• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96050301540
  • منبع : نمایندگی البرز

وقتی بحران آب را باور نداریم و فقط شعار می‌دهیم!

وقتی بحران آب را باور نداریم و فقط شعار می‌دهیم!

ایسنا/البرز مدیرحفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای طرح تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی استان البرز برای امسال 15 میلیارد تومان برآورد شده بود، گفت: اما تا کنون حتی یک ریال هم به این طرح اختصاص داده نشده است.

حمیدرضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: سال گذشته پروژه تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی از طرف وزارت نیرو به همه استان‌های کشور ابلاغ شد که استان البرز نیز از همان زمان این پروژه را در دستور کار قرار داد.

منصوری افزود: این طرح از سال گذشته تاکنون در استان البرز اجرا شده است اما تداوم آن در مرحله اول به مشارکت همه ذینفعان و همچنین تخصیص به موقع اعتبارات بستگی دارد.
وی با بیان اینکه عدم تخصیص به موقع اعتبارات باعث کند شدن اجرای طرح خواهد شد، گفت: این کند شدن قطعا باعث آسیب بیشتر به منابع آب خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: کل کشور با مشکل کمبود اعتبارات درگیر است، ما در استان البرز برای اینکه کمبود اعتبارات تاثیری بر پروژه تعادل بخشی نگذارد، از بودجه جاری به این طرح تزریق کرده‌ایم اما توان ما محدود است.
منصوری ادامه داد: کاهش سطح آبخوان‌های استان منتظر اختصاص اعتبارات نمی‌ماند، بنابراین باید هر چه سریعتر برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه تخصیص به موقع اعتبارات یکی از پارامترهای اصلی پیشبرد این طرح است تصریح کرد: بودجه مورد نیاز  برای طرح تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی استان البرز برای امسال 15 میلیارد تومان برآورد شده بود اما تا کنون حتی یک ریال هم به این طرح اختصاص داده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز این بودجه 10 میلیارد تومان برآورد شده بود که فقط 30 درصد از آن تخصیص پیدا کرد.
منصوری در پایان اعلام کرد: در هر حال ما با تمام مشکلات و با استفاده از بودجه جاری به طوری که باعث شده برخی از کارکنان دو یا سه ماه حقوق دریافت نکنند، این طرح را پیش برده‌ایم اما توان ما محدود است.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha