• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96053119448
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار اعلام کرد:

بهره‌برداری از 486 پروژه سمنان با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در هفته دولت

بهره‌برداری از 486 پروژه سمنان با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در هفته دولت

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 486 پروژه عمرانی و اقتصادی این استان با اعتباری بالغ بر 303 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر اظهار کرد: 451 پروژه به اعتبار 196 میلیارد تومان از این پروژه‌ها، پروژه عمرانی و 35 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 111میلیارد تومان اقتصادی و تسهیلاتی هستند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده با افتتاح این پروژه‌ها افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 754 فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، ده‌ها پروژه دیگر همزمان با هفته دولت در استان کلنگ‌زنی می‌شود اضافه کرد: همزمان با هفته دولت 69 پروژه نیز که بخش عمده آنها به مناطق روستایی و کمتر برخوردار اختصاص دارد کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دولت از پنجشنبه و با سفر به سرخه آغاز می‌شود، گفت: در این هفته شاهد سفر احتمالی برخی از مدیران ارشد کشوری و از جمله معاون اول رییس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید به استان خواهیم بود. اگرچه هیچکدام از این سفرها هنوز قطعیت نیافته اما بدون شک پروژه‌های مهم استان با حضور مسئولان ارشد کشوری افتتاح خواهند شد.

خباز با تقسیم طرح‌ها به دو بخش عمرانی و اقتصادی-تسهیلاتی افزود: اعتبارات پروژه‌های عمرانی به طور 100درصد از سوی دولت تامین شده اما پروژه‌های اقتصادی-تسهیلاتی با جذب بخش خصوصی و حمایت تسهیلاتی به سرانجام رسیده‌اند.

استاندار سمنان با اشاره به سهم شهرستان‌های هشت‌گانه استان از پروژه‌های عمرانی هفته دولت اضافه کرد: 66 پروژه در شهرستان سمنان، 125 پروژه در شاهرود، 70 پروژه در دامغان، 44پروژه در گرمسار، 43 پروژه عمرانی در مهدیشهر، 32 پروژه عمرانی در سرخه، 43 پروژه در میامی و 17 پروژه عمرانی در شهرستان آرادان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های عمرانی نیز جنبه استانی دارند تصریح کرد: در این هفته 9 پروژه عمرانی نیز در قالب پروژه‌های استانی به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار سمنان همچنین تغییرات مدیریتی در دولت دوازدهم را امری طبیعی برشمرد و گفت: گردش نخبگان و تغییرات مدیریتی به مثابه خون تازه‌ای در کالبد اداری عمل و به ایجاد انگیزه در نیروی انسانی و بدنه مدیریتی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود 50 درصد کابینه با معرفی دو وزیر باقیمانده در قیاس با دولت قبل تغییر کرده است، اظهار کرد: این تغییرات چه در سطح دولت و کابینه و چه در استان‌ها امری طبیعی است.

وی با بیان اینکه در انتخاب مدیران ذائقه سیاسی افراد چندان مهم و ملاک نیست افزود: مهمتر از این توان مدیریتی و اعتقاد مدیر به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است و لذا اصولا کسی که به سیاست‌های دولت باور ندارد نمی‌تواند و نباید در مدیریت بماند.

استاندار سمنان با بیان اینکه هر مدیری که در این دولت مسئولیت می‌پذیرد باید سیاست‌های دولت دوازدهم را باور و آن را بپذیرد اضافه کرد: این پذیرش نه به معنای رای دادن به دولت که امری شخصی است که به معنای این است که مدیر این دولت باید مواضع خود را متناسب با سیاست‌های دولت هماهنگ کند.

خباز با اشاره به ضرورت همراهی مدیران با دولت از دولت به مثابه یک ارکستر یاد کرد و اافزود: برای اینکه این ارکستر با هماهنگی تمام به اجرا بپردازد و خروجی آن طنینی هماهنگ و موزون باشد باید همه اجزاء آن هماهنگ عمل کنند وگرنه با یک ساز ناساز و غیر هماهنگ به مجموعه ارکستر آسیب می‌رسد.

وی با بیان اینکه سخن گفتن از سخنان رهبر معظم انقلاب کار ساده‌ای است، تصریح کرد: مهم عمل به فرامین معظم‌له و کمک به حل مشکلات مردم و توسعه بیش از پیش کشور است.

این مقام ارشد اجرایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد وقایع 88 و بحث‌ها و واکنش‌های اخیر پیرامون این مهم بر لزوم الزم همگان به قانون اساسی تاکید کرد و گفت: قانون از نظر ما فصل‌الخطاب است و هر کس تخلفی داشته براساس قوانین باید در دادگاه صالحه درباره آن تصمیم‌گیری شود و این هم به عدالت نزدیک است و هم جامعه انتظار آن را دارد ضمن اینکه عمل به قانون اساسی مانع از این می‌شود که به دست دشمنان انقلاب نیز بهانه داده تا به‌واسطه آن نظام و ارکان آن را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه سودی از کشمکش‌ها به کشور نمی‌رسد، بر لزوم اتحاد و همراهی همه جریان‌ها و دلسوزان برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

خباز در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی تخلف‌های اداری گفت: نباید به همه افراد و مسئولان بدبین بود و تا مادامی که تخلفی در دادگاه صالحه ثابت نشده نباید با پرداختن به آن با آبروی افراد و اعتماد عمومی بازی کرد. البته این به معنای تعلل و کوتاهی در نظارت‌ها نیست و دستگاه‌های نظارتی باید با هوشیاری و دقت وظایق قانونی خود را انجام دهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha