• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96063017786
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

شرکت‌های ما برای توسعه صادرات هنوز جهانی نشده‌اند

شرکت‌های ما برای توسعه صادرات هنوز جهانی نشده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: باید مبادلات ما با کشور روسیه دو طرفه باشد. شاید یکی از نکاتی که خیلی مهم است این است که شرکت های ما هنوز جهانی نشده است.

به گزارش ایسنا،علی رسولیان امروز 30 شهریورماه در سومین میز کشوری همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران با عنوان نشست مشترک ایران و روسیه در هتل میثاق مشهد، اظهار کرد: مهم ترین مساله تجارت با روسیه، اراده مقامات دو کشور برای توسعه روابط است. مشکلات جدی در مسیر مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور وجود دارد و این امر ایجاب می کند که ما در مسیر تسهیل روابط حرکت کنیم.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت های خوبی برای توسعه مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با کشور روسیه دارد. این استان ظرفیت های زیادی در حوزه حمل و نقل، معدن، کشاورزی، پتروشیمی و... دارد. این ظرفیت ها خصوصا در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است. از حدود 555 میلیون دلار صادرات استان، تنها 178 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته به آن بوده است.

رسولیان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی براساس مذاکره ای که با دکتر ظریف انجام داد، تاکید شد در بازار روسیه نیز حضور پیدا کنیم. در این راستا رئیس جمهور تاتارستان به مشهد آمد و ما نیز به این کشور رفتیم و حدود 28 توافق عملیاتی با یکدیگر داشتیم. توافق بر این شد برای ورود به روسیه مسیر تاتارستان بهترین مسیر است و چند روز پیش موافقت روسیه را برگزاری نمایشگاهی از طرف استان خراسان رضوی کسب کردیم. همچنین دبیرخانه صادرات ایران به روسیه ایجاد شد تا استان ما به صورت ویژه در این کشور حضور داشته باشد. 

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: البته این مبادلات باید دو طرفه باشد. شاید یکی از نکاتی که خیلی مهم است این است که شرکت های ما هنوز جهانی نشده است. هنوز بازار این کشور را کسی به درستی نمی شناسد و معلوم نیست چه ظرفیت هایی برای دو کشور وجود دارد. ما در این استان به دنبال ایجاد هولدینگ هایی برای صادرات محصولات تجاری هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha