• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96060704268
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی هفتم شهریور بخوانید؛

۱۵درصدصادرات ایران از طریق کردستان/جزییات توافق تحویل پیکر شهیدحججی/پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

۱۵درصدصادرات ایران از طریق کردستان/جزییات توافق تحویل پیکر شهیدحججی/پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

تاکید بر حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیریها، بررسی «حصر» در جلسه شورای عالی امنیت ملی، خرید ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان، گزارش تطبیقی از تعداد وزارتخانه‌های چند کشور توسعه‌یافته و ایران، جزییات توافق برای تحویل پیکر شهید حججی، ایران بزرگترین حامی جنبش حماس، انجام ۱۵ درصد صادرات ایران از طریق کردستان، ۶۸ سال پس از آزمایش اولین سلاح هسته‌ای شوروی، پیکر ابراهیم یزدی امشب به تهران منتقل می شود و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفتم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

سخنگوی دولت از خرید ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و۴۸۰ میلیارد تومان از کشاورزان خبر داد. محمدباقر نوبخت در اولین نشست خبری سخنگوی دولت دوازدهم درباره اینکه آیا همچنان در دولت دوازدهم نیز سخنگوی دولت باقی خواهد ماند، گفت: سخنگویی ارجاع یک ماموریت کاری است که رئیس‌جمهور می‌تواند به فردی ارجاع کند تا حرف‌ها و مواضع دولت را منتقل کند که این دستور به من ابلاغ شد تا فعلا این سعادت را داشته باشم در خدمت شما باشم. وی  در این نشست همچنین از مطرح شدن مباحثی درباره حصر در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: با خروج نیروهای امنیتی ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم برداشته خواهد شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در روند سیاستگذاری های تاثیرگذار در سرنوشت این بخش، اظهار کرد: دولت باید بخش خصوصی را در سیاستگذاری هایی که در امور اقتصادی کشور انجام می‌شود، مشارکت دهد.

گزارش یک کتاب از رویکردهای اصولی دولت دوازدهم

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت با انتشار کتابی با عنوان «کتاب دوازده» اعلام کرد که دولت دوازدهم، دولت اعتدال، تشکیل می‌شود تا با ادامه جهت‌گیری‌ها و رویکردهای اصولی دولت «تدبیر و امید» و اصلاح اشتباهات و کاستی‌های آن، متکی بر شعار «آزادی و امنیت؛ آرامش و پیشرفت» مسیری را که تاکنون با همراهی مردم طی شده است تکمیل نماید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: تقویت قدرت دفاعی همواره در اولویت ما قرار دارد و در وزارت دفاع با استفاده از تمام توان در این راستا حرکت خواهیم کرد. امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی تیتر امشب با تاکید براینکه توان دفاعی را آنقدر افزایش می‌دهیم که کسی جرأت تعرض به ایران را نداشته باشد و بداند که پاسخ ایران کوبنده و دندان‌شکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: همواره تقویت قدرت دفاعی کشور اولویت ما است و با استفاده از تمام توان وزارت دفاع در سراسر کشور در این راستا فعالیت خواهیم کرد.

وزیر سابق اطلاعات گفت:‌ به اشتباه انداختن مسئولان نظام اسلامی در تصمیم گیری‌ها مهمترین هدف نفوذ دشمنان دین و نظام اسلامی است.حجت الاسلام حیدر مصلحی در مراسم سالگرد وفات آیت الله «سیدجوادمدرسی» که در مسجد بیاق خان یزد برگزار شده بود، با اشاره به توطئه‌های شوم مستکبران علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، گفت: تبعیت از ولایت فقیه تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی است.

پیکر ابراهیم یزدی امشب از شهر ازمیر ترکیه به تهران منتقل می شود.مراسم تشییع وزیر امور خارجه دولت موقت نیز روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و پیکر او در بهشت زهرای تهران آرام خواهد گرفت. گفتنی است مراسم تشییع از حسینیه ارشاد یا مسجد الغدیر انجام می‌شود که زمان و محل دقیق متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

گزارش تطبیقی از تعداد وزارتخانه‌های چند کشور توسعه‌یافته و ایران

انتصاب وزیران کابینه جدید دولت دکتر روحانی بهانه‌ای شد تا همزمان با هفته دولت به بررسی تعداد وزارتخانه های چند کشور توسعه یافته بپردازیم و بررسی کنیم که آیا بین تعداد وزارتخانه‌های یک کشور با میزان توسعه‌یافتگی آن کشور ارتباط وجود دارد؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای یک تعهد میان جامعه بین‌الملل و ایران است، گفت: توافق با ایران مسیر اتحادیه اروپا به سمت سیاست خارجی را نشان می‌دهد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در سخنرانی خود در نشست آغازین کنفرانس سفیران اروپایی در بروکسل با اشاره به مسئله هسته‌ای کره شمالی گفت: متحدان اتحادیه اروپا در آسیا و فراتر از آن خواهان مشارکت این اتحادیه برای حل این مسئله هستند زیرا آنها می‌دانند که ما همواره به دنبال یک راه حل دیپلماتیک هستیم. چراکه ما می‌دانیم حتی فکر کردن به یک راه‌حل نظامی برای چنین تنشی نه تنها خطرناک است بلکه به هیچ وجه مشکل را حل نمی‌کند.

یک مقام وزارت خارجه جزییات توافق برای تحویل پیکر شهید حججی تشریح کرد. مشاور معاون عربی و آفریقای وزیرامور خارجه، اخبار مربوط به وجود نام شهید محسن حججی در فهرست پیکرهایی که قرار است در توافق حزب الله با داعش تحویل گرفته شوند را تایید کرد. عباس گلرو گفت: در مرحله اول عملیات مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی جبهه النصره در «جرود عرسال» در شمال شرق لبنان حزب الله توانست مناطق وسیعی را از اشغال تروریست‌های جبهه النصره خارج کند و پنج اسیر حزب الله را آزاد و تعدادی پیکر شهدا را از طریق مذاکره با النصره تحویل بگیرد.

رییس جنبش حماس در نوار غزه گفت: جنبش حماس روابطش با ایران را اصلاح کرد و امروز ایران بزرگترین حامی جنبش حماس است.یحیی سنوار، رییس جنبش حماس در نوار غزه گفت: بعد از سالها تنش به دلیل جنگ داخلی سوریه، جنبش حماس روابطش با ایران را اصلاح کرد و امروز ایران بزرگترین حامی جنبش حماس است. وی افزود: امروز روابط با ایران عالی و بیش از عالی است و ایران بزرگترین حامی مالی و تسلیحات گردان‌های شهید عزالدین قسام است.

در دیدار خانواده امام موسی صدر با تعدادی از نمایندگان مجلس تشکیل کمیته‌ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیشنهاد شد. در این دیدار که در آستانه سی و نهمین سالگرد ربایش امام موسی صدر انجام شد، خانواده امام موسی صدر اخبار و اطلاعات مربوط به حیات امام را که بعد از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور لیبی به دست آمده است، ارائه کرد.

مشاور رییس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه۱۵ درصد صادرات ایران از طریق کردستان انجام می‌شود، مدعی شد: هر کس مرزهایش را به روی ما ببندد ما نیز مرزهای‌مان را به روی او خواهیم بست. هیمن هورامی، مشاور مسعود بارزانی در یک سخنرانی در منطقه اربیل عراق گفت: صحیح است که ایران و ترکیه مواضعشان نسبت به همه‌پرسی استقلال کردستان را اعلام کردند اما من به شما عزیزان، برادران و خواهران اعلام می‌کنم که کردستان دیگر کردستان ۱۰۰ سال پیش نیست و امروز خودش تصمیمات سیاسی، اقتصادی و امنیتی را می‌گیرد.

شوروی اولین سلاح هسته‌ای خود را که "نخستین صاعقه" نام داشت ۶۸ سال پیش آزمایش کرد. در ۲۹ اوت ۱۹۴۹ اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اولین آزمایش اتمی خود را با موفقیت انجام داد و غرب را در وحشت فرو برد. این انفجار اثر زیادی در تسریع جنگ سرد گذارد و موجب ایجاد رقابت تسلیحاتی بین آمریکا و شوروی شد.

پرونده «املاک نجومی» یک ساله شد. در تقویم قضایی کشور می‌توان برای برخی از پرونده‌های تشکیل شده به واسطه حجم وسیع پرونده‌ها و یا روند رسیدگی به آن‌ها، سالگردهای پی در پی گرفت. یکی از پرونده‌های مطرح قضایی که در آخرین ماه تابستان سال ۹۵ مطرح شد و واکنش های گوناگونی را به همراه داشت پرونده «املاک شهرداری» بود که در فضای رسانه‌ای کشور به پرونده «املاک نجومی» موسوم شد.

وزیر دادگستری تاکید کرد که مهمترین دغدغه‌اش سازمان تعزیرات حکومتی است. سیدعلیرضا آوایی اظهار کرد: در جامعه، نیروهای انقلاب هم حتی از محقق شدن عدالت، مایوسند. برداشت من این است که نظام قادر به تحقق عدالت قابل قبولی است؛ اگر این توقع مردم برآورده نشود با آسیب مواجه می شویم، ابزار و امکانات آن وجود دارد، مطالبه جدی رهبری و مردم است.

دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه شش تهران(خارک) بازدید و با برخی مراجعان، همچنین قضات و کارکنان و مسئولان این دادسرا گفتگو کرد و در پایان از دولت و مجلس خواست بیش از گذشته به فکر رفع مشکل کمبود بودجه، اعتبار و نیروی انسانی قوه قضاییه باشند. منتظری در حاشیه این بازدید گفت: کار دستگاه قضایی بسیار مهم، سخت و طاقت فرساست و قضات و کارکنان دستگاه قضایی بسیار پرتلاش هستند، با این حال امیدواریم مسئولان امر تدبیر کنند تا مشکلات قوه قضاییه کاهش یابد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) هفتم شهریور ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha