• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96052515903
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ مرداد بخوانید؛

دومین روز بررسی اعتماد به وزرا/پاسخ ایران به ادعای آمریکا/انتقام سخت؛ دستور کار سپاه

دومین روز بررسی اعتماد به وزرا/پاسخ ایران به ادعای آمریکا/انتقام سخت؛ دستور کار سپاه

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی، عملیات «انتقامجویانه سپاه» در دست طراحی است، ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر پایبندی به برجام، هشدار به شهروندان آمریکایی برای سفر به ایران، آمادگی یگان‌های حاضر در مرز، واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان، و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، بیست و پنجم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌ جمهور کشورمان امروز(چهارشنبه)  در دیدار سفیر جدید اروگوئه گفت: اراده سیاسی ایران توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین است. روحانی همچنین   در دیدار سفیر جدید اتریش در تهران گفت:تهران از توسعه روابط با کشورهای اروپایی از جمله اتریش استقبال می کند. وی در  دیدار سفیر جدید صربستان در تهران نیز تصریح کرد:تهران از تقویت همه جانبه روابط با بلگراد استقبال می‌کند. همچنین ابوالقاسم دلفی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه روز چهارشنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس‌جمهور دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع کارکنان تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان، با تاکید بر اینکه  نیروهای مسلح ما حق ندارند غافلگیر شوند. اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز جهان و به ویژه منطقه اگر مجموعه‌ای برای دفاع آماده‌ باشد و از ناملایمات جنگ نهراسد، آن ملت پیروز است.به گفته پوردستان، با وجود برخی تهدیدات خُرد در منطقه اما امروز آمادگی یگان‌های حاضر در مرز بسیار عالی استاما فراموش نکنیم یگان‌های پشتیبانی نیز باید آماده‌تر باشند. جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شهید نوژه همدان در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه نیز گفت:کشور با تهدیدهای تازه‌ای مواجه است.

المیادین از  آغاز عملیات سپاه در سوریه برای انتقام خون محسن حججی خبر داد. یک رسانه عربی اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران عملیات انتقام‌گیری از داعش را در سوریه آغاز کرده است و  رزمندگان سپاه ایران در عملیاتی میدانی و مستقیم علیه داعش در سوریه شرکت کردند. به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز عملیات انتقامجویانه سپاه در پی به شهادت رسیدن شهید حججی و شهدای مدافعان حرم از سوی داعش خبرنگار ایسنا مطلع شد که عملیات «انتقامجویانه سپاه» در دست طراحی است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. همچنین سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تأکید بر اینکه سپاه عملیات مستقل زمینی در سوریه نداشته است ، گفت: انتقام سخت از داعش و تکفیری ها بواسطه شهادت شهید حججی و مدافعان حرم در دستور کار سپاه قرار داشته و در زمان مقتضی عملیاتی می‌شود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش  در حاشیه استقبال از ناوگروه اعزامی به مسابقات بین‌المللی جام دریا ۲۰۱۷ باکو در جمع خبرنگاران از  برگزاری رزمایش جنگال نداجا در ناوگان جنوب کشور طی دورز آینده خبر داد.

مطالبات روحانی از وزرای پیشنهادی چیست؟

رئیس‌جمهور که روز سه‌شنبه برای دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش به مجلس رفته بود در نطق طولانی خود مطالباتش را از وزارتخانه‌های مختلف و وزیران معرفی‌شده مطرح کرد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی  با اشاره به این‌که «هدف همه اقدامات دولت معطوف به تامین منافع ملی همه ایرانیان و ارتقای کیفیت زندگی آنان است»، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم خواستار آزادی و امنیت مردم ایران برای تحقق آرامش و پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی تاکید کرد:نسبت خانوادگی‌ام با امام را فضیلتی برای خودم نمی‌دانم. وی در مراسم بزرگداشت حاج عیسی جعفری، خادم امام خمینی (ره) که شب گذشته در بیت امام در قم برگزار شد، گفت: معتقدم نسبت من با امام مانند دیگر جوانان است و این نسبت را هیچ‌گاه فضیلتی برای خود ندانستم و نمی‌دانم، چه بسا کسانی که در محضر امام بودند بیشتر از من محضر او را درک کرده باشند.

احمدی‌نژاد با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا به متن و روح توافقنامه هسته‌ای با ایران پایبند بوده است.هیتر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات ایران همچنان منطقه و جهان را تهدید می‌کند. اقدامات ایران ثبات منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با روح توافقنامه هسته‌ای مخالفت دارد. در همین ارتباط نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی خصمانه گفت که ایران نباید با استفاده از برجام از جهان باج بگیرد.

 آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان بار دیگر به شهروندان آمریکایی درباره سفر به ایران هشدار داد. وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای که در وب سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفته است، به شهروندان آمریکایی درباره خطرات سفر به ایران، از جمله بازداشت و حبس به ویژه برای شهروندان دو تابعیتی هشدار داد.

یک منبع مسئول عربستانی اخبار منتشر شده در رابطه با درخواست میانجی‌گری عربستان از عراق را تکذیب و اعلام کرد که عربستان هیچ‌گونه میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست نکرده‌است. وی در ادامه مدعی شد: عربستان خواهان هیچ نزدیکی به ایران نیست و این موضع عربستان ثابت است زیرا ایران تروریسم و افراطگرایی را در منطقه و جهان نشر می دهد و در امور دیگر کشورها مداخله می‌کند.

در همین ارتباط بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: نشانه‌ واضحی از رغبت عربستان برای بهبود روابط دریافت نکرده‌ایم.

وی همچین در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیر واقع‌بینانه، بی‌پایه و اساس و مغرضانه می‌داند که تنها با هدف بهره‌برداری‌های خاص سیاسی تهیه شده است.

ایران؛ از پایبندی تا تهدید به خروج از برجام

حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه معرفی و دفاع از وزیران کابینه‌ دولت دومش گفته است که دولتمردان جدید آمریکا بدانند، این تجربه شکست خورده تهدید و تحریم دولت‌های قبل‌شان بود که در نهایت آنها را به پای میز مذاکره کشاند و اگر مایل باشند به آن دوران برگردند، یقین بدانند ایران در مدت زمانی کوتاه نه در مقیاس هفته و ماه، بلکه در مقیاس ساعت و روز به شرایط بسیار پیشرفته‌تر از زمان شروع مذاکرات باز خواهد گشت.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات حسن روحانی گفت: مسئولان سازمان ملل در ماه‌های اخیر شاهد اظهارات زیادی در رابطه با این توافق بین‌المللی بوده‌اند. از نظر دبیرکل، برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای دیپلماتیک در تلاش جمعی‌مان برای دستیابی به صلح و امنیت جهان محسوب می‌شود. وی افزود: برای حفظ برجام هرکاری لازم است را انجام می‌دهیم.

اسماعیلی بر حضور به‌موقع در محل کار برای رتق و فتق امور قضایی مردم مجددا تاکید کرد. رییس کل دادگستری استان در نشست شورای معاونان دادگستری استان تهران بار دیگر به رعایت نظم و ترتیب در همه جهات به ویژه حضور به موقع در محل کار برای رتق و فتق امور قضایی مردم و اهمیت فوق العاده آن تاکید کرد.

گزارش کامل بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد، بهداشت و امورخارجه در مجلس را نیز میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha