• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060301227
  • خبرنگار : 71184

/«تدبیر و امید» برای تولید و اشتغال/

عضو کمیسیون شوراها: اشتغال و تولید باید اصلی‌ترین اولویت دولت دوازدهم باشد

عضو کمیسیون شوراها: اشتغال و تولید باید اصلی‌ترین اولویت دولت دوازدهم باشد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، اشتغال و تولید و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در اولین سال اجرای برنامه‌ ششم توسعه را مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم دانست.

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هفته دولت و آغاز دولت دوازدهم گفت: همان‌طور که رهبری در پیام‌های نوروزی خود در سال‌های اخیر مساله‌ اقتصاد و تولید را مورد تاکید قرار دادند، دولت نیز باید بر این مساله تاکید داشته باشند و فکر می‌کنم نقطه مشترک تمام نمایندگان مجلس و تمام کسانی که با مشکلات و نیازهای مردم در ارتباطند انتظار حل گره‌های اقتصادی از دولت باشد.

وی افزود: وزارت کشور نیز به عنوان وزارت مرتبط با کمیسیون شوراها روزهای پرکار و سنگینی را در تعامل با مجلس و کمیسیون در پیش رو دارد و اصلاح قانون انتخابات شوراها، قانون جامع انتخابات، قانون تقسیمات کشوری و موضوع اضافه کردن تعداد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بخشی از موضوعاتی است که با تعامل وزارت کشور و کمیسیون باید به نتیجه مطلوب برسد.

نماینده پل دختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس درخواست اصلی خود در خصوص ارائه لایحه جامع انتخابات رابه دولت ارائه کرد و فرصت زمانی تحقق این خواسته نیز به پایان رسید و بر اساس گزارش‌های رسیده به مجلس این لایحه در وزارت کشور تدوین و به دولت ارائه شده و امیدواریم هر چه زودتر در دولت نیز مصوب شده و تقدیم مجلس شود.

هم‌چنین بحث اضافه شدن 40 نفر به تعداد نمایندگان موضوعی است که مجلس و دولت در حال پیشبرد آن هستند و با توجه به نیاز اعتباری کشور به این موضوع و لزوم توسعه ارتباط نمایندگان با موکلان‌شان این موضوع باید هر چه سریع‌تر نهایی شود و تصور می‌کنم ظرف سه ماه آینده کمیسیون به جمع‌بندی لازم در این خصوص برسد.

وی در پایان تاکید کرد: موضوع ستاد بحران موضوعاتی بیمه‌ای بخش دیگری از وظایف مشترک بین کمیسیون شوراها وزارت کشور است که در کنار اولویت اقتصادی و تسهیل در فضای اقتصادی کشور و ایجاد آرامش اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha