند و   فضای مجازی در حوزه‌های مختلف در حال گسترش است.

وی تاکید گفت:  هر چند هم فضای مجازی رشد کند و گسترش یابد، نمی‌تواند جای نشریات مکتوب را بگیرد چرا که روزنامه‌ها ماندگار هستند و بعدها مورد استفاده محققین در مورد تاریخ استان قرار می گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه کم بودن جمعیت استان یکی از مشکلات موجود در استان است، تصریح کرد: این موضوع نه تنها در حوزه مطبوعات بلکه در بسیاری از بخش‌ها مشکل‌ساز شده است.

مروارید در خصوص آگهی‌ها با اشاره به اینکه این موارد شامل آگهی‌های دولتی و رپورتاژی هستند، ادامه داد: موضوع تمرکز آگهی‌ها منافاتی با فعالیت بازاریاب‌ها ندارد و مدیران مسئول و سردبیران تمام تلاش خود را برای گرداندن اقتصاد نشریه و هفته‌نامه به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات و نقدینگی دستگاه های اجرایی در مقایسه با سنوات گذشته مشکلی است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم، گفت:تعامل ادارات با رسانه ها می تواند حلال برخی از مشکلات باشد و خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که با کمک رسانه می‌توانند مشکلات خود را حل و وظایف ذاتی خود را بهتر انجام دهند.

مروارید بر اجرای طرح های مهم در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: در استان ایلام کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته که به عنوان مثال می‌توان به سرمایه گذاری 878 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان یا  آبی کردن 800 هکتار از اراضی بخش «زرین‌آباد» با 8 میلیارد تومان اشاره کرد که رسانه‌ها می‌توانند با کار کردن روی این مسائل زمینه توسعه استان را تسریع کنند.

به گزارش ایسنا، «عبدالحمید کرمی» رئیس خانه مطبوعات استان با اشاره به انتخابات الکترونیک دور ششم خانه مطبوعات اظهار کرد: خوشبختانه اعضای مجمع عمومی خانه مطبوعات در این انتخابات مشارکت نزدیک به صد در صد داشتند.

وی برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات را از جمله کارهای شاخص انجام شده در دوره پنجم عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای «رسانه و آسیب‌های اجتماعی» از جمله برنامه‌های این دوره خواهد بود.

«عمران خودآموز» معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز با بیان اینکه خانه مطبوعات از جمله انجمن‌های فعال و پویای وابسته به فرهنگ و ارشاد استان است، اظهار کرد: خوشبختانه در هر دوره کارهای خوب و ماندگاری انجام شده و امیدواریم در این دوره با توجه به تجربه و تعهد اعضا شاهد فعالیت‌های سازنده و تاثیرگذاری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک مدیران به مطبوعات آنها را بیشتر و بهتر از فضای اطلاع‌رسانی بهره‌مند می‌کند، ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت شاهد کم شدن دغدغه‌های مالی اصحاب رسانه باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha